جمعه 10 دی 1395 - 00:24:32

رفع جای زخم

از بین بردن محل زخم ها از روی پوست

برطرف کردن جای زخم بصورت طبیعی

رفع جای زخم

 

 

گاهی اوقات جای زخم ها روی پوست ماندگاری لجاجت آمیزی دارند و با گذشت زمان از بین نمی روند. این امر به خصوص برای بانوان بسیار ناراحت کننده بوده و همیشه آنها به دنبال روش هایی هستند که این زخم ها را از بین برده و پوستی صاف و صیقلی داشته باشند. اما معمولا این کار نیاز به درمان های مختلفی داشته و حتی گاها نیاز به جراحی خواهد داشت. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب، روش هایی بررسی شده است که به کمک آن ها می توان هرگونه اثر لک را از روی پوست از بین برد.

 

از بین بردن جای زخم

رفع جای زخم با روغن زیتون


 روغن زیتون
روغن زیتونی یک ماده موثر برای رفع جای زخم ها و 
جوش ها  بر روی پوست است. این روغن بسیاری از مشکلات پوستی را درمان کرده و استفاده روزانه آن می توان این امر را تسریع کند. برای استفاده از روغن زیتون هم کافی است شب قبل از خواب آن را روی محل زخم زده و صبح روز بعد شست. این کار به مرور زمان اثر زخم ها را از بین برده و پوست را صاف و یکدست می کند.

 

اثر روغن کنجد بر جای زخم

روغن کنجد
روغن کنجد یک روغن موثر برای از بین بردن بسیاری از مشکلات مو و پوست است. این روغن که از عصاره دانه های کنجد به دست می آید، ضد باکتری، ضد قارچ و ضد ویروسی بوده و از آن جایی که پراکندگی آن کم است به خوبی جذب پوست شده و حتی مقدار بسیار کمی از آن مشکلات پوستی زیاد و جای زخم ها را برطرف می کند. به علاوه روغن کنجد پوست را درخشان کرده و توناژ آن را یکدست و زیبا می کند. این روغن حتی می تواند خال ها را هم به مرور زمان از بین برده و هیچ عارضه ای ندارد. همچنین روغن کنجد پوست را مرطوب کرده، به عنوان ضد آفتاب قابل استفاده بوده، برای از بین بردن چروک ها موثر بوده، به عنوان یک ماده ضد قارچ بر روی پوست عمل کرده و ضد التهاب است. همچنین با کمک روغن کنجد می توان جوش ها و جای زخم ها را هم از بین برد.

 

رفع جای زخم

 

بکینگ سودا
بکینگ سودا معمولا در هر آشپزخانه ای پیدا شده و یک لایه بردار بسیار مناسب است. بکینگ سودا را می توان درجای زخم استفاده کرده و با از بین بردن سلول های مرده آن جای زخم را زیبا و بدون هیچ مشکلی نشان داد.

 

برطرف کردن جای زخم با لیمو

 عصاره لیمو

لیمو سرشار از ویتامین ث بوده و برای تقویت پوست و رفع جای زخم، یک عصاره بسیار قوی است. مصرف طولانی مدت عصاره لیمو می تواند به مرور زمان هرگونه زخم و لک جوش را از روی پوست برطرف کرده و پوست را روشن و شفاف کند. برای استفاده از لیمو نیز کافی است که آب یک لیمو را در یک ظرف گرفته و آن را به کمک پنبه روی پوست بزنید.  پس از 2 ساعت پوست را بشویید، حتی می توانید کل شب صبر کرده و پوست را روز بعد بشویید.

 

خواص درمانی عسل درجای زخم

پاپایا و عسل
پاپایا نه تنها یک میوه خوشمزه و پر خاصیت است بلکه از آن می توان برای رفع بسیاری از مشکلات پوستی  و از بین بردن جای زخم استفاده کرد. این میوه سرشار از ویتامین ث، آنتی اکسیدان، ویتامین ب، پتاسیم، منیزیم، مس و مواد معدنی دیگر بوده و خواص زیادی برای بدن دارد. این امر برای عسل هم صادق بوده و عسل یک مرطوب کننده طبیعی بدن است. به همین دلیل ترکیب این دو می تواند برای رفع جای زخم مفید باشد. برای ساخت ماسک پاپایا و عسل نیز کافی است که یک پاپایا را له کرده و 1 قاشق عسل به آن اضافه کنید. سپس آن را روی جای زخم مالیده و پس از خشک شدن با آب ولرم بشویید. انجام این کار دو بار در هفته تاثیر زیادی برای رفع جای زخم دارد. 

 


جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (2)

شنبه 11 دی 1395 - 09:48:22
مفید بود
جمعه 10 دی 1395 - 16:09:47
خیلی خوب بود
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: