دوشنبه 20 بهمن 1393 - 21:54:01

چطور مژه های بلندتری داشته باشیم

6 گام برای داشتن مژه های بهتر

آیا خواهان مژه هایی بلندتر و ضخیم تر هستید؟ با دنبال کردن این 6 مرحله به خواسته ی خود دست خواهید یافت.

1.     هرگز مژه ها را دستکاری نکنید و از مالش چشم ها خود داری نمایید. ریشه مژه ها بسیار ظریف بوده و به آسانی در اثر عادات روزانه ما آسیب می بیند.

2.     هنگام استفاده ار فرمژه، پلک خود را نکشید.

3.     قبل از رفتن به رختخواب ، ریمل های روز قبل را کاملا پاک کنید( سفتی ناشی از ریمل ممکن است سبب شکستن مژه ها شود). از یک پاک کننده ملایم آرایش استفاده کنید. با حرکات ضربه ای مواد پاک کننده را روی پلکها بزنید، از کشیدن یا مالیدن مواد خود داری نمایید.

4.     هنگام ریمل زدن ، تکه های ریمل را وقتی ریمل هنوز خیس است با شانه زدن مژه برطرف نمایید.

5.     دور ریختن ریمل های قدیمی به سلامتی چشم و مژه شما کمک شایانی می نماید. هر سه یا شش ماه یکبار ریمل جدیدی تهیه نمایید. این کار سبب می شود تا ریمل، عاری از جرم ها و میکروب هایی باشد که سبب عفونت می شوند.

6.     اگر از قرمزی چشم یا هر گونه عارضه چشمی دیگری رنج می برید، از بکاربردن لوازم آرایشی چشمی خود داری کنید.

 

مژه های شما وظیفه ای فراتر از زیبایی بر عهده دارند. آنها دارای عملکردی محافظتی می باشند و چشم را از مواد خارجی مصون نگه می دارند.

یک مژه حدود سه ماه عمر می کند و پس از افتادن دو ماه طول می کشد تا دوباره رشد نماید. آسیب رسیدن به مژه ها آنها را شکننده تر، نازک تر، و کوتاه تر می نماید. اگر آسیب رساندن به فولیکول مژه ها ادامه یابد سبب توقف رشد انها می شود.

نرم کننده مژه

مژه ها نیز مانند موها نیازمند نرم کننده مناسب می باشند. یک راه حل ساده برای انجام اینکار ، قرار دادن یک لایه وازلین روی پلک در طول شب می باشد. نرم کننده های مژه نیز در بازار موجود می باشند. این مواد حاوی موادی هستند که مژه ها را قوی تر و مرطوب تر می سازد.

نرم کننده مژه از شکستن مژه ها جلوگیری کرده و در طول چند هفته سبب می شود مژه ها بلند تر به نظر بیایند.

 

گزینه های دیگر

مژه های مصنوعی، موهای مصنوعی کوچکی هستند که به مژه های فرد چسبانده می شوند و چند ماه باقی می مانند. بجز هزینه ی مژه مصنوعی، باید بدانید که ممکن است مژه های طبیعی شما هم هنگام برداشتن مژه های مصنوعی کنده شوند.

گزینه ی دیگر برای داشتن مژه های بلند، استفاده از Latisse (داروی تقویت و رشد مژه ها که در بازار موجود بوده و مورد تایید FDA می باشد). عوارض جانبی این دارو تحریک و تیره شدن پلک می باشد که با قطع دارو برگشت پذیر می باشد. همینطور ممکن است رنگ مژه ها را قهوه ای نماید که این امر موقتی می باشد.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: