چهارشنبه 06 اردیبهشت 1396 - 08:14:35

پیشگیری از چروک پوست گردن

دلایل چروک پوست گردن

مراقبت از پوست گردن

پیشگیری از افتادگی پوست گردن

چروک پوست گردن

یکی از مشکلات افزایش سن، خط افتادن و چروک پوست گردن است که زیبایی گردن را تحت الشعاع قرار داده و ناراحت کننده است. بعضی از افراد دارای پوست زیبا و جوان هستند ولی ممکن است پوست گردن آنها افتاده و پیر باشد. یکی از مراحل اولیه بروز چروک پوست گردن، افتادگی و شل شدن پوست است. برای پیشگیری از چروک پوست گردن روش های مختلفی وجود دارد.  در این مقاله از سایت آرایشگری رژلب، به بررسی برخی از روش های پیشگیری از چروک پوست گردن پرداخته شده است.

یکی از بهترین روش های کند کردن پروسه بروز چروک پوست گردن، بالا بردن انعطاف پذیری پوست گردن است. مراقبت از پوست گردن کار پیچیده ای نیست و برای پیشگیری از چروک پوست گردن کافی است چند عادت ساده به عادات روزانه خود اضافه کنید تا پوست محکم و جوان داشته باشید. البته همیشه توصیه می شود که از سنین جوانی شروع به انجام این کار کرده تا از بروز خط خنده ، افتادگی و چروک پوست گردن جلوگیری کنید.

 

 

دلایل افتادگی و چروک گردن

از علل اصلی چروک پوست گردن می توان به آلودگی، دود و کشیدن سیگار اشاره کرد.آلودگی یکی از علل اصلی مشکلات پوست است و از آن جایی که آلودگی و سیگار رادیکال های آزادی به وجود می آورند، باعث بروز جوش بر روی سطح پوست می شوند. در سنین جوانی پوست، رادیکال های آزاد را از بین برده و از آسیب دیدن پوست جلوگیری می کند، اما هنگامی که سن فرد بالا می رود خنثی سازی رادیکال های آزاد پوست روند کندتری پیدا کرده و پوست آسیب بیشتری می بیند. به همین دلیل باید از پوست با کمک ضد آفتاب در برابر اشعه های خورشید و آلودگی های محیطی محافظت کرد. آفتاب باعث بروز چروک پوست صورت شده و روی صورت خطوط خنده را عمیق تر و چین و چروک  پدید می آورد.

 

نکات ساده برای جلوگیری از چروک پوست گردن

با رعایت چند نکته ساده و سبک زندگی سالم می توان از بروز چین و چروک جلوگیری کرد:

  1.  قرار نگرفتن در معرض اشعه های UVA و UVB خورشید و محافظت از پوست به کمک ضد آفتاب

  2. سیگار نکشیدن و قرار نگرفتن در معرض دود سیگار

  3.  ماساژ روزانه گردن و تبدیل این کار به یک عادت روزانه

  4. بالا نگه داشتن سر و بالا گرفتن چانه برای پیشگیری از چروک پوست گردن

  5.  نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در روز برای داشتن پوست منعطف و محکم

  6.  استفاده از بالشت های کوتاه، زاویه بین گردن و چانه باید بیشترین حد ممکن بوده و برای این کار باید از بالشت های کوتاه تری استفاده کرد.

  7.  استفاده از ماسک های زیبای مختلف مانند ماسک سیب زمینی. برای استفاده از ماسک سیب زمینی نیز کافیست تکه های سیب زمینی را روی پوست قرار داد.

  8. استفاده از کرم های ضد چروک مناسب برای گردن در طول شب و قبل از خواب


پیروی از این موارد می تواند زیبایی پوست گردن شما را تضمین کرده و از افتادگی و ایجاد چین و چروک پوست گردن جلوگیری کند.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: