شنبه 04 دی 1395 - 12:03:16

مراقبت پوست مقابل خورشید

محافظت از پوست حساس در آفتاب

استفاده از ضد آفتاب



 

در هر فصلی از سال اشعه خورشید زیان بار بوده و تاثیرات منفی زیادی روی پوست می گذارد. اشعه خورشید پوست را خشک کرده، باعث به وجود آمدن چروک بر روی آن شده و علت بسیای از بیماری ها می باشد.  قابل ذکر است پوست های حساس در برابر اشعه خورشید آسیب های بسیار گسترده تری می بینند و به همین دلیل از پوست روشن و حساس باید مراقبت بیشتری در مقابل اشعه های خورشید به عمل آورد. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب به این موضوع بیشتر پرداخته شده و روش هایی برای مراقبت پوست مقابل خورشید معرفی شده است.

 

مراقبت از پوست های روشن و حساس در برابر اشعه خورشید

  •  ضدآفتاب: استفاده از ضد آفتاب اولین و مهم ترین قدم برای مراقبت پوست مقابل خورشید است. برای استفاده از ضد آفتاب هم باید از 20 دقیقه قبل از خروج از منزل آن را روی پوست زده و از ضدآفتابی با حداقل SPF 30 استفاده کرد. در صورتی که فردی پوست خشک و یا چربی هم داشته باشد باید از ضدآفتاب مناسب پوست خود استفاده کند.
  •  
  • کلاه و چتر: بسیاری از مواقع ضدآفتاب به تنهایی نمی تواند مراقبت از پوست مقابل خورشید را انجام دهد  و بهتر است به همراه آن از یک کلاه و یا چتر استفاده کرد.
  •  

درمان پوست های آسیب دیده

ممکن است گاهی اوقات به دلیل عجله و گاهی اوقات به دلیل حواس پرتی بدون ضدآفتاب بیرون رفته و پوست در زیر اشعه آفتاب سوخته و آسیب ببیند. در این صورت باید از روش های زیر کمک گرفته و برای درمان این آسیب دیدگی پوست اقدام کرد.

  •  برای درمان این مشکل، قبل از هرکاری باید آب خنک روی پوست پاشیده و آن را آرام کرد.
  •  سپس باید از ژل آلوئه ورا استفاده کرده و آن را به آرامی روی سطح پوست ماساژ داد تا به خوبی جذب پوست شود.
  • در مرحله بعد باید کمی گلاب خنک روی پوست زده و یا از یک تونر که الکل نداشته باشد کمک گرفت تا PH پوست تنظیم شود.
  •  در آخر نیز باید دقت کرده و حداقل تا 24 ساعت زیر نور مستقیم خورشید قرار نگرفت تا پوست به خوبی التیام یابد.
  •  

محافظت از پوست با خیار

 
 

ماسک خیار


اگر اشعه خورشید آسیب هایی روی پوست به وجود آورده باشد می توان از ماسک خیار استفاده کرد و آن را روی پوست زد، ماسک خیار جهت مراقبت پوست مقابل خورشید مناسب است. دقت شود که روی پوست اطراف چشم  بهتر است از یک ژل مخصوص چشم استفاده شده و سلامت پوست را بازیافت.

 

مراقبت ازپوست با سیب زمینی

ماسک سیب زمینی

در صورتی که پوست فردی در زیر نور آفتاب تیره شده باشد، می تواند از ماسک سیب زمینی کمک گیرد. سیب زمینی خاصیت سفید کنندگی داشته و با مالیدن تکه های آن روی سطح پوست برنزگی و تیرگی پوست از بین می رود.

لایه برداری

استفاده از تکنیک های ملایمی برای لایه برداری پوست های مرده سطح پوست نیز کمک بزرگی برای از بین بردن تیرگی سطحی پوست بوده و با کمک آن می توان سلامت پوست را به آن بازگرداند.

 

آب لیمو و گلیسیرین

یکی از ماسک های مناسب برای از بین بردن تیرگی سطح پوست، استفاده از آب لیمو و گلیسیرین و مالیدن ترکیب این دو، شب قبل از خواب بر روی پوست است. این ماسک برای روشن کردن پوست به خوبی عمل کرده و برنزگی پوست را به سرعت از بین می برد.

 


جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

شنبه 04 دی 1395 - 16:05:51
عالی بود ممنون از سایت رژلب
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: