یکشنبه 30 تیر 1398 - 17:13:53

پاک کردن تاتو با لیزر

 

کاربرد دستگاه کیو سوئیچ

مزایا و معایب پاک کردن تاتو با لیزر

 

پاک کردن تاتو با لیزر

 

در طول سال های اخیر، تکنیک های بسیاری برای از بین بردن تاتو ابداع و بکار برده شده اند که از جمله آن ها می توان به درم ابرژن، سال ابرژن، فریز، لیزر دی اکسید کربن، جراحی و ... اشاره کرد. دراین بین استفاده از لیزر کیو سوییچ با عوارض جانبی اندک و تاثیر گذاری زیادی که دارد، انقلابی در پاک کردن تاتو در جهان ایجاد کرده و سایر روش های قدیمی را تحت تاثیر قرار داده است. ترکیبات رنگی بسیاری در حامل هایی متفاوت برای تاتو وجود دارد که این مواد می توانند گیاهی و یا شیمیایی باشند.
هنوز علت ماندگاری تاتو در پوست به طور دقیق شناخته نشده است؛ ولی ظاهرا این مواد در درم و داخل سلول های فیبروبلاست و ماکروفاژها و هیستیوسیت ها به طور طولانی مدت می مانند. اما اگر تاتویی در لایه سطحی پوست تزریق شود، همزمان با تعویض دوره ای اپیدرم دفع و محو می شود. با استفاده از لیزر کیو سوییچ، انرژی نوری همگرای زیادی در نانو ثانیه وارد پوست می شود و به صورت انتخابی بسته به طول موج لیزر رنگ خاصی را مورد هدف قرار می دهد. مزیت این روش در این است که فقط قطعات رنگی مرتبط با طول موج لیزری وارد شده به پوست مورد هدف قرار می گیرند و بافت های جانبی از سوختگی در امان باقی می مانند.
مکانیسم کار تکه تکه کردن پیگمان ها و ذرات جوهر تاتو به کمک امواج قوی نوری که در کسر بسیار کوچکی از ثانیه ساطع می شود می باشد. این قطعات خرد شده و کوچک به تدریج توسط ماکروفاژها جذب و دفع می شوند و تاتوها به مرور کمرنگ می گردند.

 

 

پاک کردن تاتو در مرکز لیزر تخصصی


طریقه دفع شدن این قطعات یا از طریق سیستم لنفاوی و یا از طریق لایه اپیدرمال پوست صورت می گیرد. سایز قطعات جوهر تاتو بین ده تا صد نانومتر و عموما در عمق 1.1و2.9 میلیمتر قرار گرفته اند. در حین انجام لیزر، بخار و حباب هایی در داخل سلول ایجاد می شود که سفید شدن ضایعه به علت همین موضوع رخ داده و موقتی می باشد. صدای انفجار کوتاهی که در حین لیزر ضایعه شنیده می شود نیز مربوط به پدیده تخریب نوری ضایعه توسط لیزر است.
جنس پوست، ناحیه تاتو، مقدار و نوع جوهر و تکنیک انجام تاتو در درمان با لیزر تاثیر مستقیم دارند. در جلسه اولی که از دستگاه کیوسویچ استفاده می کنید، جای خالکوبی، تاتو و... تا حدود  75%الی 85% از بین می رود. پس از پایان جلسه دوم و سوم نیز نتیجه کار 100% رضایت بخش خواهد بود. به همین دلیل باید تعداد جلسات استفاده از دستگاه را تکمیل کنید.

 

پاک کردن تاتو با لیزر در مرکز پوست و زیبایی جعفری

 

لیزر کیو سوئیچ درمانی برای لک و کک و مک


این دستگاه برای از بین بردن لک های پوستی در ابعاد کوچک و بزرگ اما با تعداد کم نیز  کاربرد دارد. اگر پوست شما دارای تعداد زیادی از لکه های قهوه ای است، توصیه می کنیم استفاده از دستگاه کیوسوئیچ را فراموش کنید؛ زیرا این دستگاه پاسخ گوی لک های زیاد نخواهد بود.
دستگاه کیو سوئیچ برای پاک کردن لک های خورشیدی که روی قفسه سینه یا بازو و … به وجود آمده اند موثر بوده و پاسخ گوی خوبی محسوب می شود. این دستگاه دارای انرژی بالایی است که وارد پوست شده و رنگدانه های پوستی که بر اثر تاتو و یا خالکوبی های با عمق زیاد به وجود آمده اند را ریز می کند.

 

پاک کردن تاتو با لیزر در مرکز پوست و زیبایی آفا

 

 

 


نکته کلیدی برای پاک کردن تاتو با لیزر این است که لیزر حتما کیوسوییچ (Q-Switched) باشد. به این معنی که انرژی به روش خاصی بتابد (پالس بسیار کوتاهی داشته باشد) که به طور مؤثر توسط رنگدانه تتو جذب شود. برخی از رنگدانه ها به هیچ یک از طول موج های موجود پاسخ نمی دهند و برخی از رنگدانه ها، به خصوص رنگ های مدرن، رنگ های روشن، سفید و یا بسیار روشن ممکن است با تغییر به قهوه ای یا سیاه، به این درمان پاسخ دهند. این رنگ های تغییر یافته ممکن است به درمان پاسخ بدهند یا حتی ندهند.
همانطور که گفته شد، در طول درمان اکثر بیماران نقاط سفیدی را تا چند دقیقه پس از هر شلیک لیزر، مشاهده می کنند. این نقاط سفید فقط آب هستند که توسط رنگدانه گرم شده تبخیر شده و در عرض چند دقیقه از بین می روند؛ بنابراین نگران این موضوع نباشید.

 

مراقبت های قبل و بعد از لیزر کیوسوییچ


قبل و بعد از شروع درمان با لیزر کیوسوییچ از قرار گرفتن در معرض آفتاب بپرهیزید. برای التیام و ترمیم التهاب و قرمزی پوست ناشی از لیزر کمی صبور باشید؛ چرا که این عوارض در مدت کوتاهی رفع می شوند.

 

پاک کردن تاتو به روش لیزر

 

موارد استفاده از لیزر کیو سوییچ


از لیزر کیو سوییچ می توان برای رفع موارد زیر استفاده کرد:

- برای لک صورت

- رفع لکه های قهوه ای پوست

- رفع کک و مک

- حذف لکه های جوش

- پاک کردن و حذف تاتو از روی پوست

- از بین بردن و حذف خال مادرزادی

- لیزر کیوسوییچ برای لک صورت

 

پاک کردن تاتو در مرکز پوست و زیبایی آفا


مزایا و معایب پاک کردن تاتو با لیزر


استفاده از لیزر کیو سوئیچ می تواند خطرات و عوارض کمتری را برای مراجعه کننده به همراه داشته باشد. روش های سنتی که در قدیم برای پاک کردن تاتو مورد استفاده قرار می گرفت، خطر بروز عفونت را در پی داشت. علاوه بر این، درد زیاد و نیاز به دوره ریکاوری چند روزه داشت که در لیزر کیو سوئیچ به این گونه نخواهد بود. لیزر کیوسوئیچ قادر است تاتو را به طور کامل از روی پوست بردارد؛ البته این موضوع به عواملی همچون رنگ تاتو و حرفه ای بودن متخصص بستگی دارد.
 

اگر به دنبال یک مرکز لیزر حرفه ای هستید، پیشنهاد ما به شما مرکز پوست و زیبایی آفا است که با داشتن کادر مجرب، تجربه خوبی را از پاک کردن تاتو با لیزر در اختیار مشتریان قرار می دهد. برای هماهنگی و مشاوره می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر اقدام نمایید:

 

 

 

 

آدرس و شماره تماس مرکز پوست و زیبایی آفا

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: