چهارشنبه 11 اسفند 1395 - 12:46:52

مراقبت های بعد از تاتو لب

تاتو لب

میکروپیگمنتیشن لب

هاشور لب

 

میکروپیگمنتیشن و تاتو لب

 

میکروپیگمنتیشن لب، تاتو لب یا هاشور لب تکنیکی است که جهت قرینه سازی لب یا حجیم سازی لب  و خط لب و گاهی برای از بین بردن سفیدی بیش از حد لب ها استفاده می شود. انجام این کار جذابیت ها و مزایای زیادی دارد. اما مشابه هر تکنیک دیگری در صورتی که از لب ها مراقبت کافی به عمل نیاید، لب که قسمت مهمی از صورت است زیبایی خود را از دست می دهند. به همین دلیل باید مراقبت های بعد از تاتو لب را جدی تر گرفته  و با  رعایت آنها  از زیبایی لب ها، اطمینان حاصل کرد. در این مقاله از سایت آرایشگری رژلب، به بررسی مراقبت های بعد از تاتو لب پرداخته می شود.

 

شکل و فرم تاتو لب

 

بلافاصله بعد از میکروپیگمنتیشن و تاتو لب ممکن است رنگ و خط لب ها، نامیزان و نامرتب به نظر برسند. علت این امر التهاب و تورم ناشی از میکروپیگمنتیشن و تاتو بوده و در صورت مشاهده این موضوع نباید نگران شد. زیرا این التهاب و تورم پس از 24 تا 48 ساعت از بین رفته و لب ها شکل اصلی خود را پیدا می کنند.

 

رنگ تاتو لب

 

واکنش هر پوست نسبت به رنگ تاتو لب متفاوت است و این تغییر رنگ هم نباید شما را نگران کند زیرا بعد از مدتی لب ها، رنگ اصلی بکارگرفته شده را پیدا خواهد کرد.

بعد از میکروپیگمنتیشن و تاتو لب ها، سه مرحله تجربه می شود:

  1. رنگ اولیه خیلی پررنگ است و 4 یا 5 روز که پوست لایه برداری شود، این رنگ به همین صورت باقی می ماند.

  2. پس از گذشت چند روز رنگ اولیه لب ها کاملا محو شده و با استفاده از یک جلسه میکرپیگمنتیشن درمانی بار دیگر لب ها را به رنگ دلخواه درمی آید.

  3.  3 تا 4 هفته پس از میکروپیگمنتیشن و تاتو لب، رنگ اصلی لب ها بازگشته و شکل زیبایی به خود می گیرد.

 

داروهای معمول تاتو لب

بسیاری از بیماران از داروهای تجویز شده مشابهی برای لب های خود استفاده می کنند که از جمله آن ها ZOVIRAX، FAMVIR ،VALTREX  روز قبل و 5 تا 7 روزبعد از تاتو لب  است. این داروها از بروز تبخال و یا جوش جلوگیری می کنند.

 

 

حجیم سازی لب

میکرو لب

 

مراقبت های بعد از تاتو لب

 

تا 24 ساعت  بعد از تاتو لب می توان از چای کیسه ای خنک شده برای کاهش التهاب و تورم استفاده کرد. برای این کار ابتدا چای کیسه ای را به مدت 5 دقیقه در آب جوش قرار دهید، سپس آن را داخل آب یخ گذاشته تا خنک شود. پس از خنک شدن، چای کیسه ای را به مدت 10 دقیقه روی لب ها قرار دهید. برای سادگی کار می توان چای کیسه ای را در فریزر نگه داشت و بار دیگر از آن استفاده کرد. در صورت وجود درد نیز باید از پروفن یا تیلِنول به جای آسپرین استفاده شود.

 

 

 نکته مهم در مورد تاتو لب

 

•  بهبودی تاتو لب حداقل 1 هفته خواهد بود.
• با استفاده از پماد تجویزی، در تمام اوقات روز باید لب ها را مرطوب نگه داشته و از خشک شدن آن ها جلوگیری کرد.
• برای تمیز کردن لب ها نیز باید از روغن بچه یا صابون ملایم و آب استفاده کرد. برای خشک کردن لب ها با آرامی و با ضربات آهسته این کار را انجام داد.
• بهتر است تا وقتی که لب ها لایه برداری نشده و بهبود پیدا نکرده اند از رژلب استفاده نشود. اما در صورت لزوم می توانید کمی رژلب روی لب ها بزنید. (البته قبل از زدن رژ روی لب ها، سر آن را باید با دقت تمیز کنید.)
• از قرار گیری در معرض نور مستقیم آفتاب به شدت خودداری کنید.
• به مدت طولانی در آب قرار نگیرید.
• از غذاهای تند و قرارگیری در حرارت بالا بپرهیزید.
• پس از بهبودی می توانید از عادات معمول خود پیروی کنید.
• در صورت استفاده از کرم پودر و پنکک بهتر است لب های خود را بپوشانید. برای پاک کردن آرایش نیز از یک تکه پنبه و کمی روغن بچه استفاده کنید. در صورتی که رژلب نمی زنید، باید روی لب های خود ضد آفتاب بزنید.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (3)

چهارشنبه 06 دی 1396 - 13:01:32
سلام من 2 روز پیش تتو زدم و امروز یک لایه کامل از روی لبم‌برداشته شد و دیگه اصلا رنگ‌نداره لبم انگار ک هیچ تتویی نزدم????
دوشنبه 10 مهر 1396 - 10:19:21
سلام نازنین عزیز
حتما به پزشک مراجعه کنید تا براتون دارو تجویز کنند.
استفاده از داروی تبخال تا یکهفته ، برای کسی که بدنش ویروس تبخال داره الزامیه
سلام من تتو لب زدم همون موقع 2تا قرص خوردم ولی متاسفانه یادم رفت ادامه بدم الان لب بالام پر از تبخال شده تورو خدا بگید چیکار کنم
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: