پنجشنبه 07 دی 1396 - 16:04:24

استاد گریم عبدالله اسکندری

گریمور سینما

گریمور حرفه ای

عبدالله اسکندری در 26 مهر 1324 در تهران چشم به جهان گشود و یکی از چهره‌پردازان مطرح سینمای ایران می‌باشد. او تاکنون 6 بار برنده سیمرغ بلورین بهترین چهره‌پردازی جشنواره فیلم فجر شده است.
استاد اسکندری چهره‌پردازی را از سال 1351 زیر نظر بیژن محتشم در تلویزیون ملی ایران آغاز کرد. اسکندری از جمله اولین هنرمندانی است که توفیق یافت چهره‌پردازی را بر اساس شخصیت بنیاد نهد، که از تجارب او در این زمینه می‌شود به سریال موفق دایی جان ناپلئون در تلویزیون و فیلم گوزن‌ها در سینما اشاره کرد. سی و دو سال تلاش بی وقفه و ارزشمند وی در عرصه چهره‌پردازی و تربیت شاگردان فراوانی که بسیاری از آنها هم اکنون جزو طراحان خوب چهره‌پردازی ایران هستند باعث شد تا مجله معتبر چهره‌پردازی Make-up artist، کشور ایران را در زمره ده کشور برتر جهان و اسکندری را جزو ده طراح مهم جهان در سال 1999 برگزیند.

عبدالله اسکندری تاکنون بیش از یکصد و شصت پروژه سینمایی و تلویزیون را در ایران طراحی کرده است که از جمله آثار شاخص و به یاد ماندنی آن می‌شود به «هزاردستان»، «مثل آباد»، گوزن‌ها، «کندو»، «سایه‌های بلند باد»، «دست فروش به بانو»، ناصرالدین شاه آکتور سینما، روز واقعه، «بازمانده»، ساحره، «آدم‌برفی»، دلشدگان، مادر، مسافر ری و … اشاره کرد.
اسکندری کار خود را با سریال «هزاردستان» پس از انقلاب ادامه داد که طراحی و اجرای چهره‌پردازی این مجموعه هنوز هم یکی از کارهای شاخص این رشته در ایران محسوب می‌شود.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: