دوشنبه 06 دی 1395 - 12:18:11

علل ریزش مو

4 علت اصلی ریزش موها 

راه های جلوگیری ریزش مو


 

ریزش موها 

گفته می شود 40% درصد بانوان در سرتاسر زندگی خود به نوعی با مشکل ریزش مو مواجه می شوند. این امر به خصوص امروزه که میزان استرس و مشغله کاری بانوان زیادتر شده است، بیشتر رواج پیدا کرده و باعث نگرانی بسیاری از بانوان گشته است. برای جلوگیری از این موضوع بسیاری از آزمایشگاه های تحقیقاتی و محققان برتر دنیا گرد هم آمده و سعی کرده اند تا با پیدا کردن علل ریزش موها، راه حل مناسبی برای آن پیدا کنند. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب به بررسی برخی از علل ریزش موها پرداخته شده است.

چهارعلت اصلی ریزش موها

  •  آندروژنتیک آلوپسیا

 برخلاف آقایان که در قسمت مشخصی از سر خود شاهد ریزش موها هستند بانوان در کل سر این مشکل را تجربه کرده و در کل سر، موها نازک شده و کم پشت می شوند. اولین علامت این نوع ریزش مو نیز این است که با دم اسبی بستن موها، حجم آن ها کمتر شده و یا این که فرق سر وسیع تر شده و کمبود موها حس می شود.

علت اصلی این نوع ریزش مو که بیشتر در بین بانوان اتفاق می افتد، ژنتیک است. تحقیقات نشان داده است که بسیاری از بانوانی که با این مشکل روبرو هستند در خانواده خود نیز افرادی دارند که مشکل مشابهی دارند. حتی این مشکل می تواند از ژن های نهفته پدر به دختران خود انتقال پیدا کند. به این نوع ریزش مو، ریزش مو آندروژنتیک آلوپسیا گفته می شود.

  •  تللوژن اِفلوویوم

 کسانی که با این نوع ریزش مو روبرو هستند، هنگام شانه کردن موهای خود متوجه می شوند که دسته های زیادی از موها داخل شانه آمده و یا روی بالشت خود شاهد موهای ریخته زیادی هستند. این حالت معمولا در هنگامی رخ می دهد که فرد استرس زیادی در زندگی خود دارد. خبر خوشحال کننده برای کسانی که با این نوع ریزش مو مواجه هستند این است که پس از اتمام استرس این نوع ریزش مو متوقف می شود.

در این نوع ریزش مو، هنگامی که موها در مرحله رشد (آناژن) و یا در مرحله استراحت (کاتاژن) قرار دارند، تغییرات هورمونی زیادی به دلیل استرس در بدن رخ داده و موها به مرحله ریزش (تلوژن) می روند. به همین دلیل به این نوع ریزش مو، ریزش مو تلوژن افلوویم گفته می شود.

  • تِرَکشِن آلوپسیا

 در این نوع ریزش مو، افراد مشاهده می کنند که خط رویش موها عقب رفته و یا در قسمت هایی که موها بسته و یا مدل داده می شوند کم پشت تر شده اند.

 این شرایط در حالتی رخ می دهد که بانوان عادت به محکم بستن موهای خود دارند و موها پس از زمان مشخصی به این امر واکنش نشان داده و دچار ریزش می شوند. به این نوع ریزش مو، ریزش مو ترکشِن آلوپسیا گفته می شود. البته اگر این مشکل زود تشخیص داده شود می توان آن را به ساگی درمان کرده و موهای جدیدی جایگزین موهای ریخته شده خواهند شد.

  •  آلوپسیا آرییِتا

 این نوع ریزش مو، علاوه بر سر در کل بدن مشاهده شده و فرد در همه جای بدن خود با مشکل ریزش موها مواجه می شود.

این نوع ریزش مو به دلیل یک نوع خاص بیماری پوستی رخ می دهد که در آن سیستم ایمنی بدن دچار مشکل می شود. در این نوع بیماری سیستم عصبی خود به فولیکول های مو حمله کرده و باعث ریزش آن ها می شود. به این نوع ریزش مو، ریزش مو آلوپسیا آرییِتا گفته می شود. خوشبختانه پس از درمان این بیماری رشد مجدد موها میسر بوده و به سرعت انجام می پذیرد. البته نمی توان پیش بینی کرد که موهای جدید در کدام قسمت بدن رشد خواهند کرد.

 


جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: