دوشنبه 25 بهمن 1395 - 09:51:04

پوست حساس

16 نکته زیبایی برای پوست های حساس

سلامت پوست


 

پوست حساس

با وجود دمای هوا و آلودگی های محیطی زیادی که در هوا وجود دارد، حفظ سلامت پوست کار بسیار دشواری است به خصوص برای کسانی که پوست حساس دارند، این کار دشوار تر است. البته برخی افراد به طور ژنتیکی پوست های خوبی داشته و با مشکلات زیادی در این مورد روبرو نمی شوند. اما بسیاری دیگر که پوست حساس دارند نمی توانند سلامت و درخشش پوست خود را حفظ کرده و برای این امر باید بیشتر تلاش کنند. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب، به نکات مهم  درمورد زیبایی پوست حساس صحبت شده است.

 ابتدا باید بدانید که پوست حساس دارید یا خیر

آیا بعد از شستن پوست خود احساس ناراحتی کرده و احساس می کنید که پوست تان جمع شده است؟
آیا روی پوست تان جوش های ریز و قرمز رنگ زیادی دیده می شود؟
آیا پوست تان به سرعت برنزه شده و یا در زمان کوتاهی در زیر نور خورشید می سوزد؟
آیا استفاده از محصولات آرایشی باعث ملتهب شدن و احساس ناراحتی روی پوست تان می شود؟
آیا پوست تان به مواد شیمیایی معطر و رنگی واکنش نشان می دهد؟
آیا روی پوست تان خطوط چهره و چروک های زود هنگام دیده می شود؟
آیا روی پوست تان احساس خارش داشته وپوست پوست می شود؟
در صورتی که پاسخ شما به بیشتر سوال های ذکر شده مثبت است، شکی وجود ندارد که پوست حساس دارید و باید از پوست خود محافظت بیشتری کنید تا آسیب نبیند.

نکات زیبایی مخصوص پوست های حساس

دقت در خرید محصولات

متاسفانه پوست حساس به همه محصولات آرایشی بهداشتی واکنش خوبی نشان نمیدهند ، به همین دلیل باید از محصولات آرایشی مناسبی برای استفاده روی این پوست استفاده کرد.

شناخت نوع پوست

همان طور که در بالا هم ذکر شد، روش های زیادی برای شناخت نوع پوست وجود داشته و با کمک این روش ها می توان پوست را شناخته و از آن بهتر مراقبت کرد.

دوری از آفتاب

آفتاب به سلول های پوست آسیب رسانده و باعث بروز بیماری های مختلف و بروز جوش می شود. به خصوص اشعه های خورشید که برای پوست بسیار مضر هستند و برای محافظت در برابر آن ها باید از ضدآفتاب حاوی SPF مناسبی استفاده کرد.

مرطوب کردن پوست

یکی از شرایط داشتن پوست سالم، مرطوب کردن آن و آبرسانی پوست است. به خصوص این که پوست حساس به سرعت خشک شده و تنها با کمک مرطوب کننده های طبیعی است که می توان از این موضوع جلوگیری کرد.

رژیم غذایی مناسب

برای داشتن پوست درخشان و زیبا، باید از محصولات غذایی مناسبی هم استفاده کرد و با نوشیدن آب نیز سموم بدن را دفع کرد. به علاوه آب، به آبرسانی بهتر بدن کمک می کند.

چشم ها

پوست اطراف چشم ها بسیار حساس بوده و نیاز به توجه بیشتری دارند. به همین دلیل باید از پوست این قسمت صورت بهتر مراقبت کرد و از مشکلات احتمالی آن جلوگیری نمود.

عوامل خارجی

برخی از عوامل خارجی مانند استرس، کشیدن سیگار، کم خوابی و قرار گرفتن در محیط های آلوده هم می تواند باعث آسیب دیدن پوست حساس شود. بنابراین باید از این عوامل دوری نمود و سلامت پوست را حفظ کرد.

استفاده از دستمال های نرم

به جای حوله های زبر و خشن بهتر است برای پوست حساس، از دستمال ها و یا پارچه های بسیار نرم استفاده کرده و برای خشک کردن آن با ضربات بسیار آهسته ای عمل کرد.

شستن صورت

کسانی که پوست حساس دارند باید در هر موقعیتی پوست خود را شسته و آلودگی های آن را از بین ببرند. البته بعد از شستن صورت نیز باید از مرطوب کننده استفاده کرد تا پوست مرطوب مانده و چروک نشود.

مراقبت های کلی از پوست بدن

نه تنها پوست صورت بلکه پوست بقیه قسمت های بدن نیز حساس بوده و نیاز به مراقبت دارد. بنابراین باید از ژل های شستشوی بدنی که مناسب پوست حساس هستند استفاده کرده و نرمی و لطافت پوست را حفظ کرد.

انتخاب محصولات آرایشی

در انتخاب محصولات آرایشی بهداشتی باید از انواعی استفاده شود که عطر و اسانس نداشته و در آن ها از رنگ های مصنوعی که باعث حساسیت و التهاب پوست می شوند، دوری کرد.

مصرف به دقت محصولات

گاهی اوقات مصرف بیش از اندازه یک محصول باعث بروز حساسیت بر روی پوست می شود. به همین دلیل بهتر است که قبل از مصرف، آن را روی یک قسمت کوچک از پوست امتحان کرده و سپس آن را روی بقیه پوست به کار برد.

کلینزرهای ملایم

روی پوست حساس به هیچ وجه نباید از صابون و کلینزرهایی استفاده شود که قوی هستند و مواد شیمیایی زیادی در آن ها وجود دارد. بلکه باید از کلینزرهای مخصوص پوست حساس استفاده کرده و سلامت پوست را تضمین کرد.

تونر

رویپوست حساس به هیچ وجه نباید از تونرهای الکلی استفاده شود. زیر این تونر ها خود باعث حساسیت بیشتر پوست می شوند.

ماست و بلغور جو

با ترکیب ماست و بلغور جو می توان یک ماسک طبیعی بسیار موثر و مناسب برایپوست حساس ساخت و با قرار دادن آن روی پوست، سلول های مرده پوست را از بین برد. این ماسک، آبرسانی لازم پوست را نیز انجام داده و به سلامت و زیبایی آن کمک می کند.

نوشیدن آب

نوشیدن آب باعث می شود که بدن سموم داخلی را دفع کرده و به علاوه آبرسانی لازم نیز روی آن انجام شود. به علاوه آب پوست را درخشان و زیبا نشان می دهد.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: