چهارشنبه 27 بهمن 1395 - 13:37:53

نقش دندان در زیبایی لبخند

5 راه زیباتر کردن لبخند

زیبایی لبخند و سفیدی دندان


اهمیت بهداشت دندان

در مطالعات اخیر دانشمندان دریافته اند که سفیدی دندان ها و زیبایی لبخند، در برقراری یک ارتباط موفق، موثر است. افرادی که دارای دندان های سفیدتری هستند، جذاب تر و باهوش تر از افرادی هستند که دندان هایشان زرد است.
بوی بد دهان معمولا به دلیل عفونت دندان، بیماری لثه، زخم های دهانی، عفونت یا التهاب بینی یا گلو، سیگار کشیدن و دهان خشک به وجود می آید که این موارد ممکن است عوارض جانبی داروها، غذاهای خاص مثل سیر و پیاز باشند. بهترین راه مقابله با بوی بد دهان، مراقبت از دندان ها و لثه ها است. باید روزی دو بار مسواک بزنید. برای دهانتان می توانید از دهان شوی استفاده کنید و استفاده از نخ دندان را فراموش نکنید. دراین مقاله از سایت آرایشگری رژلب، درمورد نقش دندان در زیبایی لبخند صحبت شده است.

 

لثه های سالم

مسواک زدن و استفاده از نخ دندان موجب سالم ماندن لثه ها می شوند و از بیماری های عفونی مربوط به لثه یعنی عفونت دندان ها جلوگیری میشود. معمولا بیماری های لثه دردناک هستند و منجر به قرمزی و متورم شدن لثه می شوند. با گذشت زمان و تشدید بیماری، لثه ها خون ریزی می کنند و در صورت عدم پیگیری عفونت، بیماری مضاعف می شود. البته باید گفت که خوشبختانه بیماری های لثه قابل پیشگیری هستند. مراجعه مداوم به دندانپزشک و مراقبت های لازم از دندان ها و لثه ها موجب سالم بودن لثه ها می شوند.

 

 

سفید شدن دندان ها

داشتن دندان های سفید در زیبایی لبخند تاثیر زیادی دارد. بسیاری از خمیردندان ها، دهان شوی ها و آدامس ها اثر سفید کنندگی دارند.

 

بهداشت دندان و دهان

برای رعایت بهداشت دهان و دندان، توصیه می شود از خمیردندان های حاوی فلوراید و نخ دندان استفاده کنید. خمیردندان ها به دلیل داشتن ترکیبات ساینده برای از بین بردن آلودگی های دهانی بسیار مفید هستند. همچنین مسواک زدن 2 تا 3 بار در روز و استفاده از نخ دندان در سفید ماندن دندان ها موثر است.

 

عوامل سفید کننده دندان ها

عاج دندان یک بافت استخوانی است که سفیدی دندان های زیر مینا را تشکیل می دهد. ضخامت مینا طی گذشت عمر تغییر می کند و نازک تر می شود. اگر دندان های زردی دارید، از محصولات سفید کننده دندان با تجویز دندان پزشک استفاده کنید. بعضی از محصولات هستند که تا 6 درصد دندان ها را سفید می کنند. اغلب دندانپزشکان ممکن است چند راه کار طبیعی معرفی کنند. آنها از روش های متفاوتی برای سفید کردن دندان ها استفاده می کنند و توصیه می کنند  مراقبت بعد از سفید کردن دندان ها بسیار مهم است.

 

سفیدی دندان ها طی دوران بارداری

در طی دوران بارداری، استفاده از داروهای سفید کننده و درمان های طبیعی مشکلی ندارد و تنها موردی که وجود دارد این است که نباید سراغ جراحی های دهان بروید.

 

مراقبت از دندان ها

فرم دندان تاثیر زیادی در زیبایی لبخند دارد. اگر دندان هایتان نا مرتب است، دندان ها را سیم کشی کنید. به طور کلی، برای زیبایی لبخند باید از دندان هایتان مراقبت کنید و به زیبایی آنها اهمیت دهید. مسواک زدن روزانه را در برنامه خود قرار دهید. بعد از هر وعده غذایی حتما از نخ دندان استفاده کنید تا از عفونت ها و بیماری های دهانی مصون باشید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

دوشنبه 02 اسفند 1395 - 23:20:09
فوق العاده بود
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: