پنجشنبه 15 مرداد 1394 - 10:40:13

6 روش برای سفید کردن دندان ها

 

گاهی اوقات به دلیل عادت های غذایی بد، عدم مراقبت صحیح از دندان ها و حتی ژنتیک دندان ها تیره می شوند. تحقیقات نشان می دهد که 18% از افراد به دلیل تیرگی دندان هایشان، هنگام عکس گرفتن دندان های خود را می پوشانند. امروزه داشتن دندان های زیبا مانند داشتن پوست و موی زیبا اهمیت خاصی پیدا کرده است. حقیقت تلخی وجود دارد و آن هم این است که با این که خیلی از کسانی که دندان های زرد و یا بد رنگ دارند، از دندان های خود را مراقبت کرده و بسیار مسواک می زنند ولی باز هم دندان های این افراد به دلیل نوشیدن قهوه، چای و سیگار کشیدن لک شده و زرد است.
میتوان گفت که دندان ها یکی از اولین چیزهایی هستند که در چهره افراد تشخیص داده می شوند. آن ها همان طور که نشانه ای از سلامتی هستند، نشان دهنده اعتماد به نفس افراد نیز هستند. وقتی که برای اولین بار با کسی برخورد می کنیم، داشتن دندان هایی که به نظر برسد شما آن ها را مسواک نمی زنید نشان دهنده این است که شما به خود و سلامت خود اهمیت نمی دهید. ولی اگر اهمیت داده و می خواهید با دندان هایی زیبا و سفید همه را تحت تاثیر قرار دهید، در ادامه 6 روش برای سفید کردن دندان ها آمده که مخصوص شماست.
1. بعد از خوردن و آشامیدن مسواک بزنید
بهترین کار این است که به طور مداوم بعد از خوردن و آشامیدن هرچیزی مسواک بزنید، ممکن است که این کار کمی سخت به نظر برسد ولی فراموش نکنید که مسواک زدن بهترین و موثرترین راه برای داشتن دندان هایی سفید و زیباست. این کار کمی اراده و توجه خواسته و با توجه به این که در هنگام غذا خوردن کجا هستید، کمی مشکل به نظر می رسد. بیشتر غذا ها باعث لک و تیرگی دندان ها نمی شوند اما اگر شما جزو کسانی هستید که قهوه و چای زیاد می خورند و یا سیگار می کشند، مطمئن باشید در صورت مراقبت نامناسب، دندان های لک و زردی خواهید داشت. اگر شما نیز جزو این افراد هستید، بهتر است در کنار این درمان های طبیعی، هر 3 ماه یکبار نزد دندانپزشک رفته و دندان های خود را سفید کنید.  
2. بکینگ سودا و هیدروژن پراکسید
این دو ماده برای سفید کردن دندان ها اثرات بی نظیری دارند. طبق آمار، بیشتر کسانی که از این دو بکینگ سودا و هیدروژن پراکسید استفاده کرده اند دندان هایشان سفیدتر شده است. برای این کار کافیست مقدار کمی بکینگ سودا را با مقدار کمی هیدروژن پراکسید مخلوط کنید تا یک خمیر به دست آید. سپس با این خمیر به دست آمده دندان هایتان را ماند مسواک زدن معمولی بشویید. فراموش نکنید که مسواک خود را عقب و جلو برده و دندان های عقب را فراموش نکنید. هیدروژن پراکسید یک ماده آنتی باکتریال بوده و تمام میکروب ها و جرم های دهان را با این کار از بین می برد.
بکینگ سودا ماده ای است که مانند شن که در استفاده از آن باید دقت کنید که با مقدار مناسبی از هیدروژن پراکسید مخلوط شده باشد. زیرا در غیر این صورت باعث از بین رفتن مینای دندان شده و مینای دندان دوباره بر نمی گردد. پس دقت کنید که خمیری که درست کرده اید، به هیچ وجه نباید حالت شنی داشته و حتی باید از یک خمیر معمولی هم رقیق تر باشد.
3. روغن نارگیل
ممکن است کمی عجیب به نظر برسد ولی روغن نارگیل در سفید کردن دندان ها موثر است. بسیاری از افراد با مالیدن روغن نارگیل بعد از مسواک زدن به دندان های سفیدتری دست یافته اند. برای این کار کافیست به اندازه یک قاشق روغن نارگیل را استفاده کرده و آن را به مدت 5 تا 20 دقیقه با مسواک و یا حتی با یک تکه پارچه تمیز روی دندان های خود بمالید و یا آن را در دهان خود قرار داده و مانند دهان شو نگهدارید و پس از زمان گفته شده خالی کنید. لازم به ذکر است که از آن جایی که روغن نارگیل ضد میکروب است برای لثه ها هم می تواند مفید باشد.
4. سرکه سیب
این که سرکه سیب در از بین بردن لک های به وجود آمده با قهوه و یا سیگار بسیار مفید است کاملا حقیقت دارد. اما برای نتیجه گرفتن از این روش باید یک ماه و به صورت پیوسته از سرکه سیب استفاده کنید. حتی گفته می شود که سفید کردن دندان ها با سرکه سیب مانند این است که نزد دندانپزشک دندان های خود را سفید کرده اید. اما به خاطر داشته باشید که مانند همه اسید ها استفاده از سرکه سیب نیز به دلیل خاصیت اسیدی آن ممکن است منجر به از بین رفتن مینای دندان شود پس بعد از استفاده از آن با خمیر دندان معمولی و بدون فلوراید دندان هایتان را مسواک کنید.
5. پوست پرتقال یا لیمو
گزارش هایی وجود داد که پوست پرتقال و لیمو نیز در سفید کردن دندان ها تاثیر گذارند. اما همان طور که قبلا نیز گفته شد این میوه ها علاوه بر این که طبیعی بوده و برای بدن مفید هستند، به دلیل خاصیت اسیدی خود ممکن است مینای دندان را با گذشت زمان از بین ببرند پس اگر می خواهید از پوست این میوه ها برای سفید کردن دندان هایتان استفاده کنید بعد از مصرف، برای اطمینان دندان های خود را بشویید. یک دهان شوی مناسب هیدروژن پراکسد است زیرا با از بین بردن باکتری های دهان، دهان را شسته و خوشبو می کند. برای شستن دهان خود با هیدروژن پراکسید آن را با کمی آب مخلوط کرده و به مدت یک دقیه در دهان خود نگه دارید.
6. توت فرنگی
گفته می شود که بعضی از هنرپیشگان هالیوودی دندان های خود را با توت فرنگی سفید می کنند. شما نیز می توانید برای سفید کردن دندان های خود، 4 یا 5 توت فرنگی را له کرده و آن را روی دندان هایتان بمالید. گفته می شود که این کار واقعا تاثیر گذار است، شما نیز می توانید با امتحان این خمیر خوشمزه شاهد نتیجه آن باشید، اما فراموش نکنید که مانند روش های قبل بعد از استفاده حتما دهان خود را شسته و مسواک بزنید.

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (2)

جمعه 08 بهمن 1395 - 20:33:41
بسیار عااااالی
سه شنبه 20 مرداد 1394 - 10:34:23
واقعا؟؟؟؟؟؟
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: