چهارشنبه 30 تیر 1395 - 11:22:42

کوپ لِیِر

کسب مهارت بیشتر در کوپ لِیِر

آموزش کوتاهی مو

آموزش کوپ لیر

کوپ

انجام هر کوپ نیاز به مهارت خاص خود را دارد که برای کسب این مهارت نیاز به تجربه و تمرین است. کوپ لِیِر هم به همین صورت بوده و با تنها با داشتن مهارت و تجربه کافیست که می توان این مدل مو را به بهترین شکل به دست آورد. در این مقاله از سایت رژلب به آموزش مهارت های لازم برای انجام کوپ لِیِر پرداخته شده است.


مرحله اول تقسیم بندی کوپ لیر

خیس کردن موها

خیس کردن مو


ابتدا اسپری خود را با آب نیمه ولرم پر کرده و سپس موها را با استفاده از آن خیس کنید. دقت داشته باشید که خیس کردن موها با آب گرم باعث می شود که بتوان گره ها را به سادگی باز کرده و موها را شانه کرد. به علاوه دقت داشته باشید که تنها موها را نم دار کنید و آن ها را به گونه ای که قطره های آب از آن ها بچکد، خیس نکنید.

 

مرحله دوم تقسیم بندی کوپ لیر

تقسیم بدنی موهای معمولی و کم پشت

کوتاهی مو


معمولا موهایی که کم پشت تر باشند را به 5 دسته تقسیم می کنند. برای این کار کافیست موهای وسط سر تا جلوی پیشانی را به یک دسته، موهای کناره ها و بالای گوش را هر کدام به یک دسته، موهای پشت گوش ها را هر کدام به یک دسته مساوی تقسیم کرده و بقیه موهای روی گردن را آزاد بگذارید.

 

مرحله سوم تقسیم بندی کوپ لیر 

تقسیم بدنی موهای پرپشت

تقسیم بندی مو


در تقسیم بدنی موهای پرپشت باید دقت شود که موها را در بالای سر به یک دسته، موهای کناره های هر کدام از گوش ها را به یک دسته، موهای روی تاج سر را در سمت راست و چپ هر کدام به یک دسته و موهای سمت راست و چپ گردن را هر کدام به صورت یک دسته در آورید.  دقت کنید که هر دسته از موها باید به اندازه 1 سانتی متر به صورت شُل روی سر جمع شده باشند.

 

مرحله اول  آموزش کوپ لِیِر

 تقسیم بندی موها به 5 قسمت

آموزش کوپ لیر


قبل از شروع کوتاهی کوپ ، موها را به 5 قسمت تقسیم کرده و پس از کار کردن روی هر قسمت، قسمت بعد را باز کنید. برای این که این کار راحت تر باشد موها را به اندازه 1 سانت شل تر ببندید.

 

مرحله دوم آموزش کوپ لِیِر

انتخاب راهنما

کوتاهی مو


قسمت زیرین و رویی گردن را باز کرده و مرکزی ترین دسته مو در این قسمت را در دست بگیرید. این قسمت از موها راهنمای شما بوده و بقیه موها را باید با توجه به آن کوتاه کنید. اما در قسمت های بعدی سر، آخرین دسته مویی که کوتاه شده است، راهنمای شما خواهد بود.
برای شروع کوتاهی مو ، ابتدا اندازه دلخواه مشتری را در نظر گرفته و توجه داشته باشید که در سه لایه ای که کوتاه خواهید کرد، هر چه راهنمای اولیه کوتاه تر باشد، فاصله بین لایه ها کوتاه تر خواهد بود. اما در حالت کلی تفاوت بلندترین و کوتاهترین لایه باید بین 5 تا 10 سانت باشد،
برای انجام کوتاهی، با انگشت اشاره دست مخالف خود دسته مو را در دست گرفته و آن را با زوایه 90 درجه کوتاه کنید. برای این که موها را بیش از اندازه کوتاه نکنید همیشه 1 تا 2 سانت اندازه آن را بلندتر بگیرید. زیرا می توان موهای بلند را بار دیگر کوتاه کرد ولی موها کوتاه را نمی توان به سادگی بلندتر کرد.

 

مرحله سوم آموزش کوپ لِیِر 

کوتاه کردن بقیه موهای این قسمت

کوتاه کردن مو

برای این که بقیه موهای این قسمت را کوتاه کنید موها را بین انگشت وسط و اشاره خود گرفته و با توجه به راهنما، آن ها را با زاویه 90 درجه کوتاه کنید. برای درک بهتر هم اندازه بودن موها، دو انگشت  وسط و اشاره خود را از بالا در موها سر داده و تا پایین آن ها را صاف نگه دارید. کوتاه کردن بقیه موهای این قسمت را به همین ترتیب ادامه داده و با توجه به راهنما کار خود را ادامه دهید.فراموش نکنید که هر قسمت که کوتاه می شود راهنمای کوتاهی برای قسمت بعدی است. بنابراین هر بار اندازه موها را چک کرده و بعد به سراغ قسمت بعد بروید.

 

مرحله چهارم آموزش کوپ لِیِر

 تعیین اندازه لایه دوم

مدل کوپ

دسته سمت چپی موها را باز کرده و آن را روی لایه اولی خود قرار دهید. سپس دسته زیرین را بیس خود قرار داده و تصمیم بگیرید که این لایه با لایه قبلی چقدر اختلاف داشته باشد. معمولا اختلاف لایه های مو برای موهای کوتاه ، در حدود 1 تا 2 سانت بوده و روی موهای بلند از 4 تا 8 سانت متغیر است.

 

مرحله پنجم آموزش کوپ لِیِر

کوتاه کردن قسمت سمت چپ و روی گوش

مو کوتاه

ابتدا موهای این قسمت را رها کرده و با انگشت وسط و اشاره خود وسطی ترین قسمت آن را در دست بگیرید. سپس اندازه آن را با توجه به راهنمای قسمت قبل مشخص کرده و موها را صاف و با زاویه 90 درجه کوتاه کنید. فراموش نکنید که موها را با انگشتان خود شانه کرده و قسمت انتهایی آن ها را کوتاه کنید. پس از به دست آوردن راهنما برای این قسمت بقیه موها را هم به همین ترتیب کوتاه کنید.

 

مرحله ششم آموزش کوپ لِیِر

کوتاه کردن قسمت راست

موی لیر

قسمت سمت راست را باز کرده و کمی از موهای جلویی سر را به سمت چپ  و راست سر ببرید تا مانند راهنمای شما عمل کند. سپس آن ها را در بین دو انگشت وسط و اشاره خود گرفته و با زاویه 90 درجه در دست بگیرید. انگشتان را در قسمت انتهایی موها متوقف کرده و با توجه به راهنمای قسمت قبل این قسمت را هم کوتاه کنید.

 

مرحله هفتم آموزش کوپ لِیِر

 تعیین اندازه موهای جلوی سر

کوپ لیر

قسمت جلویی موها را رها کرده و آن ها را روی لایه های قبلی قرار دهید. دقت داشته باشید که موها جلویی سر هم می توانند فاصله 5 تا 10 سانتی برای موهای بلند و یا 1 تا 2 سانتی  برای موهای کوتاه باشد.

 

مرحله هشتم آموزش کوپ لِیِر

 کوتاهی قسمت جلویی

کوپ بلند

قسمت جلویی موها را به صورت صاف و با زاویه 90 درجه بالا برده و با اندازه دلخواه مشتری کوتاه کنید. بقیه موهای این قسمت را هم به همین صورت و با توجه به راهنمای خود کوتاه کنید.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: