شنبه 23 بهمن 1395 - 15:13:22

مراقبت از پوست در زمستان

10 نکته حفاظت پوست در سرما

راههای مراقبت پوست 

 

سلامت و زیبایی پوست

از آن جایی که با رفتن پاییز فصل زمستان می رسد، کم کم جای لباس های خود را با لباس های گرم تر عوض کرده و باید نکات مهمی راجع به پوست رعایت کنیم. با آمدن هوای سرد و بادهای سرد، باید همیشه پوست خود را مرطوب نگه داشته و از این 10 نکته پیروی کنید. در این مقاله از سایت آرایشگری رژلب، با یادآوری نکات مهم مراقبت از پوست در زمستان، به شما کمک می شود تا پوستی شاداب و جوان داشته باشید.


استفاده همیشگی از ضد آفتاب

اگرچه در فصل زمستان آفتاب شدیدی نخواهیم داشت، اما اندکی از پرتوهای خورشید هم برای پوست مضر است و می تواند به پوست صدمه بزند. شما باید برای مراقبت از پوست در زمستان نیز همه روزه از ضد آفتاب استفاده کنید.

شستشوی مداوم و استفاده از کرم بدن

در زمستان برای شستشوی بدن نمی توانید از همان کرم بدنی که در تابستان استفاده می کردید استفاده کنید، زیرا شرایط آب و هوایی فرق کرده و اکنون باید از شوینده ها و کرم هایی استفاده کنید که مرطوب کننده باشند.

 

 

مراقب تغییرات پوستی باشید

با شروع فصل زمستان، مشکلات پوستی هم شایع می شوند. افرادی که در تابستان پوست چربی دارند، در زمستان پوستشان عادی است و مشکلی ندارند. سایر افراد باید از کرم مخصوص دست استفاده کنند و برای کاهش تغییرات پوست باید محصولات آرایش خود را عوض کنند.

استفاده از کرم دست

اولین جایی که ممکن است در فصل زمستان تغییر کند، دست ها هستند. شستشوی روزانه و بیش از حد دست ها در زمستان منجر به خشکی آن ها می شود. باید برای جلوگیری از  خشکی پوست از کرم دست و صورت استفاده کنید.

پوسته پوسته شدن

در این محدوده زمانی باید مراقب پوست خود باشید و هنگام بیرون رفتن از خانه از کرم استفاده کنید. با خشک شدن پوست، پوست کم کم ترک می خورد و گاهی اوقات از شدت خشکی شاهد خون ریزی خواهیم بود. هم چنین می توانید در کنار کرم از ترکیبات مخصوص شامل روغن و شکر استفاده کنید. این محصول باعث از بین بردن سلول های مرده پوست می شود.

پاهایتان را فراموش نکنید

ممکن است فکر کنید که پاها در کفش هستند و هیچ گونه سرمایی به آن ها نمی رسد، اما در حقیقت همه ما می دانیم که پا قلب دوم است. کرم زدن پاها هم حائز اهمیت است، چرا که پاها هم مانند دست ها دچار ترک خوردگی و چروکیدگی می شوند.

چند روغن مختص پوست بخرید

بر خلاف تصور خیلی ها، مصرف کرم به تنهایی کارامد نیست و باید در کنار کرم از روغن های مخصوص پوست استفاده کرد تا دیگر علائمی از خشکی پوست مشاهده نشود.

یک ماسک صورت زمستانی را تجربه کنید

ماسک ها جایگاه ویژه ای دارند. همان طور که بعد از وکس کردن صورت از ماسک استفاده می کنید، برای مراقبت از پوست در زمستان نیز باید از ماسک استفاده کنید. برای تهیه این ماسک، 5 تکه از میوه کران بری را با چند قطره از سرکه سیب و یک قاشق چای خوری عسل، کمی دارچین و 3 قطره آلوئه ورا مخلوط کنید. این ماسک را روی صورتتان بگذارید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه روی صورت باقی بماند و سپس با آب گرم صورت خود را بشویید.

پوست خود را روزانه مرطوب کنید

اکنون با سرد شدن هوا، پوست به رطوبت بیشتری نیاز دارد. هر روز صبح بعد از حمام کردن، پوست صورت و بدن خود را مرطوب کنید.

برنامه مراقبت از پوست خود را حفظ کنید

طی چند ماه آینده که هوا گرم تر می شود، ممکن است فکر کنید مراقبت از پوست و خشکی پوست به اتمام رسیده است، اما حقیقت امر چیز دیگری است. در تابستان هم باید مراقبت های پوستی را انجام دهید و از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید تا دچار آفتاب سوختگی نشوید.


جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: