شنبه 18 دی 1395 - 09:14:36

روتین های شبانگاهی مناسب پوست

مراقبت های صحیح از پوست

زیبایی پوست

پوست شاداب

سلامتی پوست

پوست عضو بسیار مهم و بسیار حساسی از بدن بوده و برای حفظ سلامتی آن باید توجه بیشتری کرد. چرا که عدم رسیدگی به پوست باعث از بین رفتن آن شده و زیبایی پوست در مدت کوتاهی از بین می رود. بسیاری از افراد بر این باورند که برای مراقبت از پوست همیشه وقت هست و در صورتی که بخواهند از پوست خود مراقبت کنند باید زمان زیادی صرف این کار کنند، در حالی که روزانه تنها چند دقیقه رسیدگی به پوست آن را شاداب و جوان نگه داشته و از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری می کنند. به علاوه از آن جایی که بسیاری از مشکلات پوست ریشه در عدم مراقبت صحیح از آن در سنین جوانی دارد، باید از دهه 20 زندگی مراقبت از پوست را شروع کرد و از بروز مشکلات احتمالی آن جلوگیری کرد. بسیاری از مشکلات پوست در شب رخ داده و به همین دلیل روتین های شبانگاهی مناسب پوست اهمیت زیادی دارد. در این مقاله  از سایت آرایشی رژلب  در مورد روتین های شبانگاهی مناسب پوست توضیح داده شده  است.

شامپو پاک کننده آرایش

پاک کردن آرایش

یکی از روش های  مراقبت از پوست، پاک کردن آرایش قبل از خواب می باشد. باید قبل از خواب پوست را با پاک کننده های آرایشی مناسب پاک کرده و هرگونه اثری از آلودگی را هم به کمک کلینزر از بین ببرید. در صورتی که خسته باشید هم می توانید از پدهای مرطوب کننده و پاک کننده آرایش برای این کار استفاده کنید. اما به هیچ وجه پاک کردن آرایش پوست را فراموش نکنید.

پاک کننده چربی صورت

کلینزر

در مرحله بعد از پاک کردن آرایش نوبت به استفاده از کلینزر می رسد. کلینزرها به دو صورت فوم و غیر فوم در بازار وجود دارند و انواع مختلفی از آن ها هم برای پوست های چرب و خشک وجود دارد. فراموش نکنید که کلینزر چربی های اضافی و آلودگی های باقی مانده روی پوست را پاک کرده و راه تنفس منافذ پوست را باز می کند.

پاک کننده پوست چرب

تونر

این مرحله اختیاری است و بیشتر برای کسانی توصیه می شود که پوست های چربی دارند. در این مرحله باید روی پوست که تمیز شده است، تونر زده و طراوت پوست را به آن باز گرداند. البته همان طور که گفته شد این مرحله اختیاری است.

کرم مرطوب کننده پوست

مرطوب کننده پوست

در این مرحله باید از مرطوب کننده ای که مناسب پوست باشد استفاده کرده و آن را روی پوست زد. زیرا در مراحل قبلی چربی های روی پوست از بین رفته اند و از آن جایی که چربی سازی غدد چربی مدت زمان طولانی تری طول می کشد باید رطوبت از دست رفته پوست را به کمک مرطوب کننده به آن باز گرداند. استفاده روزانه از مرطوب کننده نه تنها پوست را جوان و درخشان نشان می دهد، بلکه بروز چروک های پوست را هم به تعویق می اندازد.

کرم دور چشم

مراقبت از پوست اطراف چشم

پوست اطراف چشم بسیار ظریف و حساس بوده و به همین دلیل همیشه توصیه می شود که روی پوست دور چشم هیچ ماده شیمیایی قوی نزنید. به علاوه در صورتی که زیر چشم های کسی تیره باشد باید از کرم های دور چشم استفاده کند تا این تیرگی صبح روز بعد کمتر به چشم آید. برای زدن کرم دور چشم هم باید به ملایمت هر چه تمام تر عمل کرده و با انگشت حلقه، کرم را دور چشم ها بزنید.
همچنین فراموش نکنید که روی لب ها نیز بالم لب و یا مرطوب کننده زده و رطوبت آن ها را نیز حفظ کنید.


جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می باشد.

لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: