چهارشنبه 28 مرداد 1394 - 10:34:55

نکاتی برای بدست آوردن رنگ موی دلخواه

 

یک رنگ موی زیبا نیاز به یافتن یک متخصص رنگ موی متبحر دارد اما غیر از آن باید خود ما نیز نکاتی را رعایت کنیم که با رعایت این نکات ساده قبل و بعد از رنگ کردن مو می توان رنگ مویی زیبا، طبیعی و ثابت داشت.
اولین چیزی که قبل از انتخاب رنگ مو باید به آن دقت کنیم در نظر گرفتن وضعیت موهاست. به این معنی که ابتدا ببینیم موهای ما خشک، چرب و یا حساس و آسیب دیده هستند و با توجه به این قضیه موها را رنگ کنیم.


وضعیت کلی موها قبل از رنگ کردن
موهای چرب
اگر موهای چربی دارید، رنگی که می خواهید بگذارید را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر برای از بین بردن این چربی زیاد حمام می روید و یا برای حالت دادن موها از محصولات مختلفی از روغن ها گرفته تا اتو مو و بابلیس استفاده می کنید، رنگ کردن موهایتان شاید آن نتیجه ای را که می خواهید، ندهد. زیرا چربی موها که به طور مداوم داخل اتو مو و بایلیس فشرده می شوند با رنگ مویی که می گذارید تداخل ایجاد کرده و نتیجه مطلوبی نمی دهند. برای جلوگیری از این اتفاق پس از استفاده از هرگونه ابزار آرایشی و قبل از این که موها را رنگ کنید، آن ها را بشویید. همه ما می دانیم که رنگ کردن موهای تازه شسته شده صحیح نیست پس از روز های قبل از موعد رنگ کردن موهایتان از محصولاتی که باعث چرب شدن بیشتر موها می شوند جلوگیری کنید.
موهای خشک
اگر موهای خشکی دارید، بهتر است قبل از رنگ کردن موها، آن ها را به سرعت درمان کرده و رطوبت لازم را به موها برسانید. موهای خشک بهتر رنگ مو را نگه می دارند اما این نکته را هم باید در نظر گرفت که در موهای خشک خیلی زود رنگ جذب شده از بین رفته و کمرنگ می شود. پس از چند روز قبل از رنگ کردن موها، موها را با شامپوی مرطوب کننده شسته و از نرم کننده و ماسک مو استفاده کنید تا موها رطوبت لازم را به دست آورند.


انواع مو

موهای نازک
اگر موهای نازکی دارید باید بدانید که موهای نازک رنگ مو را خیلی زود جذب می کنند. این لزوما چیز خوبی نیست واگر بیشتر از زمان مشخصی بگذارید رنگ روی سر بماند ممکن است رنگی که به دست می آید تیره تر از چیزی شود که در نظر داشتید. هر چه زمان ماندن رنگ روی سر بیشتر باشد هم احتمال آسیب به موهای شما بیشتر است.
موهای زبر
اگر موهای زبر و ضخیمی دارید باید بدانید که ممکن است مدت زمان بیشتری رنگ کردن موهای شما طول بکشد. زیرا سطح موها بیشتر بوده و مقاومت بیشتری در رنگ شدن موها دارند. به همین دلیل بهتر است از رنگ موی تیره تر از آن چیزی که می خواهید استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.
سابقه رنگ مو
همان طور که به دکترها راجع به سابقه بیماری ها توضیح می دهیم به متخصص رنگ موی خود نیز در مورد سوابق رنگ موی پیشین خود توضیح کافی بدهید. به خصوص اگر از داروی خاصی استفاده کرده اید که باعث شده در موهایتان تغییر به وجود بیاید و یا موهای خود را با مواد شیمیایی صاف کرده اید. زیرا این مواد باعث می شوند که موها را به گونه دیگری جذب کنند و نتیجه با چیزی که شما در نظر داشتید کاملا متفاوت به نظر برسد. بنابراین همه چیز را با آرایشگر خود در میان بگذارید.
آبی که استفاده می کنید
ممکن است کمی عجیب به نظر برسد ولی واقعیت دارد زیرا آب مصرفی برای شستن موها در رنگ موی جدید شما تاثیرگذار است. به طور مثال آبی که دارای املاح و یا کلر باشد، رنگ موی قهوه ای را کدر می کند. زیرا رنگ موها ترجیح می دهند به املاح آب بچسبند تا خود موها. بنابراین وقتی که آب دارای املاح از روی سر شسته می شود، دانه های رنگ مو هم با آن شسته می شود. پس اگر با این مشکل روبرو هستید از تصفیه کننده آب و فیلتر مخصوص استفاده کنید و قبل از رنگ کردن موها نیز از شامپوهای قوی تری استفاده کنید تا به مرور املاح از روی موهای شما رفته و بتوانید با اطمینان خاطر موهای خود را رنگ کنید.
این نکات ساده می توانند به شما در داشتن رنگ موی دلخواه تان کمک کرده و در تثبیت آن نیز موثر باشند. البته فراموش نکنید که موی سالم زیباست پس از موهای خود مراقبت بیشتری به عمل آورید.

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (2)

برای انتخاب رنگ مو بهتر است هر رنگی را که انتخاب میکنید ترجیحا ترکیبی باشد تا هم خوشرنگتر شود و هم دوام بیشتری داشته باشد....
چهارشنبه 28 مرداد 1394 - 22:36:30
محشر بود
ممنون از اطلاعات خوبتون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: