یکشنبه 01 آذر 1394 - 23:27:16

جلوگیری از پیری پوست

7 ماده ی غذایی ضد پیری پوست

پوست سالم و زیبا
 


از گذشته تاکنون همه افراد خواستار پوستی نرم و درخشان بوده و امروزه نیز این یک خواسته طبیعی بین انسان هاست. از طرفی همه ما شنیده ایم که آن چه می خوریم بیانگر شخصیت ماست. بنابراین اگر می خواهید پوستی بدون چروک و جذاب داشته باشید، کافیست غذاهای مناسب خورده و پوستی شاداب، جوان و درخشان داشته باشید. در این مقاله به بعضی از مواد غذایی سالمی که برای سلامت پوست مفید بوده و ضد پیری هستند، پرداخته شده است.
1. بلغور جو
برخی از مواد غذایی کربوهیدرات دار به دلیل میزان کم گلیسیرین در خود برای سلامت بدن بسیار مفید هستند که یکی از این مواد بلغور جو است. منظور از غذاهای با گلیسیرین پایین، مواد غذایی می باشد که قند خون را بالا نبرد. چنین محصولاتی معمولا در نان، برنج، و ماکارونی دیده می شود. از طرف دیگر غذاهایی که گلیسیرین بالایی دارند باعث بروز آکنه و چروک روی صورت می گردند.
همچنین می توانید برای داشتن پوستی زیبا از حبوبات، گندم و برنج قهوه ای استفاده کنید.

2. مرکبات
از آن جایی که مرکبات آب زیادی دارند باعث رساندن رطوبت بیشتر به پوست شده و سلول ها را آبرسانی می کنند. از طرف دیگر یک پرتقال بزرگ منبع ویتامین ث است که به ساخت کلاژن در بدن کمک می کند.
به طور کلی سبزیجات و مرکبات تاثیرات بینظیری روی پوست می گذارند. پس سعی کنید که تا جای ممکن از مواد غذایی سالم و مختلفی استفاده کنید.
همچنین می توانید برای داشتن پوستی جوان تر از گریپ فروت، گوجه فرنگی و جعفری کمک بگیرید. 

3. آووکادو
آووکادو یکی از میوه هایی است که سرشار از مواد سودمند است زیرا داخل آن با چربی های مناسب بدن پر شده و این چربی ها به پوست کمک می کنند تا رطوبت خود را حفظ کنند. به علاوه گفته می شود که بعضی از چربی ها که برای بدن مناسب هستند لاعث جذب مواد غذایی سالم روی پوست شده و ویتامین ها لازم آن را جذب می کنند.
پس سعی کنید که به جای مایونز در سالاد آن را با آووکادو زینت بخشیده و از طعم لذیذ آن لذت ببرید.
همچنین می توانید از روغن زیتون و روغن بادام برای آبرسانی بهتر پوست استفاده کنید.

 

 

4. گوشت گاو
یکی از بهترین منابع کسب پروتئین استفاده از گوشت گاو است که این پروتیئن باعث ساخن کلاژن ها شده و ظاهری جوان و زیبا به افراد می بخشد. برای مصرف گوشت گاو می توانید هفته ای 50 تا 100 گرم گوشت قرمز بخورید. همچنین در روز های دیگر هفته نیز می توانید از منابع غذایی پروتئن دار دیگری بهره برید.
توجه داشته باشید که هنگامی که خواستید گوشت را بپزید، شعله گاز را کم کنید زیرا خشک شدن گوشت تمام خواص ضد پیری آن را از بین برده و حتی برای سلامتی مضر است.
همچنین می توانید از تخم مرغ، مرغ، ماهی، لوبیا و عدس برای دریافت پروتئین استفاده کنید.

5. کلم بروکلی
سبزیجات یکی از بهترین منابع ویتامین آ و ث هستند.
ویتامین ث موجود در آن ها نیز باعث به وجود آمدن کلاژن در سطح پوست شده و استفاده از آن ها منجر به حفاظت پوست و جلوگیری از پیری آن به خصوص در برابر اشعه های خورشید می گردد.
اگر از مزه کلم بروکلی لذت نمی برید می توانید آن را با سلاد خود و یا با اضافه کردن روغن زیتون و کباب کردن نوش جان کنید.
همچنین برای دریافت ویتامین آ و ث می توانید از کلم پیچ، خربزه و گل کلم استفاده کنید. گردو، ماهی، ساردین، شیر غنی شده و تخم مرغ استفاده کنید.

 

 

6. ماهی آزاد
این ماهی یکی از بهترین منابع امگا3 در بین خوراکی هاست. برخی تحقیقات نشان می دهند که امگا3 حتی از بروز سلول های سرطانی و پخش آن ها جلوگیری می کند.
سعی کنید هفته ای 60 گرم ماهی خورده و آن را با برنج قهوه ای و سالاد بخورید تا یک وعده غذایی کامل داشته باشید.
همچنین برای دریافت امگا3 می توانید بذرک، تخم چیا، گردو، ماهی، ساردین، شیر غنی شده و تخم مرغ مصرف کنید.

7. انگور
رسوراترول که از پوست انگور به دست می آید باعث کاهش التهاب می شود. بسیاری از افراد بر این تصورند که انگور از بروز چروک ها جلوگیری کرده و از اثرات زیان بار خورشید بر روی پوست نیز جلوگیری به عمل می آورد.
همچنین می توانید از پودر کاکائو و بادام زمینی نیز برای این منظور استفاده کنید.

 

برای مشاهده کلیپ آموزش مراقبت از پوست اینجا کلیک کنید.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

دوشنبه 02 آذر 1394 - 22:30:28
عالیههههه
ممنون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: