دوشنبه 05 مرداد 1394 - 10:28:31

چگونه از مژه مصنوعی هایمان مراقبت کنیم؟

 

اگر شما از آن دسته خانم هایی هستید که از مژه مصنوعی استفاده می کنید، باید بدانید که برای سلامت چشم و همچنین طبیعی تر بودن و زیبایی بیشتر چشم ها بهتر است این مژه های مصنوعی را گاهی اوقات تمیز کنید.
تمیز نگه داشتن مژه مصنوعی ها علاوه بر سلامتی پوست، عمر آن ها را نیز افزایش داده و می توان هر بار به گونه ای از این مژه ها استفاده کرد که گویی تازه خریداری شده اند. بعد از استفاده از مژه مصنوعی ریمل و چسب مانده روی آن ها می تواند به مرور زمان به بافت مصنوعی و پلاستیکی آنها آسیب برساند. همچنین مژه مصنوعی هایی که مورد استفاده قرار گرفته اند، در خود باکتری هایی نگه می دارند که با استفاده مداوم از آن ها ممکن است به چشم آسیب برساند. در این مقاله روش های ساده و سریعی برای مراقبت از مژه های مصنوعی و پاکیزه نگه داشتن آنها وجود دارد.
کندن چسب
اگر چسب روی مژه مصنوعی را پس از مصرف نمیکنید، باید بدانید که این چسب با گذشت زمان باعث تغییر شکل وکوتاه و بلندی مژه های مصنوعی شما می شود. علاوه بر آن، چسب مانده محل تجمع باکتری هاست. پس با استفاده از موچین، چسبی که از قبل روی مژه مصنوعی باقیمانده را کنده و اگر در هنگام برداشتن مژه مصنوعی چیزی از چسب روی خط مژه و پلک شما باقی مانده بود به آرامی آن را بردارید تا به مژه های خودتان آسیب نرسد.
شستن در آب گرم
در یک ظرف مناسب و تمیز مقداری آب ولرم ریخته و مژه مصنوعی ها را به مدت 30 ثانیه در آن قرار دهید تا ریمل، سایه و باقیمانده مواد دیگری که روی آن مانده بود پاک شود. اگر آب ولرم در پاک کردن باقیمانده مواد آرایشی بی تاثیر بود، از آب داغ استفاده کنید. البته دقت کنید که ار آب داغ فقط برای مژه های مصنوعی استفاده کنید، زیرا مژه های طبیعی انسان با آب داغ حالت خود را از دست داده و آسیب میبینند.
تمیز کردن
برای پاک کردن مژه های مصنوعی می توان از الکل و مالیدن الکل روی آن ها استفاده کرد. ولی اگر می خواهید مژه های خودتان را پاک کنید از آب گرم و یا کرم های پاک کننده آرایشی استفاده کنید. برای این کار از نوک تا انتهای مژه های طبیعی و مصنوعی را با پنبه آغشته به کرم پاک کننده و الکل پاک کنید تا هرچه از مواد آرایشی روی مژه ها مانده بود از بین برود.
در پاک کردن مژه مصنوعی های طرح دار دقت کنید
همانطور که برای شستن برخی از لباس ها تنها باید به خشک شویی مراجعه کرد، پاک کردن بعضی از ست های مژه مصنوعی نیز نیاز به مراقبت ویژه ای دارد. به طور مثال مژه هایی که شامل اکلیل، پر و تزئینات دیگر هستند را نمی توان در آب گرم قرار داد یا برای پاک کردن بعضی از آن ها نمی توان از الکل استفاده کرد. اما می توانید با یک پنبه آغشته به کرم پاک کننده سر مژه مصنوعی خود را پاک کرده و عمر این مژه مصنوعی های زیبایتان را افزایش دهید.

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: