چهارشنبه 20 دی 1396 - 16:52:03

لیزر دایود ایس 808 رفع موهای زائد شرکت پرنیان گستر پرتو سنج

لیزر موی زائد

از بین بردن موی زائد

 
 
 

لیزر برداشتن مو یا لیزر رفع موهای زائد دستگاهی است که فرایند از بین بردن مو های ناخواسته یا موهای زائد را با استفاده از قرار گرفتن در معرض پالس لیزر نور انجام می‌دهد و منجر به از بین بردن فولیکول مو و عدم رشد مجدد مو می‌شود. این دستگاه‌ها از اواسط دهه 90 میلادی به صورت تجاری در دسترس قرار گرفته‌اند. از اولین مقالات منتشر شده در خصوص لیزر رفع موهای زائد توسط گروهی در بیمارستان عمومی ماساچوست در سال 1998 نوشته شده‌است. لیزر برداشتن موهای زائد به طور گسترده‌ای در کلینیک‌ها و حتی در خانه به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. بررسی بسیاری از متدهای استفاده از لیزر برای برداشتن مو، روش‌های ایمنی و تأثیرات آنها منتشر شده‌است.
در ابتدا برای پاکیزگی و به دلیل مد بودن از این لیزرها استفاده می‌شد. اگر کسی موها را کوتاه می‌کرد یا از بین می‌برد نشانه ای از جذاب بودن و عضویت در طبقه بالای جامعه بود. در مصر باستان، موها فقط برای زیبایی حذف نمی‌شدند بلکه به عنوان یک درمان برای هجوم شپش که شایع منطقه بود هم کاربرد داشت. پس از آن برای جایگزینی مو از کلاه گیس که آسان‌تر می‌توانستند بهداشت آن را حفظ کنند و مد روز بود استفاده می‌کردند.به موهایی که در نواحی مانندصورت، پشت لب، پیشانی، گوش‌ها، گردن، شکم و ناحیه تناسلی، پوست صورت، چانه، زیر چانه و گونه‌ها رشد می‎کند، موی زائد گفته می‎شود زیرا از بین بردن موهای این نواحی کاری دشوار است و از این رو برای افراد خوشایند نیست.
بشر تاکنون روش‌های زیادی برای رفع موهای زائد ابداع کرده است، برخی روش‎ها که موقتی و قدیمی‌ هستند عبارتند از: دستگاه‌های موکن خانگی، اپیلاسیون، کرم ها و پودرهای موبر، بند انداختن و استفاده از موچین، تیغ اصلاح، اپیلاسیون و محلول‌های شیمیایی. پس از استفاده از روش های مذکور موهای زائد دوباره رشد خواهند کرد و حتی هر کدام از این روش‌ها می توانند عوارضی مانند حساسیت نیز ایجاد کنند.امروز با توجه به موقتی بودن و دردناک بودن و عوارض روش‌های قدیمی، دیگر این روش‎ها استفاده نمی‎شوند و روش‎های جدید و کاراتری جایگزین آن شده است.
با حضور تکنولوژی‌های جدید شخصی به نام Rox Anderson راکس اندرسون که فارغ التحصلی دکترای دانشگاه MIT در رشته مگنا بود کشف کرد که می‌توان به صورت انتخابی chromophore را با هدف از بین بردن فولیکول‌های مو مورد اصابت لیزر قرار داد. این روش توانست به اثبات برسد و در سال 1996 / 1375 برای اولین بار استفاده شد. در سال 1997 / 1376 اداره غذا و دارو ایالات متحده آمریکا (FDA) این روش را برای حذف مو مورد تأیید قرار داد. با توسعه این تکنولوژی و تحقیقات بیشتر، مشخص، استفاده از لیزر برای حذف و برداشتن مو مؤثر تر و کارآمد شده‌است؛ به همین دلیل در حال حاضر این روش، روشی معمول برای از بین بردن مو برای مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
http://parniangostar.com


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: