سه شنبه 27 اردیبهشت 1401 - 14:54:01

رنگ مو و همه چیز درباره آن

 

انتخاب رنگ مو با توجه به ویژگی های ظاهری

انواع روش های رنگ مو 

 

چگونه رنگ مو مناسب خود را انتخاب کنیم؟

 

زمانی که قصد گذاشتن رنگ مو دارید و تخصص زیادی هم در این حوزه ندارید، احتمالا نمی دانید که چه طیف گسترده ای از رنگ ها وجود دارد که هر کدام اصول مربوط به خود را دارند. شناخت انواع رنگ ها و دانستن نکاتی از آن ها به شما کمک می کند این سری که به فروشگاه برای خرید رنگ یا به آرایشگاه برای گذاشتن آن مراجعه می کنید، با دید بازتر و اطلاعات بیشتری نسبت به انتخاب رنگ مو اقدام خواهید کرد. با مقاله چگونه رنگ مو مناسب خود را انتخاب کنیم؟ از وب سایت رژلب همراه باشید تا رازهای مگویی از رنگ مو را در اختیارتان قرار دهیم.


انواع رنگ مو


رنگ مو که اکثر افراد آن را می شناسند و مورد استفاده قرار می دهند، اکسیداسیون دائم نام دارند؛ اما علاوه بر آن دو نوع رنگ مو دیگر به نام های رنگ موی موقت و نیمه دائم نیز در بازار وجود دارند که در ادامه به بررسی هر یک خواهیم پرداخت.

رنگ مو موقت

این نوع رنگ مو، رنگ طبیعی مو را روشن تر و درخشان تر کرده و تغییر شدیدی در رنگ مو ایجاد نمی کند. علاوه بر این، پس از یکبار شستشو از بین رفته و تنها جهت تست رنگ مو مناسب هستند. اگر می خواهید تنها جهت رفتن به یک مهمانی یا سفر چند روزه موهایتان را رنگ کنید، می توانید از رنگ موی موقت بهره بگیرید.
رنگ موهای موقت در دو نوع رقیق و غلیظ در بازار موجود هستند. نوع رقیق آن مو را به رنگ خیلی ملایم درآورده و به صورت مایع عرضه می شوند. اصولا رنگ موی موقت رقیق، بدون نیاز به آبکشی به مو رنگ می دهند. رنگ موجود در نوع رقیق معمولا تضمین و تصفیه شده هستند و مورد تائید سازمان غذا و داروی امریکا قرار گرفته اند. علاوه بر این، بی خطرند و نیازی به تست قبل ازانجام ندارند. اسپری رنگ مو موجود در بازار، نمونه ای از رنگ موهای موقت هستند.

 

رنگ مو موقت

 

رنگ مو نیمه دائم

رنگ های نیمه دائم نسبت به موقت از دوام بیشتری برخوردار هستند؛ ولی آن ها هم بعد از چند بار شستشو رنگ اصلی خود را از دست می دهند. کاربرد رنگ مو دائم آسان بوده و معمولا نسبت به رنگ های اکسیداسیون دائمی آلرژی کمتری در فرد ایجاد می کنند. اما از جمله معایب این نوع رنگ آن است که طی چهار یا پنج بار شستشو از بین رفته و نمی توان از آن برای ایجاد رنگی روشن تر از رنگ اصلی مو به کار برد.
رنگ مو نیمه دائم حاوی رنگ های آلی بوده که برای نفوذ در مو و سفت کردن مو بسیار مفید واقع می شوند. علاوه بر این، به ماده اکسید کننده یا آمونیاک مانند اکسیدان نیازی ندارند. با این حساب، مصرف آن ها آسان بوده و برخلاف رنگ های موقت، جذب مو می شوند که این موضوع در عدم رنگ پس دادن به لباس و بالشت بسیار موثر است.

 

رنگ مو و رنگساژ مو


برای انجام رنگساژ مو، ابتدا باید موها را به پایه روشن دکلره برسانیم که پایه های 8، 9 و 10 بهترین گزینه برای این کار هستند. استفاده از روش رنگساژ مو باعث می شود آسیب های احتمالی مانند خشکی و وز شدن مو و همچنین موخوره مو به حداقل برسد. برای رنگساژ کردن مو کافیست مقدار نصف تیوپ از رنگ موی دلخواه خود را با نصف میزان اکسیدان مناسب و مقداری آب ترکیب کنید. مواد شما باید از غلظت کمی برخوردار باشد؛ در واقع نه خیلی شل باشد و نه خیلی سفت. پس از این که مواد را آماده کردید، آن را روی موهای مرطوب ماساژ دهید. کل مو را آغشته به مواد رنگساژ کنید و بگذارید حدود 20 تا 40 دقیقه بماند و خوب رنگ باز کند. سپس موها را آبکشی کنید و با یک شامپوی مناسب شستشو دهید. معمولا رنگساژ از ماندگاری بالایی برخوردار است و دوام رنگ مو را افزایش می دهد. برای زیبایی کار می توانید در نهایت موها را براشینگ کنید.

 

رنگساژ مو


آموزش پیچیدن مو در فویل


یکی از پرکاربردترین تکنیک های رنگ مو پیچیدن مو در فویل است. آموزش صحیح این متد به شما کمک می کند در بسیاری از متدهای رنگ مو مانند هایلایت، آمبره، بالیاژ و ... بسیار حرفه ای عمل کنید و نتیجه بسیار خوبی نیز دریافت نمایید. دو روش برای پیچیدن مو در فویل وجود دارد که در ادامه آن ها را آموزش خواهیم داد.


روش اول پیچیدن مو در فویل به این شکل است که ابتدا موها را به یک لایه نازک تقسیم بندی کنیم. سپس لایه دسته بندی شده را با شانه پوش می دهیم. فویل را زیر لایه پوش داده شده قرار می دهیم و موادگذاری می کنیم. این تکنیک بسیار رایج است و اکثر رنگ و مش کارها از آن استفاده می کنند. روش دوم پیچیدن مو در فویل به این صورت است که موهای را تقسیم بندی کرده و لایه بالایی آن را کمی پوش می دهیم. سپس مقداری مواد روی این لایه قرار می دهیم و خوب ماساژ می دهیم. پس از موادگذاری و فید کامل موها رو به سمت بالا، فویل را زیر همین لایه قرار داده و فیکس می کنیم. برای موهای ضخیم یا موهایی که بسیار خشک هستند و جذب مواد در آنها بالا است، می توان از این تکنیک به کار برد.

 

رنگ مو و تکنیک فویل پیچیدن


رنگ مو موهای آسیب دیده با پروتئین درمانی


برای رنگ کردن موهای آسیب دیده، نمی توان از هر نوع مواد رنگ و مش استفاده کرد. به خصوص در فرآیند روشن کردن موهای آسیب دیده ای که قبلا دکلره شده اند، کار بسیار مشکل خواهد بود و توصیه می کنیم از روش پروتئین درمانی استفاده نمایید. برای این کار ابتدا تقسیم بندی موها را انجام می دهیم و قسمت جلوی سر را به شکل مستطیل جدا می کنیم. موها را با کلیپس می بندیم تا تقسیم بندی به هم نریزد و سایر نواحی مو را نیز به همین شکل مستطیل جدا می کنیم.


لایه های مو را لابلای فویل می پیچیم. شلال ها را با توجه به درخواست و سلیقه مشتری جدا می کنیم. یکی از بهترین انواع رنگ و مش که هیچ گاه از مد هم نمی افتد، مش مدادی است که در آن لایه ها ضخیم تر جدا می شوند. مواد رنگساژ را با توجه به آموزشی که قبلا در همین مقاله دادیم، آماده کنید و در آن از مواد پروتئینه مو مانند اولاپلکس استفاده نمایید. استفاده از اولاپلکس باعث می شود درصد آسیب رسیدن به مو بسیار کاهش یابد و موها خرد یا شکننده نشوند. همچنین از بروز موخوره به مرور زمان پیشگیری می کند. مواد رنگساژ را روی موهای مرطوب قرار می دهیم و خوب ماساژ می دهیم. چند دقیقه صبر می کنیم تا مواد تاثیر خود را روی موها بگذارند و سپس شستشو می دهیم.

 

رنگ مو موهای آسیب دیده


رنگ مو و روشن کردن موها بدون دکلره


استفاده بیش از حد از دکلره باعث می شود موها به مرور زمان آسیب بسیاری ببینند و نرم و شکننده شوند. برای این که همیشه از دکلره برای روشن کردن موها استفاده نکنیم، راهکارهای فراوانی وجود دارد. از جمله روش های رایج روشن کردن مو بدون استفاده از دکلره می توان به دکو کرم و رنگ سه صفر اشاره کرد. دکوکرم مملو از روغن های مفید و قوی است که مو را در برابر آسیب ها محافظت کرده و منجر به افزایش استقامت آن می شود. با کمک رنگ های سه صفر نیز می توان موها را حدود 6 الی 7 درجه روشن تر کرد. البته در صورتی که جنس موها ضخیم باشد یا قبلا از رنگ مو تیره استفاده کرده باشیم، نهایتا 3 الی 5 شماره موها روشن تر خواهد شد.


در صورتی که تمایل داشته باشید موها را به پایه خیلی روشن برسانید و از رنگ موهای عسلی، کاراملی و شامپاینی استفاده کنید، رنگ موهای سه صفر بهترین گزینه هستند. رنگ های سه صفر را می توان با اکسیدان 9 یا 12 درصد ترکیب کرد تا درجه رنگ مو به ترتیب روشن و روشن تر شود. تکرار استفاده از دکوکرم یا رنگ سه صفر باعث می شود به مرور به رنگ مو روشن یا حتی پایه دکلره مو دست پیدا کنید.

 

رنگ مو و دکلره مو


رنگ مو و انواع تکنیک های جدید آن


امروزه تکنیک های مختلفی از رنگ مو ابداع شده اند که از جمله آن ها می توان به آمبره، سامبره، بلیاژ، هایلایت و ... اشاره کرد. در ادامه این مطلب قصد داریم آموزش هر یک از این متدها را خدمت شما ارائه دهیم. پس با سایت رژلب همراه باشید.

آموزش هایلایت مو کلاسیک

برای هایلایت کلاسیک ابتدا موها را به 5 بخش تقسیم می کنیم. پس از دسته بندی موها، از قسمت عقب سر شروع به موادگذاری می کنیم. توجه داشته باشید که در روش هایلایت، لایه های مو باید بسیار نازک باشند. برای هایلایت مو باید مو را به صورت زیگزاگ تقسیم بندی کنیم. سپس فویل را زیر لایه بالایی مو که به صورت زیگزاگ جدا کرده بودیم، قرار می دهیم و شروع به موادگذاری می کنیم.
چنانچه موهای سر مشتری آسیب دیده یا وز بود، می توانید چند سی سی اولاپلکس به ترکیب مواد دکلره اضافه کنید. هر چند دقیقه یکبار موها را بررسی کنید تا دکلره باعث سوزاندن موها نشود. هر گاه رنگ مو به پایه مورد نظرتان رسید، فویل ها را جدا کرده و موها را خوب آبکشی کنید. سپس از رنگساژ مورد نظر روی موها استفاده کنید و ماساژ دهید تا کل نواحی به آن آغشته شود. در آخر موها را با نرم کننده بشویید و براشینگ کنید.

 

رنگ مو و هایلایت مو

 

آموزش آمبره مو

برای آمبره مو، ابتدا موها را به 4 دسته تقسیم می کنیم. از قسمت انتهایی سر شروع به تقسیم بندی لایه های نازک و مواد گذاری می کنیم. سپس لایه نازک مو را چند بار پوش می دهیم و باقی آن را آغشته به مواد دکلره کرده و لابلای فویل می پیچیم. به همین ترتیب، سایر قسمت های مو را نیز موادگذاری کرده و لابلای فویل می پیچانیم.
پس از اینکه کل نواحی سر را به روش آمبره موادگذاری کردیم، هر چند دقیقه یکبار چک می کنیم تا به پایه مورد نظر برسد. سپس فویل ها را باز کرده و موها را آبکشی می کنیم و با یک نرم کننده مناسب شستشو می دهیم تا پوش ها و گره هایی که احتمالا ایجاد شده اند، باز شوند. سپس مواد رنگساژ مو را آماده کرده و کل مو را با آن ماساژ می دهیم. چند دقیقه صبر کنید تا مواد رنگساژ تاثیر خود را روی موها بگذارند و سپس شستشو دهید.

 

رنگ مو آمبره

 

آموزش بالیاژ به سبک ایرتاچ

در تقسیم بندی بالیاژ به سبک ایرتاچ، ابتدا قسمت پشت مو را به دو قسمت دسته می کنیم. دقت داشته باشید که هر دو قسمت تقسیم شده باید به صورت مایل باشند. سپس حرارت ملایم سشوار را روی قسمت های جدا کرده قرار می دهیم تا خرده های مو در قسمت پایین قرار بگیرد و مابقی موها را در زاویه صفر درجه داخل فویل یا سوییت مش می پیچیم.

در این روش باید موادگذاری را از قسمت میانی مو رو به پایین انجام دهیم. پس از اینکه تمام نواحی پایین مو آغشته به مواد شد، قلمو را برخلاف رویش موها و به صورت پرتابی روی نواحی بالای مو می کشیم تا خوب فید شود و هیچ خطوطی باقی نماند. بهتر است این کار را خیلی با نظم خاصی انجام ندهید تا بلیاژ حالت طبیعی تری داشته باشد. نحوه فید کردن مواد روی مو بسیار حائز اهمیت است و حتما برای قسمت بالای مو باید قلمو را برعکس و پرتابی روی موها بکشیم.

 

رنگ مو به روش بالیاژ ایرتاچ

 

آموزش رنگ مو به روش فولیاژ

فولیاژ یک تکنیک رنگ مو بسیار جدید است که از لحاظ ساختاری شبیه به بالیاژ و آمبره می باشد. برای این تکنیک شما می توانید هم از روش پوشینگ و هم از روش بیبی لایت برای جداسازی موها استفاده کنید. به این صورت که ابتدا لایه نازکی از قسمت پشت موها جدا کرده و یکی از تکنیک های فوق را انجام می دهیم. سپس فویل را زیر لایه بالایی قرار داده و موادگذاری را آغاز می کنیم.

همانطور که از نام متد مشخص است، متریال به کار رفته باید حتما فویل باشد و نمی توان از سایر ابزار مانند سوییت مش استفاده کرد. در تکنیک فولیاژ، لایه های مو باید خیلی نازک و حداکثر یک سانتی متری باشند. این تکنیک برای موهای نازک مناسب است؛ پس اگر شما دارای موهای ضخیمی هستید، نباید از فولیاژ برای رنگ مو استفاده نمایید.

 

اشتباهات رایج در رنگ مو - رنگ و مش


یکی از متداول ترین اشتباهاتی که اغلب رنگ و مش کاران به آن دچار می شوند این است که به جای انجام رنگ ریشه، موها را به طور کامل رنگ می کنند. این کار باعث آسیب رسیدن به موها در رنگ های روشن و افزایش عمق رنگ در رنگ های تیره می شود. در نتیجه حین انجام دکلره کردن موها، مو به پایه دلخواه نمی رسد. توصیه ما به شما این است که در صورت رشد موها، به جای رنگ کردن کل مو فقط قسمت ریشه را رنگ یا دکلره بگذارید و در نهایت موها را رنگساژ کنید تا رنگ کل قسمت ها هماهنگ شوند.

یکی دیگر از رایج ترین اشتباهات در حوزه رنگ مو این است که برای ترکیب رنگ مو از روش چشمی استفاده می شود. بهتر است برای ترکیب رنگ مو با اکسیدان، ابتدا به نسبت درج شده روی بسته بندی تیوپ رنگ مو توجه داشته باشید. به عنوان مثال اگر روی بسته قید شده باشد نسبت 1:2 بدین معنی است که شما باید به ازای یک برابر رنگ مو از دو برابر اکسیدان برای ترکیب رنگ مو استفاده نمایید.

 

اشتباهات رایج رنگ مو

 

برخی افراد فکر می کنند که با استفاده از رنگ موی تیره می توانند تارهای سفید مو را به خوبی پوشش دهند. در صورتی که این یک باور کاملا اشتباه است. می توان با انتخاب خانواده رنگ صحیح و ترکیب رنگ درست، از شماره رنگ موهای روشن برای پوشاندن تارهای سفید مو نیز استفاده کرد. برای روشن کردن موهای تیره یا موهایی که به رنگ تیره در آمده اند نیز باید حتما از پودر دکلره یا ریموور استفاده کرد. برخی افراد جهت کاهش آسیب های ناشی از دکلره، ترجیح می دهند موهای تیره خود را با استفاده از رنگ به پایه روشن برسانند که باید بگوییم هیچ گاه آن نتیجه مطلوب و رنگ روشن زیبا را نخواهند داشت. علاوه بر این، موهایشان به شدت آسیب می بیند.


انتخاب رنگ مو متناسب با اجزای چهره


برای انتخاب رنگ مو مناسب با چهره خود، تنها به رنگ روی جعبه محصول دقت نکنید. این رنگ ها معمولا اغراق آمیز بوده و قطعا با رنگی که شما بعد از گذاشتن مواجه می شوید، تفاوت های بسیاری دارد. توصیه ما به شما این است که ویژگی های روی بسته را به دقت بخوانید و سپس آن ها را با خصوصیات خود وفق دهید. احتمالا می پرسید چگونه می توان خصوصیات رنگ مو را با ویژگی های خود هماهنگ کرد؟ پس ادامه مطلب را از دست ندهید.

انطباق رنگ مو با رنگ پوست

رنگ پوست در دو دسته سرد و گرم قرار می گیرد و دانستن آن های برای انتخاب رنگ مویی که به چهره بیاید، از اهمیت بالایی برخوردار است. روش تشخیص گرم یا سرد بودن رنگ پوست بدین صورت است که اگر پوست تان طلایی، زیتونی یا تیره است و چشمانی تیره دارید، پس رنگ پوست تان گرم است. اگر رنگ پوست تان روشن و چشمانی به رنگ سبز یا آبی دارید، در دسته افراد دارای رنگ پوست سرد قرار می گیرید.

 

انتخاب رنگ مو با توجه به رنگ پوست

 


اگر ته مایه رنگ پوست تان گرم است، می توانید از رنگ مو دارای تناژ طلایی مانند کاراملی استفاده کنید. توجه داشته باشید که انتخاب رنگ تیره و مشکی چندان مورد پسند نیست؛ به دلیل آن که صورت را محو کرده و حالت جذابی به آن نمی دهند. اگر هم قصد انتخاب رنگ مو طلایی را دارید، دقت کنید که خیلی روشن نباشد تا رنگ موی تان نارنجی نشود.
اگر رنگ پوست تان سرد است، می توانید از رنگ مو بلوند خاکستری و قهوه ای روشن استفاده کنید. دقت کنید که رنگ های طلایی، طلایی مایل به قرمز و مسی، سرخی پوست را بیشتر جلوه داده و برای شما مناسب نیستند.

انطباق رنگ مو با رنگ چشم

انطباق رنگ مو با رنگ چشم مانند رنگ پوست حائز اهمیت نیست؛ اما در نظر گرفتن این نکته می تواند در هر چه زیباتر شدن شما نقش به سزایی داشته باشد.

انتخاب رنگ مو برای افراد با چشم های قهوه ای

بهترین انتخاب برای افراد دارای چشم قهوه ای این است که از رنگ های گرم استفاده شود. رنگ مو قهوه ای فندقی و بلوند عسلی گزینه های خوبی محسوب می شوند. از انتخاب رنگ مو بلوند نقره ای و پلاتینه خودداری کنید.

انتخاب رنگ مو برای افراد با چشم های روشن

اگر دارای چشم های روشن هستید، بهتر است به دنبال رنگ مو خیلی روشن مانند بلوند یخی بروید. اما اگر چشم روشن و پوست تیره دارید، بهترین انتخاب برای شما رنگ های گرم مانند قهوه ای روشن و بلوند تیره است.

 

انتخاب رنگ مو با توجه به رنگ چشم


راهکارهای افزایش ماندگاری رنگ مو


حال که رنگ موی مناسب خود را انتخاب و آن را روی موها گذاشتید، باید تمام تلاش خود را به کار گیرید که ماندگاری آن را افزایش دهید. برای افزایش مدت ماندگاری رنگ مو و ثابت نگه داشتن آن ترفندهایی وجود دارد که در ادامه به بیان آن ها خواهیم پرداخت.

استفاده کمتر از شامپو

هر چه موهای خود را کمتر بشویید، مدت ماندگاری رنگ مو افزایش یافته و دیرتر از بین می رود. پس سعی کنید فاصله بین شستشوی موهای خود را بیشتر کرده و از آب داغ استفاده نکنید.

اجتناب از نور مستقیم آفتاب

نور مستقیم خورشید باعث آسیب به پوست و مو شده و معمولا خشکی مو و از بین رفتن رنگ مو را به دنبال دارد. برای در امان ماندن از اشعه مضر خورشید می توانید از کلاه و روسری استفاده کنید.

مراقبت از پوست سر

موهای سالم و خوش رنگ به سلامت پوست سر وابسته است و تا زمانی که پوست سالمی نداشته باشید، رنگ مو جذابی نیز نخواهید داشت. برای تقویت پوست سر می توانید از انواع سرم های حاوی ویتامین استفاده کنید.

استفاده از تقویت کننده های مو

برای افزایش ماندگاری رنگ مو می توانید از انواع تقویت کننده های مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید. این مواد باعث افزایش درخشندگی و ثبات نیز می شوند. برخی شامپوها و لوسیون های تقویتی حاوی این مواد هستند که استفاده از آن برای ماندگاری رنگ مو بسیار مفید هستند.

 

راهکارهای مراقبت از رنگ مو


استفاده از رنگ مو برای برجسته نشان دادن اجزای صورت


ترفندهای رنگی ساده ای وجود دارند که می توان از آن ها برای برجسته کردن بخشی از صورت استفاده کرد. به عنوان مثال با رنگ مو قرمز یا بنفش می توان درخشندگی بسیاری به چشمان روشن به رنگ سبز داد. علاوه بر این، با قرار دادن هایلایت های ظریف نزدیک به استخوان های گونه، شقیقه و بالای پیشانی می توان در نواحی مذکور عمق ایجاد کرد. در واقع شما با این کار فضایی برای روشنی و تیرگی ایجاد می کنید که سایه ها و هایلایت های روی صورت را بیشتر مشخص می کنند. همچنین می توان از رنگ های تضاد برای جلب توجه به ویژگی های خنثی روی صورت از جمله کک و مک استفاده کرد.

 

رنگ مو برای برجسته نشان دادن صورت

 

توصیه هایی برای مراقبت از موهای رنگ شده


از آن جایی که رنگ کردن های پی در پی می تواند منجر به آسیب های جبران ناپذیری شود، بر آن شدیم تا شما را با روش های مراقبت از موهای رنگ شده آشنا کنیم.

استفاده از محصولات مناسب موهای رنگ شده

برای حفظ ماندگاری بیشتر رنگ مو و محافظت از آن، می توان از محصولات باکیفیت و مناسب موهای رنگ شده استفاده کرد. توصیه ما به شما استفاده از شامپوهای فاقد سولفات است؛ چرا که چربی طبیعی مو را از بین نبرده و به حفظ رنگ آن کمک شایانی می کنند.

کاهش تعداد دفعات شستشو

اگر در حالت عادی هفته ای 3 الی 4 بار موهای خود را می شویید، بهتر است پس از رنگ کردن مو این تعداد را به 2 بار برسانید. از آن جایی که موهای رنگ شده تیاز به مراقبت بیشتری دارند، بهتر است کمتر شستشو شوند.

استفاده از نرم کننده

نرم کننده برای موهای رنگ شده، جزئی از ضروریات محسوب می شود. این ماده روی موهای رنگ شده لایه ای محافظ به وجود می آورد که از مو در برابر حرارت و اشعه های مضر آفتاب محافظت می کند.

 

مراقبت از رنگ مو و رنگ و مش

 

عدم استفاده از شامپوهای روشن کننده

شامپوهای روشن کننده نسبت به شامپوهای معمولی از PH بالاتری برخوردارند که مصرف آن برای موهای رنگ شده چندان توصیه نمی شود.

چرب کردن مرتب مو

چرب نگاه داشتن مو کمک بسیاری به آن می کند. برای این کار کافیست یکی از روغن های مفید همچون روغن نارگیل، زیتون و ... را به سلیقه خود انتخاب کنید. سپس به روش بن ماری گرم کرده و به کل مو بمالید. اجازه دهید روغن حدود 30 تا 45 دقیقه روی موهایتان بماند و سپس با آب سرد و شامپوی بدون سولفات شستشو دهید.

محافظت از موها در استخر

در استخرها از مواد ضد عفونی کننده بسیاری استفاده می شود که به موهای شما آسیب فراوانی وارد می کنند. بهترین راهکار استفاده از کلاه هنگام شنا کردن است.

کوتاه کردن منظم موها

به دلیل این که موهای رنگ شده نازک تر و آسیب پذیرتر هستند، بهتر است مرتب موهای خود را کوتاه کنید تا تقویت شوند.

 

رنگ مو جدید و زیبا


مزایا و معایب رنگ مو


به طور کلی، رنگ موها حاوی مواد شیمیایی هستند که استفاده آن ها نه تنها سودی به بدن نمی رساند، بلکه ضرر هم خواهد داشت. مزیت رنگ موی دائمی نسبت به انواع موقت، مقاومت در برابر شستشو است. علاوه بر این، افرادی که از رنگ موی خود راضی نیستند و افراد مسن که قصد پوشاندن رنگ سفید موهایشان را دارند نیز از رنگ مو استقبال خوبی به عمل می آورند. عیب رنگ مو آن است که مواد موجود در رنگ و اکسیدان به مو صدمه زده و باعث خشکی و شکنندگی آن می شوند.
برخی افراد بر این عقیده هستند که استفاده مداوم از رنگ مو موجب بروز سرطان شده که هنوز شواهد و دلایل قانع کننده ای بر این ادعا وجود ندارد. همچنین، از آنجایی که رنگ مو کاری به ریشه مو نداشته و روی ساقه مو تاثیر می گذارد، موجب ریزش مو نخواهد داشت.

 

مزایا و معایب رنگ مو


متخصصان پوست و مو بر این عقیده هستند که نباید به رنگ کردن مداوم رنگ مو عادت کرد؛ به این دلیل که تماس مکرر با مواد شیمیایی برای پوست و مو بسیار مضر خواهد بود. رنگ کردن موها هر چند وت خوب است که این مسئله به نوع مو و رنگ آن بستگی دارد. علاوه بر این، فراموش نکنید که پیش از انجام هر گونه رنگ مو و دکلره مو، حتما روی قسمتی از پوست دست خود تست انجام دهید تا نسبت به حساسیت خود مطلع شوید.
حساسیت ممکن است در حد قرمزی و خارش پوست یا حتی شدیدتر و به صورت تورم پوست و سوختگی های دارای ترشح باشد. در صورت بروز این اتفاق، توصیه می کنیم از رنگ کردن مو خودداری کرده یا از رنگ های نیمه دائمی استفاده کنید.

 

امیدواریم با ارائه مطلب رنگ مو و همه چیز درباره آن توانسته باشیم شما را در انتخاب بهترین رنگ مو متناسب با ویژگی های خود یاری دهیم. چنانچه تجربه ای در این حوزه دارید، خوشحال می شویم آن را با ما و سایر کاربران از قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (5)

سه شنبه 04 آذر 1399 - 11:14:15
سلام لطفا ترکیب رنک مو با عکس بزارین
دوشنبه 16 تیر 1399 - 12:25:00
سلام دوست عزیز، به شما پیشنهاد میدهیم بعد از حمام از انواع روغن های طبیعی مانند روغن بادام و روغن زیتون برای رطوبت و آبرسانی بیشتر موهای خشک و آسیب دیده استفاده کنید.
دوشنبه 16 تیر 1399 - 12:20:51
سلام من موهام بعد از دکلره خیلی آسیب دیده چی کار میتونم انجام بدم؟
دوشنبه 16 تیر 1399 - 12:18:58
سلام دوست عزیز. برای ترکیب رنگ مو بدون دکلره عسلی، کافیست میزان یک سوم از رنگ موی سری N شماره 9 را با یک چهارم رنگ موی دودی به شماره 9.2، رنگ موی سه صفر و واریاسیون طلایی را همراه با اکسیدان 9 درصد یا 12 درصد ترکیب نمایید.
یکشنبه 15 تیر 1399 - 17:04:41
ترکیب رنگ مو عسلی
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: