چهارشنبه 02 آذر 1401 - 17:44:50

آموزش رنگ و مش برای افراد مبتدی و حرفه ای

آموزش انواع رنگ و مش

عوارض دکلره و راه های کاهش آن 

 

آموزش رنگ و مش برای افراد مبتدی و حرفه ای


به طور کلی، عمل روشن کردن لایه هایی از موی سر برای یک قسمت یا تمام قسمت های سر را مش می گویند که ظرافت و زیبایی آن به ذوق و سلیقه آرایشگر و همچنین مراجعه کننده بستگی دارد. در حرفه رنگ و مش، اختلاف لایه های مش با رنگ زمینه نباید بیش از 3 یا 4 درجه باشد؛ چرا که سن شخص را بیشتر نشان خواهد داد. در ادامه مقاله آموزش رنگ و مش برای افراد مبتدی و حرفه ای، قصد داریم به ارائه نکاتی بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

 

 

 

خانم جودکی بهترین آرایشگر در منطقه فرمانیه تهران. برای بهره مندی از خدمات ایشان با شماره زیر تماس بگیرید

رنگ و مش چیست؟

رنگ و مش تکنیکی برای ایجاد اختلاف رنگ در مو است که در آن علاوه بر اکسیدان و رنگ از دکلره هم استفاده می‌شود. بخش‌های تیره و روشن مو در این روش، سایه روشنی جذاب در مو ایجاد می‌کند که آن را زیبا‌تر و عمیق‌تر نشان می‌دهد. به طور معمول پایه مو را تیره و بخش‌هایی که می‌خواهیم مش کنیم را روشن می‌کنیم که این نوع مش را مش هایلایت می‌گوییم.

 

پایه رنگ زمینه معمولا 5، 6 و 7 است و رنگ مش 3 تا 4 درجه روشن‌تر. توجه کنید که اگر رنگ مو‌های شما بسیار روشن است برای مش هایلایت مناسب نیست چرا که مو‌های شما را به هم ریخته و ظاهرتان را پیرتر نشان می‌دهد. افرادی که مو‌های روشن دارند می‌توانند از تکنیک مش لولایت بهره ببرند و از روشنی مو‌هایشان بکاهند.

 


آموزش رنگ و مش با فویل در خانه

روش مش کردن موها با استفاده از فویل بدین صورت است که ابتدا موها را تقسیم بندی کنیم. قسمت جلوی سر را از گوش تا گوش به سه قسمت و قسمت پشت سر را نیز به 4 قسمت تقسیم می کنیم. سپس با استفاده از شانه دم باریک، قسمت های مورد نظر را به صورت زیگزاگی جدا می کنیم. توجه داشته باشید که قطر مو نباید بیش از نیم سانتی متر باشد. کاغذ فویل را به اندازه 5 سانتی متر و به شکل مستطیل بریده و لبه جلوی کاغذ را جهت استحکام بیشتر، حدود دو سانتی متر تا بزنید. سپس موها را روی کاغذ فویل قرار داده و اطراف ریشه های مو را با یک لایه نازک پنبه بپوشانید.
مواد دکلره را آماده کرده و به فاصله نیم سانت از پوست سر، روی موها بزنید. مقدار دکلره نباید زیاد باشد؛ چون موجب نشتی به موهای زمینه خواهد شد. می توانید از پودرهای مخصوص فویل استفاده کنید. بعد از قرار دادن مواد روی موها، کاغذ فویل را روی موها تا کنید. موها را هر 10 دقیقه یکبار چک کنید.

مجموعه هانی و هما تخصصی ترین آموزشگاه رسمی سازمان فنی و حرفه ای در زمینه رنگ و لایت در فرمانیه تهران. برای بهره مندی از خدمات این سالن زیبایی با شماره زیر تماس بگیرید و یا روی کادر تماس کلیک کنید

 

 

آموزش مش با فویل


بعد از مکث کافی، قسمت های دکلره شده را که به پایه مورد نظر رسیده بشویید و رنگساژ مورد نظر خود را روی موها بزنید. نکته مهمی که در مش کردن موها وجود دارد این است که کار را باید از قسمت بغل گوش سمت راست شروع کنیم، نه از پشت سر. در این صورت نتیجه بهتری کسب خواهیم کرد. با توجه به نکته ای که گفته شد از کنار گوش سمت راست اولین دسته مو را جدا می کنیم. به خاطر داشته باشید دسته ای از مو که جدا می کنید خیلی ضخیم نباشد؛ چرا که فویل با ریشه موها فاصله پیدا کرده و معمولا زیاد جالب نمی شود. در صورتی که دسته های مو را ضخیم بگیرید، باعث نشت مواد شده و فویل به سمت پایین حرکت می کند. موادی که برای مش کردن مو ترکیب می کنید، باید به اندازه کافی مانند مواد آمبره سفت باشد که از روی موها نشت نکند.

 

 

خانم ساناز برومندی متخصص رنگ و لایت و احیا و کوتاهی در زعفرانیه - برای بهره مندی از خدمات ایشان با شماره زیر تماس بگیرید

 


آموزش رنگ و مش با کلاه در خانه

برای مش کردن مو به طریق کلاهی، ابتدا موها را به سمت پشت سر شانه زده و کمی روغن کف ست می ریزیم. موها را به روغن آغشته کنید تا هنگام در آوردن مو از کلاه، درد کمتری احساس شود. سپس کلاه را به خوبی روی سر قرار داده و یک سنجاق سر را در قسمت تاج سر به صورت افقی در کلاه فرو می کنیم تا در حین کار جا به جا نشود.
با استفاده از قلاب، شروع به در آوردن موها از سوراخ های کلاه کنید. برای جلوگیری از خروج موی اضافی از کلاه مش، نوک انگشتان را در کنار سوراخ ها قرار می دهیم. موهای بیرون کشیده شده را شانه زده و با دست کمی آن را می کشیم تا زیر سوراخ جمع نشده باشد.

 

آموزش مش کلاهی


پودر دکلره و اکسیدان را با هم مخلوط می کنیم تا مواد به شکل ماست شل در بیاید. مواد را از پشت سر به سمت مرکز می زنیم و سپس دسته های مو را از هم جدا کرده و از انتها تا نوک مو را به مواد آغشته می کنیم. هر دسته مو را جمع کرده و روی سوراخ مربوط به خود قرار می دهیم. می توانید یک کلاه پلاستیکی مخصوص رنگ و مش را روی موهای دکلره شده قرار دهید و با استفاده از سشوار دستی، موها را به شکل دورانی و یکنواخت حرکت دهید. زمانی که مواد حالت کف دار پیدا کرد، سشوار را خاموش می کنیم و صبر می کنیم تا موها به اندازه دلخواه روشن شوند.
بهتر است هر 10 دقیقه مقاومت مو را چک کنیم. سپس موها را شسته و رنگساژ می زنیم. برای رنگساژ مش، تنها چند قطره اکسیدان داخل رنگ ریخته و آب اضافه می کنیم تا حالت دوغی پیدا کند. بعد از گذشت 10 دقیقه، کلاه را از سر برداشته و اضافه رنگساژی که داخل کلاه قرار دارد را با انگشت روی ریشه مش ها قرار داده و بعد از 5 دقیقه مو را می شوییم. بهتر است برای شستشوی موها از نرم کننده استفاده کنید و تا 3 روز از شستشوی مجدد موها خودداری کنید.

 

 

جهت برقراری ارتباط با خانم رمیسا میرزایی بهترین مدرس رنگ و مش و کارشناس کراتین و احیاء مو می توانید با شماره تلفن ذیل تماس حاصل کنید:

اینستاگرام خانم رمیسا میرزایی

 


آموزش رنگ و مش سوزنی

مش سوزنی با استفاده از کلاه، یکی از قدیمی ترین روش های لایت کردن مو است. به طور کلی، استفاده از کلاه برای مش کردن باعث می شود ریشه مو آغشته به مواد دکلره نشده و آسیب نبیند. روش کار مش سوزنی نیز دقیقه به مانند مش کلاهی است.

 

آموزش مش سوزنی


آموزش رنگ و مش شانه ای

مش شانه ای، متد بسیار ساده ای است. کافیست بعد از این که مواد دکلره را آماده کردید، یک شانه دم باریک با دندانه های ریز را گرفته و به مواد آغشته کنید. سپس موهای خشک را به لایه های ضخیم تقسیم کرده و شانه را به آهستگی روی آن بکشید. این روش برای رنگ کردن موهای دختر خانم هایی که تمایل به هایلایت های برجسته ندارند، بسیار مفید است.

 

آموزش مش شانه ای


رنگ و مش استخوانی

در گذشته رنگ مو استخوانی و خاکستری نشان دهنده سن بالا بود و به همین دلیل بسیاری از خانم ها از این رنگ مو دوری می کردند. اما امروزه رنگ مو استخوانی و خاکستری به یکی از رنگ موهای محبوب تبدیل شده و بسیاری از خانم ها موهای خود را به این رنگ مو زیبا در می آورند. البته برای این که رنگ مو استخوانی به دست آمده مانند رنگ مو میانسالان نشود، باید نکاتی رعایت شود که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.
بهتر است رنگ موی استخوانی روی موهایی با پیش زمینه بلوند شماره 10 یا 11 انجام شود. دقت کنید که برای گرفتن نتیجه بهتر باید بیس موها به رنگ بلوند پلاتنیوم بوده و هیچ زیرتوناژ زرد رنگی در آن ها وجود نداشته باشد.

 

رنگ و مش استخوانی


مش سوزنی یخی

رنگ موی یخی یکی از پرطرفدارترین رنگ موها در سال 2019 است که بسیاری از سلبریتی ها نیز از آن استقبال کرده اند. البته در استفاده از طیف های مختلف این رنگ باید بسیار احتیاط کرد؛ چرا که با هر رنگ پوستی سازگار نخواهد بود. خانم هایی که دارای پوست تیره و صورت بسیار کشیده ای هستند، بهتر است از هایلایت های یخی در ترکیب با طیف های مختلف این رنگ استفاده کنند. علاوه بر این، باید در کنار مش سوزنی یخی، به سبک خاص آرایش نیز توجه ویژه ای داشت. به دلیل این که رنگ یخی حالت سرد به چهره می دهد، بهتر است که از آرایش های گرم و زنده استفاده شود.
ترکیب رنگ موی یخی را می توان از دو طریق انجام داد. اول این که بلوند نقره ای C9 را به اندازه 10 سانت، واریاسیون نقره ای به اندازه 3 سانت، واریاسیون خاکستری به اندازه 3 سانت و اکسیدان شماره یک به اندازه 30 سی سی را با هم ترکیب کرده و روی موها قرار دهید. روش دوم به این صورت است که موها را به آخرین درجه دکلره رسانده و با کمک ترکیب های رنگ موی C10، روشن کننده سه صفر به میزان یک سوم، واریاسیون نقره ای به اندازه 3 سانت و اکسیدان شماره دو آن را رنگ کنید.

 

آموزش مش سوزنی یخی


روش رنگساژ کردن موها

به رنگی که بعد از دکلره کردن روی موها می زنیم، رنگساژ گفته می شود. برای تهیه رنگساژ کافیست یک چهارم از رنگ مورد نظر را همراه با آب و اکسیدان به میزان یک به یک ترکیب کنید تا به صورت ماست خیلی شل در بیاید. سپس رنگساژ را روی موهای خیس زده و بعد از گذشت 5 تا 10 دقیقه می شوییم. البته اگر رنگساژ در 5 دقیقه جواب داد، می توان آن را آبکشی کرد. نحوه زدن رنگساژ روی مو مانند شامپو زدن می باشد.

 


عوارض دکلره چیست؟

علاوه بر درد و التهاب پوست سر، مشکلات دیگری نیز با دکلره کردن موها به وجود می آید. به طور مثال با دکلره کردن، موها شکننده شده و ساقه های مو خشک می شوند. به علاوه در صورتی که موها بلند باشند، ممکن است خشک تر از معمول شده و برای حفظ سلامت آن ها نیاز به مراقبت های بیشتری باشد.
روش های زیادی برای نرم کردن موها وجود دارد که ممکن است به طور موقتی مشکل خشکی موها را حل کنند ولی تنها ظاهر موها را تغییر می دهند و در طولانی مدت تاثیر چندانی ندارند. به علاوه دکلره کردن موها، احتمال شکنندگی، دوشاخگی و وز شدن موها بیشتر شده و در بسیاری از این موارد برای ترمیم موها باید قسمت دکلره شده را کوتاه کرد. علاوه بر آسیب هایی که به دلیل دکلره کردن روی موها به وجود می آید، استفاده از سشوار و اتو مو نیز موها را خشک تر کرده و با سرعت بیشتری از بین می برد.
غیراز دکلره کردن کل موها، رنگ کردن ریشه موها نیز نباید فراموش شود. زیرا معمولا پس از شش تا هشت هفته ریشه موها به رنگ اصلی آن ها در آمده و برای از بین بردن این دو رنگی باید ریشه موها را رنگ کرد. اما این کار هم زمان بر بوده و هم هزینه های زیادی دارد. به علاوه از آن جایی که رنگ کردن ریشه موها نیاز به تخصص دارد، نباید توسط افراد آماتور انجام شود. زیرا ممکن است ریشه موها و کف سر بسوزد. با تمام این تفاصیل، ما به شما پیشنهاد می کنیم که برای رنگ کردن موها از دکلره استفاده نکنید. شاید با خود بگویید که دکلره تاثیر زیادی در هر چه زیباتر کردن رنگ مو دارد؛ اما با مطالعه این مقاله نظرتان به کلی تغییر خواهد کرد.

 

عوارض دکلره کردن موها



چگونه می توان عوارض دکلره کردن را کاهش داد؟

بهترین روش برای کاهش عوارض دکلره کردن موها، عدم استفاده از آن است. تنها کمی دقت در انتخاب رنگ و اکسیدان و همچنین تطابق آن ها کافیست تا موهای خود را بدون دکلره کردن و آسیب رساندن، بلوند کنید. در صورتی که قبلا مو را لایت کرده اید، می توانید با استفاده از رنگ های اسپیشال، مو را به رنگ مورد نظر در آورید. برای ترکیب رنگ بدون استفاده از دکلره می توانید از دستورالعمل های زیر استفاده کنید:
- چنانچه شخصی قصد دارد موهای خود را بدون استفاده از دکلره 3 درجه روشن تر کند و از طرفی موهای نازکی هم داشته باشد، می تواند با استفاده از اکسیدان شماره 2 یا همان 9 درصد و ترکیب آن با رنگ دلخواه، موی خود را 3 درجه روشن تر کند.
- برای روشن شدن موهایی که تنها 1 درجه باید روشن شوند، استفاده از اکسیدان شماره 6 مناسب است و افرادی که قصد دارند 4 تا 5 درجه موهایشان را روشن کنند، اکسیدان شماره 12 برایشان مفید واقع می شود.
- هر چه مو ضخیم تر بود، می توان از اکسیدان با درصد بالاتری استفاده کرد.
- برخی برندهای معروف، رنگ موهایی به نام اسپیشال بلوند دارند که می توان بدون استفاده از پودر دکلره و اکسیدان مناسب، رنگ مو را تا 6 درجه روشن تر کرد.


مراقبت های بعد از دکلره کردن مو

اگر موهایتان را در خانه رنگ و مش کرده اید، تا 2 الی 3 روز هیچ شامپویی به موهایتان نزنید. بعد از دکلره کردن، موها را بلافاصله با آب گرم و نرم کننده بشویید و به مدت یک هفته از شامپو بچه استفاده کنید. از هفته دوم به بعد می توانید از انواع شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید.
توجه داشته باشید که آب داغ باعث ریزش مو و خشک شدن آن می شود. البته موهای شما چه رنگ شده باشد چه نباشد، بهتر است از آب ولرم برای شستشوی موها استفاده کنید. برای مدت طولانی در معرض آب گرم قرار نگیرید؛ چرا که علاوه بر بی حال نشان دادن موها، باعث شکنندگی و خشکی پوست نیز می شود.
نور آفتاب برای پوست و مو مفید است؛ اما ماندن طولانی مدت در برابر نور آفتاب به خصوص در فصل تابستان می تواند آسیب های جدی به موها وارد کرده و آن ها را خشک و ضعیف نشان دهد. اگر تمایل به آفتاب گرفتن دارید، حتما یک ربع قبل از آن از ضد آفتاب استفاده کنید و به موهایتان روغن زیتون بزنید تا نور مستقیم آفتاب به موهایتان آسیب وارد نکند.
شنا کردن در استخرها نیز می تواند به موهای شما آسیب برساند؛ زیرا کلر موجود در استخرها برای موها ضرر دارد. بهترین راه حل استفاده از کلاه های مخصوص شنا است.

 

عوارض دکلره کردن موها


در مطلب آموزش رنگ و مش برای افراد مبتدی و حرفه ای به آموزش مهم ترین روش های مش کردن مو پرداختیم و عوارض دکلره کردن را مورد بررسی قرار دادیم. چنانچه هر گونه سوالی در این خصوص داشتید، برای ما کامنت بگذارید تا کارشناسان در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

 

اینستاگرام های خانم مریم علاکم:

maryamalakom_haircolor

maryamalakom_academy

 

 

 

 

 

دوره آموزش رنگ و مش

 

در این دوره ابتدا آموزش پایه رنگ کردن به صورت تئوری به هنرجو داده می شود پس از آنکه هنرجو اطلاعات کاملی از: ساختار مو، مراقبت از مو، کاتالوگ خوانی، رنگ شناسی، ترکیب رنگ، رنگ کردن موی طبیعی و رنگ شده، رنگ کردن موی سفید، دکلره (بی رنگ کردن مو)، مش با کلاه و رنگساژ دریافت کرد، تمرین عملی آغاز می شود.هنرجو در دوره آموزش رنگ و مش این موارد را نیز آموزش می بیند: مش با فویل، ترمیم مش، مش شعاعی، دکوپاژ، دکلره کامل، ترمیم دکلره، مردانساژ، هایلایت های فانتزی، آمبره، سامبره، انواع لایت، بالیاژ، رنگ های کهکشانی. آموزش عملی: ترکیب رنگ، رنگ کردن موی طبیعی و رنگ شده، رنگ کردن موی سفید، دکلره (بی رنگ کردن مو)، مش با کلاه، رنگساژ و تمرین عملی روی مدل .

 

کلاس های آموزش دوره رنگ و مش با تضمین یادگیری کامل و پشتیبانی نامحدود هنرجویان حتی بعد از ورود به بازار کار، برگزار می شود. در پایان کلاس رنگ مو، هنرجویان جهت دریافت مدرک فنی حرفه ای توسط آموزشگاه به سازمان فنی حرفه ای معرفی می شوند.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (2)

دوشنبه 24 تیر 1398 - 12:44:34
درباره آمبره توضیح بدهید
سه شنبه 14 خرداد 1398 - 10:30:13
بسیار عالی
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: