یکشنبه 18 بهمن 1394 - 17:52:19

ماسک پوست

ماسک موز

ماسک میوه


یکی از مشکلاتی که در فصل زمستان بسیاری از خانم ها با آن دست و پنجه نرم می کنند، خشک شدن پوست است. این خشکی پوست برای خانم هایی که خود پوست خشکی دارند حادتر بوده و این افراد نیاز به مراقبت های بیشتری برای مراقبت از پوست حساس خود دارند. اما برای مراقبت صحیح از این پوست ها چه می توان کرد؟
یکی از روش هایی که متخصصین زیبایی برای مراقبت از پوست های خشک پیشنهاد می دهند استفاده از ماسک های طبیعی است. زیرا ترکیب بعضی از این ماسک ها می تواند خشکی پوست را به سرعت از بین برده و آن را نرم و براق کند.

ماسک پوست موز و عسل
یک تکه موز را جدا کرده و آن را به قسمت های ریزتری تقسیم کنید. سپس با آن ها را له کرده و به اندازه یک قاشق عسل به آن اضافه کنید. در این مرحله یک قاشق روغن زیتون به مخلوط خو اضافه کرده و خمیر به دست آمده را روی پوست صورت خود بمالید. 30 دقیقه صبر کنید. پس از این سی دقیقه صورت خود را شسته و به آهستگی خشک کنید. عسل یک مرطوب کننده طبیعی بوده و منافذ بسته پوست را هم باز می کند. روغن زیتون نیز به همراه عسل که هر دو خاصیت آنتی اکسیدانی دارند می توانند هرگونه مشکل پوستی را برطرف کنند.

ماسک پوست موز و کره
دو قاشق کره را داخل ظرفی ریخته و آن را نرم کنید. سپس در یک ظرف دیگر تکه های موز را له کرده و این دو را با هم مخلوط کنید. سپس مخلوط به دست آمده را روی صورت مالیده و پس از این 30 دقیقه که خشک شد، آن را شسته و صورت را خشک کنید.
کره مانند یک مرطوب کننده قوی بوده و می تواند هر نوع پوست خشکی را درمان کند.

ماسک پوست موز و ویتامین E
همه ما در مورد ویتامین ای و خواص آن میدانیم ولی نکته جالبس که در مورد این وب=یتامین خوردنی وجود دارد این است که هنگامی که این ماده با موز مخلوط شود تاثیر شگفت انگیزی داشته و باعث تغذیه پوست و مو می شود. برای این ماسک می توانید یک موز را له کرده و یک کپسول ویتامین ای را هم باز کرده و روغن آن را به مخلوط موز اضافه کنید. کمی عسل نیز به خمیر به دست آمده اضافه کرده و در صورت تمایل کمی گلاب هم می توانید به این ماسک خود بیافزایید. سپس خمیر به دست آمده را به صورت مالیده و پس از خشک شدن آن را بشویید.  این کار باعث رساندن رطوبت به پوست شده و باعث زیبایی و درخشندگی آن می شود.

ماسک پوست موز و بلغور جو
یکی از روش های لایه برداری مناسب برای پوست های خشک استفاده از بلغور جو موز است. زیرا این ماسک پوست های مرده را از روی پوست برداشته و پوست جدید و جوان تری را جایگزین آن می کند. برای به دست آوردن این ماسک کافیست یک موز را له کرده در یک ظرف جدا بریزید. کمی شیر پرچرب را داخل ظرف دیگری ریخته و بلغور جو آسیاب شده را به آن اضافه کنید. پس از آن که بلغور جو در شیر خوب نرم شد می توانید همه مواد را با هم مخلوط کرده و لایه ضخیمی از آن را روی پوست خود بمالید. پس از آن که ماسک روی پوست خشک شد، آن را با آب سرد شسته و سپس با یک حوله نرم صورت را خشک کنید.

 

 

ماسک پوست موز و آب لیمو

گفته می شود که آب لیمو ترش یکی از موثر ترین مواد در بین محصوات آرایشی و بهداشتی است. این ماده پرخاصیت برای پوست های خشک هم موثر بوده و مخلوط آب لیمو با موز له شده و زدن آن روی صورت می تواند در رفع بسیاری از مشکلات پوستی از جمله خشکی پوست و از بین بردن لک های صورت موثر باشد. برای این ماسک موز را له کرده و کمی آب لیمو به آن اضافه کنید، سپس خمیر به دست آمده را رویپوست زده و پس از این که خشک شد با اب سرد شسته و با حوله به آرامی پوست خود را خشک کنید.

 

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: