شنبه 28 آذر 1394 - 17:08:32

کرم دور چشم حاوی رتینول

کرم دور چشم 

چروک و لک دور چشم

احسان حسنانی

کارشناس ارشد شیمی

اولین بخشی از صورت که علائم پیری را نشان می دهد، اطراف چشم ها هستند. پوست دور چشم بسیار ظریف و نازک است و علاوه بر این همیشه در معرض حرکت های ماهیچه ای مثل پلک زدن و لبخند زدن قرار دارد. به همین علت زودتر چروک می شود و علائم پیری سریعتر در آن بروز می کند.

 عادت هایی مثل اخم کردن و مالش دادن شدید چشم را کنار بگذارید و از کرم های دور چشم استفاده نمائید.

رتینول فرمی از ویتامین آ است که روس سلول های پوستی تاثیر می گذارد و علائم پیری را برطرف می کند.

رتینول را زود شروع کنید. از کم شروع کنید. شب ها استفاده کنید و ادامه دار استفاده کنید. کسانی که برای اولین بار از رتینول استفاده می کنند، دو هفتۀ اول یک روز در میان و پس از آن هر روز روی پوست صورت و گردن استفاده شود.

افرادی که پوست های حساس دارند، دو هفتۀ اول یکی دو مرتبه و سپس به تدریج اضافه کنند. پوست هایی که به رتینول عادت دارند، می توانند کرم رتینول را هر شب یا روزی دو بار استفاده کنند.

بعد از اینکه صورت خود را موم انداختید، هرگز از رتینول استفاده نکنید. چون ممکن است لک تشکیل دهد. اگر به رتینول حساسیت دارید از کم شروع کنید و به تدریج دفعات استفاده را زیاد کنید.

پاک کننده های حاوی رتینول، پول هدر دادن است. در دوران حاملگی از رتینول استفاده نکنید. همراه با رتینول از کرم های ضدآفتاب استفاده کنید.

رتینول در کنار مزایای زیادی که برای پوست دارد از جمله زدودن چروک ها و تحریک ساخت کلاژن در پوست، عیب بزرگی که دارد آن است که ناپایدار است. به عبارت دیگر در اثر مواجهه با نور و هوا اکسید شده و بی اثر می شود.

بنابراین بهتر است از کرم هایی که حاوی رتینول هستند و در ظروف کاسه ای  تهیه می شوند خودداری کنید. زیرا هر بار که درب بسته بندی باز می شود، مقداری از محصول بی اثر می شود. سعی کنید بعد از استفاده از محصول، درب بطری یا کاسۀ کرم را محکم ببندید.

استفاده از کرم های بسته بندی شده در تیوب مناسب تر است. تیوب های حاوی کرم رتینول را تا دو ماه می توانید نگه دارید. 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: