سه شنبه 03 اسفند 1395 - 12:38:04

کوتاهی مو

مواردی که باید قبل از کوتاهی مو بدانید

 تعادل بین کوتاهی مو و فرم صورت


بسیاری از خانم ها از مدل موی بلند بیشتر لذت برده و علاقه ای به کوتاهی موی خود ندارند. اما این امر در مورد همه خانم ها صادق نیست و بسیاری از خانم هایی که حس ریسک پذیری بیشتری دارند، از کوتاهی مو لذت می برند. ولی کوتاهی مو بدون برنامه اشتباه است. به همین دلیل در این مقاله از سایت آرایشگری رژلب، از نظرات چند متخصص مو کمک گرفته شده و نکاتی که قبل از کوتاهی مو باید در نظر گرفته شود، بررسی شده است.
 

کوتاهی مو باید با فرم صورت مطابقت داشته باشد

جوردی مارتینز، یک متخصص مد در سالن زیبایی سوهو فکاکی می گوید: "بیشتر صورت ها مدل موی کوتاه دارند". به عنوان یک قانون کلی، افرادی که صورت کشیده دارند ( بیضی، لوزی و مثلثی ) نباید موهایشان را کوتاه کنند زیرا کوتاهی مو صورت این افراد را کشیده تر می کند و چانه شان را هم باریک تر نشان می دهد. افرادی که صورت های کوچک و گرد دارند باید طوری موهای خود را کوتاه کنند که موی اطراف گوش هایشان بلند تر و پرتر باشد. بعلاوه جوزف دی ماگی، یک استاد در تخصص مد، می گوید؛ موی چتری صاف برای افرادی که صورت گردی دارند منجر می شود که صورت آن ها خیلی کوچک تر به نظر بیاید، اما موهای چتری شل و ول برای افرادی مناسب است که صورت بیضی مانند دارند.

 

راجع به بافت مو بیاندیشید

مهم نیست که شما موهای فر دارید یا صاف، شما می توانید هر مدل کوتاهی مو روی موهای خود انجام دهید.  بنا بر گفته ی دی ماگو، محل کوتاهی مو مهم است. تمام حرف او تعادل بین کوتاهی مو و فرم صورت است. به عقیده او وقتی یک طرف مو بلندتر باشد این تعادل بهم می خورد و مانند جاذبه یک طرف سنگینی می کند. اگر شما موهای فر دارید مراقب پیچیدگی موهایتان باشید. موهای فر اغلب می بایست نمناک باشند که می توانید از انواع کرم های مو استفاده کنید.

رنگ مو را از یاد نبرید

به گفته آماندا جورج،  موی بلند با موی کوتاه از هر جهتی فرق می کند. این یک حقیقت است که افرادی که موهای هایلات و مش دارند بعد از کوتاه کردن مو فرم موهایشان بد می شود زیرا موها حالت خرد شدگی پیدا می کنند و رنگ مو محو می شود. می توانید قبل از کوتاه کردن مو، ریشه موها را رنگ کنید تا بعد از کوتاهی مو، ظاهر زیبا تری داشته باشید. مراقبت بعد از کوتاهی مو مهم و حیاتی است. از شامپوهای خاص استفاده کنید.

انتخاب مدل مو مناسب

نشان دادن عکس برای انتخاب مدل مو به آرایشگر فکر خوبی است، اما به گفته دی ماگو" باید واقع بینانه تصمیم گرفت و به دنبال مدل مویی باشیم که به صورت ما بیاید و مناسب باشد."  باید از خودتان بپرسید که آیا این مدل مو به صورت من می آید؟ 

رسیدگی بعد از کوتاهی مو 

بعد از رفتن به آرایشگاه و کوتاهی مو احساس سبکی می کنید. وقتی بیرون سالن آرایشی راه می روید احساس می کنید چندین کیلو وزن کم کردید، اما از آن طرف هنوز صورت شما با موهای جدیدتان هماهنگ نشده است. به گفته دی ماگو، این یک امر طبیعی است. وقتی موهایتان را کوتاه می کنید، مجبورید 3 تا 4 بار موهایتان را بشویید تا حالت موهایتان طبیعی باشد. هم چنین تغذیه مو هم دچار تغییر می شود. بر خلاف تصور خیلی ها موی کوتاه چرب تر و سریع تر کثیف می شود و در نتیجه شما باید موهایتان را بصورت مکرر بشویید (یک روز در میان یا هر روز) و به مقدار خیلی ناچیزی از محصولات روغنی استفاده کنید. برای انواع موهای فر یک سرم مو پیشنهاد شده است که در چندین مرحله انجام می شود.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

جمعه 06 اسفند 1395 - 11:53:26
فوق العاده بود
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: