جمعه 17 مهر 1394 - 21:52:57

سلامت پوست با عسل

ماسک ضد پیری پوست با عسل

 

بارها در مقاله ها و خبرهای مختلف خوانده ایم و شنیده ایم که عسل خواص درمانی و شفابخش بسیاری دارد. عسل نه تنها به صورت خوراکی، بلکه به طور موضعی نیز تاثیرگذار است و استفاده از ماسک عسل و موم عسل برای درمان مشکلات پوستی در طب سنتی ایران بسیار توصیه شده است.مصرف عسل نقش زیادی در سلامت پوست دارد اما ماسک‌ های عسل ایجاد چسبندگی می ‌کند و استفاده از آن صبر و حوصله می ‌خواهد، اما همیشه به خاطر داشته باشید سالم‌ترین ماسک ‌های صورت، ماسک ‌هایی هستند که در تهیه آنها از مواد طبیعی استفاده شده است و فاقد هر گونه افزودنی است.

 

زیرا عسل از خاصیت ضد پیری برخوردار است.عسل برای هر نوع پوستی حتی پوست های حساس مناسب است.عسل به عنوان یک عامل ضد باکتری و ضد قارچ عمل می کند، به همین خاطر به ضدعفونی کردن پوست کمک کرده و فرایند درمان آکنه را تسریع می بخشد. از بهترین روش های درمان آکنه، استفاده از عسل می باشد زیرا آلودگی های پوست را به سمت خود جذب کرده و بدین ترتیب آن را سم زدایی می کند. در واقع، عسل در تمام سنین پوست را پاکسازی کرده و در نتیجه شدیدا با آکنه مبارزه می کند همچنین یکی از بهترین روش های از بین بردن جوش، استفاده از ماسک عسل و دارچین است؛ بدین صورت که کمی عسل و پودر دارچین را بخوبی با هم ترکیب نمایید و سپس این ماسک عسل را به آرامی روی جوش های خود قرار دهید. این ماسک باید در تمام طول شب روی پوست شما بماند. صبح هنگام صورت خود را با آب ولرم بشویید.

عسل خاصیت مرطوب کنندگی بالایی دارد و جزء بهترین مرطوب کننده های طبیعی پوست است عسل رطوبت لازم را برای پوست فراهم می ‌کند و یکی از بهترین درمان ها برای رفع خشکی پوست است.

از بهترین روش های پاکسازی طبیعی پوست می توان به استفاده از عسل اشاره کرد. عسل، پوست را به شکل طبیعی پاکسازی کرده و آن را فوق العاده نرم می سازد. بدین منظور، عسل را به مقدار فراوان بر تمامی پوست صورت خود پخش کنید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بر روی آن بماند. سپس پوست خود را با آب ولرم و یک لیف پنبه ای فوق العاده نرم تمیز نمایید. پس از آن با یک مرطوب کننده مناسب، پوست خود را پوشش دهید. بعد از انجام این کار، پوست خود را درخشان و نرم خواهید یافت.عسل پاک‌کننده‌ای قوی است و پوست و سلول‌های خشک و مرده را از بین می‌ برد و به علت خاصیت مرطوب‌کنندگی و تقویتی در ساخت کرم ها و ماسک های خانگی برای شفافیت و درخشندگی صورت کاربرد فراوان دارد.

عسل خاصیت ضد عفونی کنندگی بالایی دارد. عسل نه ترش می شود نه کپک می زند یعنی میکروب در آن رشد نمی کند پس برای زخم، بریدگی، سوختگی و ترک های لب بهترین درمان است. عسل به بهبود سریع تر زخم و رفع جای آن کمک می کند. تری عسل مانع از خشکی پوست ناحیه می شود و گرمی آن انرژی لازم را تامین می کند و مانع از مرگ سلول های اطراف زخم خواهد شد و باعث جوش خوردگی سریع تر زخم و رفع جای آن می شود.

عسل و ماست

دو قاشق ماست و یک قاشق عسل را با هم مخلوط کنید و روی پوست بگذارید و بعد از 20 ـ 15 دقیقه شست‌وشو دهید. عسل علاوه بر خاصیت ضدعفونی باعث باز شدن منافذ پوست و خروج جوش های سرسیاه خواهد شد.

سیب و عسل

سیب را بشویید و همراه پوست رنده کنید. یک قاشق عسل را روی آن بریزید، کاملا مخلوط کنید و به عنوان ماسک روی صورت بگذارید. این ماسک نیز اثر نرم‌کننده و ضدآکنه دارد.

ماسک عسل، گلیسیرین و جوانه گندم
یک سفیده تخم‌مرغ را کاملا بزنید. یک قاشق عسل، یک قاشق جوانه گندم و چند قطره گلیسیرین و یکی، دو قطره آب لیموترش برای بهتر شدن عطر ماسک به آن اضافه کنید. این مایع به صورت مخلوط کرم رنگی درمی‌آید که اثرات فوق‌العاد‌ه‌ای در نرمی و لطافت پوست دارد
ماسک زرده تخم مرغ و عسل و روغن زیتون
یک زرده تخم مرغ ،یک قاشق چای خوری عسل رقیق و یک قاشق چای خوری روغن زیتون گرم شده مخلوط کنید و به ارامی بر روی صورتتان بمالید. حدود 30 دقیقه بر روی پو ستتان بماند و بعد از استفاده ماسک را با پنبه روغنی تمیز کنید و پوست را با آب سرد بشوئید ،این ماسک برای پوست های چروک و خشک و نرمال مفید است.


نکته: هنگام استفاده از ماسک دقت کنید که صورت کاملا با فوم های پاک ‌کننده تمیز شود و هیچ گونه کرم و مواد آرایشی روی صورت نباشد.

لازم به ذکر است ترکیبات ماسک ها جنبه غذایی دارند و فسادپذیرند و باید برای مصرف فوری تهیه شوند.

 

 

برای مشاهده فیلم آموزش مراقبت از پوست اینجا کلیک کنید.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

شنبه 18 مهر 1394 - 19:34:31
فوق العادست
ممنون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: