دوشنبه 03 آبان 1395 - 10:06:49

پوست نوجوان

مراقبت از پوست نوجوانان

پوست نوجوانان

مراقبت پوست

پوست نوجوانان

 

در سنین نوجوانی تغییرات زیادی در بدن به وجود آمده و به خصوص جوش های ریز و درشتی بر روی آن دیده می شوند. این مشکل اغلب آزاردهنده بوده و غالبا به دلیل نداشتن اطلاعات در مورد نوع پوست و تغییرات هورمونی در بدن و عدم مراقبت پوست به وجود می آید. در این مقاله از سایت آرایشی رژ لب با توجه به نوع پوست روش هایی برای درمان جوش ها توصیه می شود.

 

چگونگی مراقبت صحیح از پوست نوجوان و داشتن پوستی درخشان


1. داشتن اطلاعات در مورد محصولات مراقبت از پوست نوجوان
نوجوان به سرعت فریب تبلیغات را خورده و کافیست یک فرد مشهور یک محصول را تبلیغ کند تا آن ها نیز جذب آن شوند. این در حالی است که آن ها باید با توجه به نوع 
پوست خود از محصولات مناسب استفاده کرده و توجه داشته باشند که انتخاب نادرست تنها مشکلات پوستی آن ها را حادتر می کند.

2. داشتن رژیم غذایی مناسب نوجوان
بسیاری از نوجوانان عادت به خوردن چیپس، پفک، سیب زمینی سرخ کرده، فست فود و  نوشابه های گازدار دارند. آن ها توجهی به سالم بودن مواد غذایی نداشته و تنها با توجه به مزه دلچسب آن ها، مواد غذایی را مصرف می کنند. اما مراقبت
پوست از همین دوران شروع شده و باید برای سالم نگه داشتن پوست به موقع غذا خورده و از محصولاتی چون  سبزیجات، پروتئین ها، تخم مرغ، ماهی، شیر، لبنیات و میوه های تازه در رژیم غذایی خود استفاده کنند.

3. دانستن نوع پوست نوجوان
قبل از شروع به مراقبت از
پوست باید نوع آن را دانست و با توجه به آن ، محصولات مناسب پوست را خریداری کرد. زیرا استفاده از محصولات نامناسب باعث بروز حساسیت روی پوست شده و ممکن است مشکلات زیادی روی پوست به وجود آورد.

4. استفاده صحیح از کلینزر

مراقبت پوست


هر روز صبح و هر شب قبل از خواب باید صورت با استفاده از یک کلینزر مناسب پوست شسته شود تا آلودگی های روی آن از بین برود. البته اگر فردی پوست خشکی داشته باشد باید از کلینزرهای ملایم تر استفاده کرده و کسی که پوست چربی دارد باید از کلینزرهای ضد چربی استفاده کند.

5. ضد آفتاب

ضد آفتاب



خورشید باعث آسیب رساندن به پوست شده و یکی از علل پیری زودرس پوست است. به همین دلیل باید از همان نوجوانی مراقبت از پوست را شروع کرده و تنها پس از زدن ضد آفتاب از منزل خارج شد. به علاوه باید از ضد آفتابی با SPF مناسب استفاده کرده و 15 تا 20 دقیقه بعد از زدن ضد آفتاب از منزل خارج شد.

6. جلوگیری از بروز جوش

با شستن پوست با استفاده از کلینزر باید آلودگی های روی پوست را از بین برده و از روتین استفاده از کلینزر، تونر و مرطوب کننده برای این کار کمک گرفت. به علاوه اگر منافذ پوست بسته باشند نیز پوست جوش می زند، به همین دلیل باید از این روتین صبح ها و شب ها استفاده کرده و به سلامت پوست کمک کرد.

 

7. درمان آکنه در مراحل ابتدایی

جوش صورت



در صورتی که روی پوست آکنه مشاهده کردید، هیچ گاه آن ها را نکنده و با این کار احتمال بروز آکنه بیشتر و زخم شدن پوست را بیشتر نکنید. همچنین نباید آکنه ها را مالیده، آن ها را فشار داده و یا دست خود را روی آن ها بکشید زیرا این کار باکتری های موجود روی دست را داخل جوش می کند.

 

8. مشورت با پزشک قبل از خرید محصولات آرایشی بهداشتی
قبل از خرید محصولات آرایشی بهداشتی همیشه به این نکته توجه کنید که آیا این محصولات مناسب پوست شما و شرایط آن هستند یا خیر. برای این کار هم می توانید از پزشک متخصصی کمک گیرید.

 

9. مرطوب کردن هر روزه پوست

مرطوب کردن هر روزه پوست اهمیت زیادی در مراقبت از آن دارد. مرطوب کننده آب پوست را بالا برده و آبرسانی لازم را روی پوست انجام می دهد. به همین دلیل استفاده از آن اهمیت زیادی دارد.

 

10. پاک کردن آرایش قبل از خواب
هیچ گاه نباید با آرایش به رختخواب رفته و همیشه باید با شستن آرایش به پوست اجازه تنفس داد. به خصوص این که در صورتی که آرایش به خوبی شسته نشود، منافذ آن بسته شده و روی پوست جوش زده می شود.

 

11. نوشیدن آب فراوان
نوشیدن آب، رطوبت بدن را تامین کرده و داخل و خارج آن را از هرگونه سم و آلودگی پاک می کند. نوشیدن آب پوست را درخشان و احتمال بروز جوش را هم کاهش می دهد.

 

12. استراحت و ورزش

نوجوانان


یک فرد نوجوان باید زمان کافی برای استراحت خود داشته و با صبح زود بیدار شدن و ورزش کردن سلامت بدن خود را در دوران بزرگسالی تضمین کند. همچنین ورزش کردن استرس را کاهش داده و سلامت بدن را تضمین می کند. به علاوه نوجوانان نباید ساعت های طولانی روبروی تلویزیون نشسته و بینایی خود را تضعیف و حلقه های تیره در اطراف چشم ها به وجود آورند.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 

 

نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: