دوشنبه 02 اسفند 1395 - 09:55:20

درمان افتادگی لب

جلوگیری از افتادگی لب ها

جوانسازی اطراف لب

جلوگیری از افتادگی لب ها

بالا رفتن سن و افتادگی لب ها

افتادگی لب ها و چروک های روی لب  پدیده ای است که با بالارفتن سن روی صورت  پدیدار می شود. این مسئله برای بسیاری از خانم ها و آقایان خوشایند نیست زیرا به دنبال راه حل هایی برای به تعویق انداختن علائم بالا رفتن سن هستند.
روش هایی مختلفی برای درمان افتادگی لب ها بکار گرفته می شود، ورزش و جراحی از مهمترین روش هاست. در این مقاله از سایت آرایشگری رژلب، به بررسی روش های درمان افتادگی لب ها  پرداخته شده است.

 

علت افتادگی لب ها

علل متفاوتی دربروز افتادگی لب ها دخالت دارد  که در زیر به بعضی از موارد اشاره شده است. البته لازم به ذکر است که با توجه و رعایت آنها به سادگی از افتادگی لب می توان پیشگیری نمود.


• لیسیدن مداوم لب ها
• کمبود آب
• آلرژی
• تنفس با دهان و یا خر و پف کردن
• آب و هوای خشک
• استفاده از محصولات پوستی نامناسب برای پوست

 

جوانسازی لب ها

درمان های رایج برای افتادگی لب ها

لیپ اگمنتیشن

در این روش درمانی، از ژل یا چربی بدن فرد، برای از بین بردن خطوط و افتادگی لب و کناره های دهان، به لب تزریق می شود. البته روش های مختلفی در این زمینه وجود دارد که با مراجعه به پزشک متخصص میتوان از آنها آگاهی پیدا کرد.

 

جوانسازی لب ها با لیزر

لیزر در بسیاری از درمان های پزشکی از جمله کمک به تقویت کلاژن ها و از بین بردن لایه های مرده پوست و درمان افتادگی لب و اطراف دهان کاربرد دارد. در صورتی که قبل از انجام لیزر با پزشک متخصص مشورت شود، مدت زمان بهبودی در این روش چند روز است .

فیلرها

یکی دیگر از روش های پرطرفدار برای جوانسازی پوست و درمان افتادگی لب، استفاده از فیلرهاست. البته گفته می شود که استفاده از فیلرها  باید زیر نظر پزشک و با آگاهی کامل از روش فیلر برای جوانسازی پوست و درمان افتادگی لب استفاده کرد.

درمان افتادگی لب ها بدون نیاز به جراحی

مرحله اول

لب بالا و پایین خود را دور دندان هایتان برده و آن ها را گاز بگیرید. در حین گاز گرفتن لب ها را حرکت داده و به چپ و راست ببرید. دقت داشته باشید که گاز گرفتن لب ها نباید با فشار زیادی باشد که لب ها اذیت شوند. این کار را یک دقیقه انجام داده تا بتوانید چروک های روی لب ها را به سرعت از بین ببرید. این تمرین باید روزانه و به تعداد یک یا دوبار انجام شود.

مرحله دوم

به حالت صاف نشسته و لب های خود را به یکدیگر فشار دهید. روی وسط لب ها، انگشت اشاره خود را قرار داده و به آن کمی فشار وارد کنید. سپس به آرامی انگشت خود را از لب ها دور کرده و باز هم لب ها را فشار دهید. این تمرین باید 30 ثانیه ادامه پیدا کرده و دوبار در روز تکرار شود.

مرحله سوم

صورت را شسته و پس از خشک کردن آن، روی لب ها گلیسیرین اسید بزنید. گلیسیرین اسید لایه های مرده پوست را از بین برده و به رشد سلول های جدید کمک می کند. البته بهتر است از زدن این کرم روی خط لب و بیرون لب ها خودداری کنید.

مرحله چهارم

روی لب ها مرطوب کننده زده و آن را به خوبی روی لب خود ماساژ دهید. مرطوب کننده چروک های روی لب را از بین برده و از بیشتر شدن افتادگی لب ها جلوگیری می کند. البته بهتر است روی لب ها از مرطوب کننده های با SPF 15 استفاده کنید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: