سه شنبه 08 فروردین 1396 - 09:07:01

کیفیت لوازم آرایش

لوازم آرایشِ بهداشتی

انتخاب لوازم آرایش مناسب

انتخاب صحیح لوازم آرایش

 

در انتخاب لوازم آرایشی دقت کنیم

 

در زندگی همه ما لوازم آرایش نقش برجسته ای دارد. اصولا خانم ها زیبایی را دوست دارند پس باید به دنبال بهترین کیفیت  لوازم آرایش باشند. گروهی از متخصصان در مورد استفاده خانم ها از لوازم آرایش تحقیق کرده اند و طبق آمار آن ها، خانم ها به طور میانگین از 12 لوازم آرایش ثابت استفاده می کنند. به نظر آن ها، خانم ها باید بیاموزند که کدام لوازم آرایش  برایشان ضروری است و چگونه از آن ها استفاده کنند. به علاوه قبل از هر چیز  باید به سلامت و کیفیت لوازم آرایش  توجه داشته و از به کار بردن لوازم آرایش نامناسب و بی کیفیت خودداری کنند. در این مقاله  از سایت آرایشی رژلب، به اهمیت توجه به کیفیت لوازم آرایش پرداخته شده است.


توجه به کیفیت لوازم آرایش مهم است

 

  1.  لوازم آرایش بخش مهمی از زندگی بسیاری از مردم است

  2.  لوازم آرایش بدون مارک، دارای عارضه است. عاقلانه نیست از لوازم آرایش با هر مارکی استفاده کنید.

  3.  بهتر است قبل از خرید لوازم آرایش، ابتدا در مورد کیفیت لوازم آرایش تحقیق کنید و از دارا بودن اثرات مثبت و منفی آن ها مطلع شوید.

  4. تشخیص سالم و طبیعی بودن  لوازم آرایش، کار هر کسی نیست و باید از متخصصان و افراد با تجربه در این زمینه استفاده کرد. دانستن اطلاعات کافی در مورد کیفیت لوازم آرایش بسیار مهم است، اما متاسفانه بسیاری از خانم ها بر حسب قیمت و مارک هایی که از بقیه می شنوند،  لوازم آرایش را انتخاب می کنند.

 

عوامل فعال  شیمیایی در لوازم آرایش


طبق علم شیمی، عوامل فعال موجود در لوازم آرایش به گونه ای هستند که قابل شستشو می باشند.  این مواد فعال را می توان در انواع کرم پودرها، رنگ ها، عطرها، ژل ها، شامپوها و لوسین های بدن یافت.
باید بدانید که گلیسیرین، جزء قدیمی ترین و معروف ترین ترکیبات لوازم آرایش بوده است. این پلیمرها در محصولات مختص مو مانند شامپوها، موجب جذب آب و نرم شدن موها می شوند. همچنین در بسیاری از کرم های موبر و قبل و بعد از اصلاح، این پلیمرها نقش نرم کننده و درخشان کننده را بازی می کنند. گاهی اوقات لوازم آرایش موجب آسیب زدن به پوست می شوند. عطر و رایحه می تواند بد ترین بخش لوازم آرایش باشد. در انتخاب لوازم آرایش، دقت کنید و به دنبال محصولاتی باشید که برای پوست و سلامتی تان مفید باشد و اثرات مخربی روی پوستتان نداشته باشد.

انتخاب برند لوازم آرایش

پرهیز از خرید لوازم آرایش بدون مارک

 

لوازم آرایش از چه ترکیباتی ساخته شده است؟

 

لوازم آرایش دارای ترکیبات شیمیایی متعددی است و انواع این اقلام آرایشی ساخته شده از رنگ‌ها، اسانس ‌ها، ‌فیلترهای رنگی و…. است که باعث می ‌شود پوست صورت تغییر رنگ دهد، همچنین در خوشبو‌تر کردن، براق شدن و یا مات شدن پوست صورت تأثیرگذار است.
برخی از ترکیبات لوازم آرایش، طبیعی یا به صورت مصنوعی است که هر کدام در جایگاه خود مشکلات خاصی را برای پوست صورت ایجاد می ‌کنند. افلاتوکسین‌ها مواد تولید شده توسط قارچ‌ها به شمار می‌ روند که سمی و خطرناک هستند.
وجود سرب و افلاتوکسین‌ها در ترکیبات لوازم آرایش صدماتی به پوست وارد می‌ سازد اگر این دو ماده خطرناک در ترکیبات مواد آرایشی بیش از حد وجود داشته باشد و زنان به طور مداوم و در دفعات متعدد ازلوازم آرایش استفاده کنند ممکن است پوست ‌شان تحریک شده و به مشکلات پوستی دچار شوند. وجود این ماده سمی در لوازم آرایش نامرغوب جذب می‌شود.

 

از کدام  لوازم آرایش پاک کننده استفاده نکنید؟


فراموش نکنید بهتر است یک پاک ‌کننده آرایش خوب تهیه کنید. زیرا خرج‌کردن پول بیشتر به نفع سلامت پوست‌ تان خواهد بود. مارک‌ های معروف لوازم آرایش، معمولا پاک‌ کننده‌های خوبی به بازارعرضه می‌ کنند. برای پاک کردن آرایش چشم از مواد پاک‌ کننده آرایش که ویژه چشم است، استفاده کنید. چشمان شما بسیار حساس هستند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند.
برای پاک کردن راحت کرم پودر و رژ لب از پاک‌ کننده‌های آرایشی که پایه آبی دارند، استفاده کنید، ولی آرایش چشم مثل سرمه، ریمل و خط چشم نیاز به مواد پاک ‌کننده قوی ‌تری دارند. این مواد پاک‌ کننده باید پایه روغنی داشته باشند تا این مواد آرایشی سمج را از چشمان شما پاک کنند. برای پاک کردن آرایش یک تکه پنبه یا پد پنبه‌ای را به مواد پاک‌ کننده آغشته کنید و روی پوست صورت، اطراف چشم و گردن خود بکشید. درصورتی که با این روش، آرایش شما پاک نشد چند نقطه از ماده پاک ‌کننده را در چند جای صورت ‌تان بگذارید، سپس با تکه ای پنبه  مرطوب آن را در تمام صورت ‌تان پخش کنید با این روش حتی مواد آرایشی نفوذ کرده به منافذ پوست‌ تان نیز خارج می‌ شوند.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (2)

چهارشنبه 06 اردیبهشت 1396 - 12:10:20
پست های بسیار زیبایی بود ممنون
سه شنبه 15 فروردین 1396 - 23:10:27
پست بسیار جالبی بود
تشکر
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: