جمعه 05 خرداد 1396 - 10:44:52

علت سفید شدن مو

سفید شدن مو

آیا سفید شدن مو درمان دارد؟

 

علت سفید شدن مو چیست؟


بالا رفتن سن مساوی است با سفید شدن موها و این موضوع کاملا اجتناب ناپذیر است. اما بیشتر افراد با بالا رفتن سن و بروز علائم پیری مشکل دارند و به همین دلیل پس از سفید شدن موهای خود، به دنبال راه حلی برای بازیابی رنگ موها و یا پوشاندن موهای سفید هستند. بسیاری دیگر نیز موهای سفید خود را با موچین کنده و با این کار سعی به نادیده گرفتن مشکل اصلی دارند. اما همان طور که از قدیم گفته شده کندن موهای سفید راه درمان نبوده و برای دیرتر سفید شدن مو باید از روش های جایگزینی استفاده کرد. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب، علت سفید شدن مو، همچنین حقایق و افسانه های غلط در مورد سفیدشدن مو برسی می شود.

 

بررسی صحت برخی از افسانه های مربوط به سفید شدن مو


اگر یک مو شده باشد ممکن است به زودی تمام موها سفید شود؟

این افسانه کاملا غلط است و داشتن یک یا چند عدد تارموی سفید به این معنی نخواهد بود که بقیه موهای شما نیز به زودی سفید خواهند شد. با ورود به سن سی سالگی بسیاری از افراد شاهد سفید شدن مو دربعضی از قسمت های سر خود هستند. این به این معنی نیست که بقیه موها نیز تحت تاثیر این چند تار مو سفید خواهند شد.  پرسه سفید شدن مو برای برخی سریع و برای برخی تا حتی ده ها سال پس از مشاهده اولین تار موی سفید طول می کشد.

 

 آیا کندن یک موی سفید باعث سفید شدن موهای باقیمانده می شود؟
 کندن تارموهای سفید بقیه موها را سفید نمی کند و تنها یک تارموی سفید دیگر در جای تار موی قبلی رشد می کند. البته باید به این امر توجه کرد که کندن تارموهای سفید باعث آسیب به فولیکول های مو شده و ممکن است به جای موی کنده شده، هیچ مویی در جای آن رشد نکند.

 

سفید شدن مو با استرس

 آیا سفید شدن موها ارثی است؟
تقریبا سنی که مادران ما شاهد سفید شدن اولین تار موی خود بودند، سنی است که ما نیز شاهد اولین موهای سفید خود خواهیم بود. علت آن هم وراثت است که یکی از فاکتورهای مهم در سلامت موهاست.

 

آیا سیگار کشیدن و خورشید باعث سفید شدن موها می شود؟
اشعه های مضر خورشید و مواد شیمیایی موجود در سیگار موجب سفید شدن موها می شود. غالبا این دو مورد رادیکال های آزاد موجود در سلول ها را تخریب می کنند و علت سفید شدن موها نیز همین از بین رفتن پایه های بنیادی سلول هاست. پس بهتر است از سیگار کشیدن و قرار گرفتن در معرض آفتاب دوری کرد.

 

 آیا سفید شدن موها به دلیل استرس است؟

 طبق تحقیقات انجام شده یکی از علل سفید شدن موها، استرس است. اما این لزوما به این معنی نیست که همه افراد با استرس دچاری سفیدی زودرس موها می شوند. بلکه استرس روی سلول های مو و رنگ دانه های آن ها تاثیر گذاشته و به خصوص کسانی که مستعد سفید شدن مو هستند، با وجود استرس سریع تر شاهد تار موهای سفید روی سر خود خواهند بود.

 

 آیا رنگ کردن بیش از اندازه باعث سفید شدن مو می شود؟
 رنگ کردن بیش از اندازه مو ممکن است ساقه مورا خشک و آسیب پذیر کند، اما در تحقیقات انجام شده هیچ ارتباطی بین رنگ کردن مو و سفید شدن مو وجود ندارد.

 

 در صورتی که  سفید شدن مو در سنین جوانی رخ دهد، به این معنی است که فرد زودتر پیر می شود؟
در صورتی که فردی قبل از سی سالگی شاهد سفید شدن مو باشد، به این معنی نیست که سریع تر پیر می شود. سفیدی موها و سیستم بدن کاملا جدا از هم بوده و هیچ ارتباطی به هم ندارند.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: