دوشنبه 04 آبان 1394 - 23:23:03

ساخت سرمه چشم خانگی

آموزش مرحله به مرحله ی ساخت سرمه ی خانگی

آرایش چشم با سرمه

 



آرایش چشم کژال که معمولا با سرمه انجام می شود در سرتاسر دنیا توسط خانم هایی که می خواهند چشم های خود را زیباتر نشان داده و به جذابیت آن ها بیافزایند، استفاده می شود. سرمه علاوه بر زیبایی بخشیدن به چشم ها به دلیل خاصیت کرم مانند خود برای سلامت چشم نیز مفید بوده و از گذشته تا کنون خانم ها در سرتاسر دنیا از آن استفاده می کرده اند. از طرفی سرمه در مقابل اشعه های خورشید نیز از چشم ها محافظت می کند. سرمه در همه جای دنیا به صورت مدادی، پودری و ژله ای وجود دارد. سرمه ها به دو نوع تقسیم می شوند نوع اول آن ها انواعی است که در فروشگاه ها وجود داشته و حاوی مواد نگه دارنده است و نوع دوم آن ها محصولات دست ساز و خانگی است که سلامت بالاتری دارند. در این مقاله نیز آموزش ساخت سرمه دست ساز آورده شده است.
مواد مورد نیاز
1. بشقاب نازک فلزی
2. فندک
3. یک سوزن بلند
4. بادام
5. یک نگه دارنده سوزن که رسانا نباشد
6. روغن بادام
7. دو پایه عایقی

دلایل استفاده از بادام و روغن بادام
• بادام حاوی روغن طبیعی است که باعث تقویت چشم شده و پایه مناسبی برای سرمه است. برای ساخت سرمه از هر تعداد بادامی چه کم و چه زیاد می توان استفاده کرد.
• بادام به ما پودر لازم برای تشکیل سرمه را می دهد که برای ساخت سرمه کرم مانندی که به راحتی قابل استفاده باشد نیاز به روغن بادام نیز هست.
• همان طور که دیده می شود تنها استفاده از دو ماده سرمه پر کاربرد و سالمی را به ما می دهد.

آموزش مرحله به مرحله ساخت سرمه

 



• دو پایه را به فاصله 15 سانتیمتر و به صورت 180 درجه نسبت به هم قرار دهید. به آرامی روی این دو پایه یک بشقاب قرار دهید.
• سپس سوزن بلند خود را با یک دستگیره غیر رسانا در دست گرفته و نوک تیز آن را داخل بادام فرو کنید. دقت داشته باشید که بادام نباید بشکند.
• در این مرحله با استفاده از فندک بادام را روشن کرده و آن را زیر بشقاب فلزی بگیرید تا کاملا بسوزد. پس از این که بادام سوخت و خاموش شد، همین کار را با چند بادام دیگرتکرار کنید.
•  مواد سیاهی که از سوزاندن بادام در زیر بشقاب به دست آمده را جمع کرده و خوب پودر کرده و له کنید. سپس به این پودر یک قطره روغن بادام اضافه کنید. سپس با سر قاشق پودر و روغن را هم بزنید. این کار را تکرار کنید تا به مخلوط کرم مانند و غلیظی دست یابید. به طور تقریبی 2 قطره روغن برای 6 بادام سوزانده شده کافیست.
• در این مرحله سرمه دست ساز شما آماده است. این سرمه را در یک ظرف تمیز ریخته و در دمای محیط نگه داری کنید. دقت داشته باشید قبل از ریختن سرمه در ظر دستان خود را بشویید تا سرمه شما آلوده نشود.

 

 


نکات مهم
• سرمه های دست ساز معمولا ماندگاری بالایی دارند، اگرچه در آن ها مواد نگه دارنده به کار نرفته است. اما بهتر است از این سرمه ها تنها تا 4 ماه استفاده کرد تا از هرگونه عفونتی جلوگیری شود.
• این سرمه به دست آمده را در طول شب روی چشم های تان بزنید تا چشم ها را تقویت کرده و آن ها را از هرگونه آلودگی پاک سازد.

 

برای مشاهده فیلم آموزش گریم و آرایش اینجا کلیک کنید.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

سه شنبه 05 آبان 1394 - 18:22:56
مطالبتون عالیه
ممنون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: