یکشنبه 08 اسفند 1395 - 12:12:33

بالم لب

مواردی که باید در مورد بالم لب بدانید

آیا بالم لب اعتیاد آور است؟

بالم لب

بالم لب چیست

بالم لب نوعی مرطوب کننده و پماد موضعی برای درمان خشکی لب و آب رسان لب است. جالب است بدانید که در لب هیچ غده عرقی وجود ندارد و در نتیجه هیچ گاه لب ها عرق نمی کنند. بدین دلیل است که در زمستان خشک می شوند و مدام آن ها را خیس می کنیم. برای آرایش لب، از لاک لب، رژلب، خط لب و برق لب استفاده می کنیم. بالم لب  نیز یکی دیگر از محصولاتی است که برای آرایش لب مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل در این مقاله از سایت آرایشگری رژلب، به 5 نکته مهم در رابطه با بالم لب پرداخته می شود.

 

کاربرد بالم لب 

بالم لب در رنگ های مختلفی وجود دارد و بعنوان مرطوب کننده نیز بکار می روند، قبل از استفاده از برق لب باید لب مرطوب باشد و بالم لب بهترین مرطوب کننده است.  بالم لب می تواند به عنوان رژ لب هم بکار رود. البته رنگ بالم ها در برابر رژ لب بسیار تیز و نافذ است و هنگامی که غافلگیرانه لب هایتان را لیس می زنید متوجه می شوید که طعم آن بر خلاف طعم رژلب ناخوشایند نیست. آن ها طعم و رنگ متفاوتی دارند. مثلا اگر یک هلو را بو کنید می بینید که بالم لب شما هم مزه هلو می دهد.

 

آیا استفاده از بالم لب دائمی است

اینگونه است که بسیاری از افراد بدون استفاده از بالم لب نمی توانند بیرون بروند. بالم ها از حمایت های زیادی برخوردارند و در حقیقت هیچ گونه ترکیب اعتیاد آوری ندارند، بر خلاف الکل، تنباکو یا هر ماده اعتیاد آور دیگری. یکی از توضیحات احتمالی حول این محور این است که استفاده از بالم لب فقط یک عادت است. از آن جایی که می دانید در فصل زمستان هوای سرد موجب ترک خوردگی و خشکی لب می شود. در نتیجه استفاده از بالم لب بهترین راه حل است. همه ما دوست داریم  بالم لب را لیس بزنیم و از طعمش لذت ببریم. در ترکیبات بعضی از بالم لب ها جوهر نعناع خشک و اسید سالسیلیک دیده می شود که هر دوی آن ها اثر خشک کنندگی روی پوست دارند که روی لب خودشان را نشان می دهند.

 

آیا ترکیبات بالم لب بدون ضرر است

وقتی صحبت از ترکیبات طبیعی باشد همه تصور می کنیم خوب است، در حالی که همیشه این طور نیست. برای مثال، جوهر نعناع خشکی که در بالا ذکر شد از گیاه نعناع گرفته شده و به دلیل تاثیر خنک کنندگی و تسکین دهندگی اش وارد ترکیبات  بالم لب می شود. اما باید بدانید که همین حس خنک کنندگی باعث خشکی پوست می شود. اسید سالسیلیک برای پوست های حساس بسیار مضر است و باعث می شود شما باید بالم لب را مدام تمدید کنید. در بیشتر بالم ها نوعی قند طبیعی وجود دارد که موجب طعم دهندگی آن ها می شود. در غیر این صورت، طعم آن ها مثل موم است که بسیار خوب می باشد و از روغن چند گیاه بدست می آید.

 

مرطوب کننده لب

بالم لب طبیعی

 

تهیه بالم لب در منزل

می توانید بدون مواد عجیب و شک بر انگیز بهترین  بالم لب را درست کنید. تنها چیزی که احتیاج دارید انواع روغن های گیاهی و موم زنبور و در صورت علاقه کمی عسل است. عسل را به این دلیل پیشنهاد می کنیم که تاثیرات مثبتی روی پوست دارد. برای درست کردن آن نسبت موم به روغن 1 به 3 است. فقط باید آن ها را روی حرارت ملایم ترکیب کنید و به اندازه یک قاشق یا نصف قاشق چای خوری عسل را اضافه کنید. برای طعم دهندگی می توانید چند قطره از روغن دلخواه خود را به آن اضافه کنید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

چهارشنبه 11 اسفند 1395 - 10:09:38
دکتر سلطانی کارش فوق الهاده س
عالیه
اینم ادرس پیجش http://drsoltani.com/
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: