چهارشنبه 25 فروردین 1395 - 19:40:23

ماسک صورت طبیعی

ماسک  صورت آب لیمو و بکینگ سودا

آموزش ماسک های طبیعی صورت

تهیه ماسک آب لیمو

ماسک صورت
 

اگر عادت به بیرون رفتن دارید و به همین دلیل هر روز با آلودگی های محیط بیرون از خانه سر و کار دارید، مسلما با جوش و لکه هایی روی صورت خود مواجه می شوید. از طرفی مصرف مداوم پاک کننده های آرایشی شیمیایی بر روی صورت زیان داشته و حتی این پاک کننده ها به مرور زمان ممکن است آسیب های وخیم تری روی پوست به وجود آورند.
بنابراین بسیاری از خانم ها به دنبال ماسک صورت طبیعی هستند تا مشکلات پوستی خود را برطرف کرده و پوستی سالم  و درخشان داشته باشند.

مزایای ماسک صورت  بکینگ سودا و آب لیمو
• از آن جایی که بکینگ سودا حالتی دانه دانه دارد، با ترکیب با آب لیمو مانند خمیری شده که روی پوست مانند یک لایه بردار عمل کرده و مالیدن آن روی پوست، سلول های مرده پوست را از بین برده و با جایگزینی سلول های جدید زیبایی پوست را تضمین می کند.
• بکینگ سودا آلودگی های جمع شده و چربی های اضافی روی پوست را از بین برده و احتمال بروز هر نوع جوش را به سرعت از بین می برد. همچنین با استفاده از بکینگ سودا می توان حالتی درخشان به پوست بخشید.
• آب لیمو سرشار از اسید سیتریک و ویتامین ث بوده و علاوه بر از بین بردن چربی های روی صورت، پوست را پاک و احتمال بروز جوش را کاهش می دهد. علاوه بر آن آب لیمو به دلیل خواص آنتی باکتریالی که در خود دارد احتمال هرگونه جوش عفونی بر روی پوست را از بین می برد.

نحوه ساخت ماسک صورت :

یکی از ساده ترین ماسک صورت ماسک بکینگ سودا و آب لیمو است که در ادامه نحوه ساخت و مصرف آن ارائه شده است.


1. برای ساخت ماسک صورت بکینگ سودا و آب لیمو کافیست 1 قاشق آب لیمو را بار 2 قاشق بکینگ سودا مخلوط کنید. ترکیب این دو ممکن است در ابتدا کمی واکنش نشان دهد. اما کافیست کمی صبر کرده و مخلوطی یکدست به دست آورید.
2. از این خمیر استفاده کرده و آن را روی صورت و گردن خود بمالید. دقت داشته باشید که این ماسک را به ناحیه اطراف چشم ها نمالید زیرا پوست اطراف چشم حساس و آسیب پذیرتر از بقیه قسمت های صورت است. ناحیه روی بینی و پیشانی خود را به خوبی مالیده و این ناحیه T شکل صورت خود را به خوبی ماساژ دهید تا روغن ها و چربی های اضافی آن گرفته شود. اگر کمی روی پوست خود احساس خارش و یا سوزش کردید، به سرعت پوست خود را بشویید.
3. این ماسک صورت را به مدت 15 دقیقه روی صوت خود نگه داشته و هرگز بیشتر از 15 دقیقه برای این کار صبر نکنید. زیرا ماندن بیش از اندازه این ماسک روی صورت موجب قرمزی و التهاب پوست می شود. پس از 15 دقیقه با استفاده از آب ولرم و یک تکه پارچه نرم ماسک را از روی صورت خود پاک کرده و سپس با آب سرد بقایای آن را بشویید. استفاده از آب سرد به شما کمک خواهد کرد تا منافذ باز پوست را بسته و رطوبت آن ها را حفظ کنید. پس از شستن پوست با استفاده از یک حوله آن را خشک کنید. فراموش نکنید که پس از شستن پوست از یک مرطوب کننده استفاده کرده و رطوبت پوست را به آن بازگردانید.

ماسک صورت بکینگ سودا و آب لیمو به همراه عسل
به منظور داشتن ماسک صورت آب لیمو، بکینگ سودا و عسل کافیست به ترکیبات گفته شده یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی اضافه کنید. به دلیل خواص آنتی باکتریالی که در عسل وجود دارد، عسل یک ماده مناسب برای کشتن باکتری ها و از بین برنده آلودگی ها از روی پوست است. علاوه بر آن ،عسل پوست را مرطوب نگه داشته و آن را نرم و زیبا می سازد.

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: