دوشنبه 12 تیر 1396 - 15:21:38

شناخت انواع پوست

آموزش پاکسازی پوست

آموزش ماسک درمانی انواع پوست

 

پوست

 

 

پوست ، بازنمود شایان توجه و نمود دیداری ، از سلامت کلی هر فرد است . و بدین جهت مراقبت از پوست در سلامت افراد دارای اهمیت ویژه ای می باشد . مراقبت و محافظت از پوست دارای چندین نیاز پایه می باشد :



 نخست آنکه تا جائیکه ممکن است ، پوست باید تمیز نگه داشته شود.
 دوم آنکه در برابر نور خورشید و سایر ناملایمات محیطی محافظت گردد.

 


پوست صورت نیاز به مراقبت بیشتری نسبت به پوست سایر بخشهای بدن دارد. زیرا صورت به ویژه در ناحیه پیشانی مرکزی ،مناطق چشم، بینی و چانه غدد چربی بیشتری دارد . یک فرد باید رژیم مراقبتی مختصری برای پوست خود در هنگام صبح داشته باشد. و رژیم مراقبتی طولانی تری  در هنگام شب قبل از رفتن به بستر خواب ، انجام دهد تا از پوستی سالم و شفاف  بهره مند گردد.

 



جهت انجام مراحل پاکسازی و مراقبت پوست ، توجه و شناخت انواع پوست ضرورت دارد :

   1 : پوست خشک   

   2 : پوست چرب  

   3 : پوست نرمال  

   4 : پوست مختلط

 

پوست خشک :

به دلیل کم شدن ترشحات غدد چربی و از دست دادن آب سطح پوست ، این حالت خشکی در پوست بوجود می آید.پوست حالت کشیدگی دارد و پوسته پوسته می شود . این نوع پوست ، بافت نازکی داشته و خطوط نازک و کم عمق برروی آن مشاهده می شود . که اگر به آن توجه نشود به چین و چروک تبدیل میشود . از عوامل خارجی مهم در بوجود آمدن پوست خشک ،میتوان به شست و شوی مکرر با آب و صابون ، گرما ، سرما و قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید نام برد .

 

پوست چرب :

در این نوع پوست غدد چربی زیاد تر از مقدار طبیعی ترشح میکند و به دلیل وجود چربی زیاد در ناحیه پیشانی ،بینی و چانه برق خاصی در روی صورت این افراد دیده می شود و پوست حالت روغنی دارد . در صورتها و پوستهای چرب به علت تجمع چربی ، دانه های سر سیاه و جوشهای درشت و سر سفید دیده می شود .همچنین رطوبت پوست نیز حفظ شده و صورت دیرتردچار چین و چروک می شود . پوست چرب ، ضخیم کدر و مات است . از عوامل ایجاد پوست چرب ، زمینه ارثی ، تغذیه نامناسب ، فعالیت غدد داخلی ، مصرف چربی و شیرینی جات است .


 

پوست نرمال یا معمولی :

به دلیل فعالیت منظم غدد چربی ، به اندازه کافی ، چربی ترشح می شود . بدون عیب و نقص بوده ، نرم ومخملی و با انعطاف است . سطح پوست رطوبت کافی داشته و جوشهای سر سیاه و سر سفید در این پوست وجود ندارد.
 

 

 

پوست مختلط :

این نوع پوستها در ناحیه پیشانی و بینی و وسط لب چرب بوده و دور لب و دور چشم و گونه ها ، خشک میباشد. مشخصات پوست چرب در نواحی چرب و خصوصیات پوست خشک در نواحی خشک ظاهر می شود.
 

 

 

مباحث دوره مراقبت های پوست شامل:

 ماسک درمانی
 میکرودرم الماسی
 میکرونیدلینگ و مزوتراپی

 

 

دوست عزیز:شما نیز اگر تمایل به شرکت در دوره های پاکسازی و مراقبت های پوستی با اخذ مدرک دانشگاهی دارید میتوانید با شماره زیر تماس حاصل فرمائید.

 

تلفن آموزشگاه مراقبت پوست و مو

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (2)

جمعه 17 شهریور 1396 - 10:11:36
سلام .تو تهران اموزش،میدین ؟چند روزه س،؟
دوشنبه 12 تیر 1396 - 06:49:50
تاریخ آموزش کلاس ها کیه؟
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: