یکشنبه 25 فروردین 1398 - 14:30:14

همه چیز درباره رنگ مو آمبره

روش انجام رنگ مو آمبره

راهکارهای مراقبت از رنگ موی آمبره

 

همه چیز درباره رنگ موی آمبره


آمبره یکی از زیباترین روش های تغییر مو است که تنوع زیادی داشته و اخیرا وارد صنعت زیبایی شده است. اگر می خواهید زیبایی چهره خود را چند برابر کنید و در عین حال، آسیب جدی به موهایتان نیز وارد نکنید، پیشنهاد می کنیم ادامه مطلب همه چیز درباره رنگ مو آمبره را از دست ندهید.


آمبره چیست؟


ریشه کلمه آمبره در زبان فرانسوی است که به معنی سایه می باشد. تلفظ درست این کلمه اُمبره (Ombre) است و در بین هالیوودی ها و سلبریتی ها بسیار پرطرفدار می باشد.
آمبره روشی تقریبا جدید برای تغییر رنگ موها است. در این روش، موها از ریشه تیره هستند و همان طور که به ساقه نزدیک می شوند، روشن و روشن تر می شوند. حتی می توان تیرگی ریشه مو را همان رنگ طبیعی در نظر گرفت و فرآیند رنگ گذاشتن را از قسمت های میانی موها شروع و در قسمت نوک آن به اتمام رساند. بدین صورت، به مرور زمان و در صورت رشد مو، تغییر یا اختلالی در این سبک به وجود نیامده و نیازی به ریشه گیری ندارد. حتی جلوه آن بیشتر نیز خواهد شد.
حتی اگر ریشه موها را هم رنگ کرده باشید، باز هم به راحتی می توان آن را ریشه گیری کرد و تاثیری در ساقه و نوک موها ایجاد نخواهد کرد. برای رنگ موی آمبره می توان از همه تم های رنگی استفاده کرد. در این سبک حدودا نصف یا یک سوم قد مو روشن می شود که اصولا در پایه 9 و 10 انجام می شود.
روش آمبره در سال 2000 میلادی، زمانی که خواننده معروف بریتنی اسپیرز، موهای خود را به رنگ هایی از طیف تیره و روشن درآورد، شهرت یافت. از آن به بعد، این مدل رنگ مو کم و بیش مورد استفاده قرار می گرفت تا این که در سال 2010 به یک ترند آرایشی تبدیل شد. هنوز هم این سبک توسط بسیاری از افراد مشهور مانند لوسی هیل، نیکول کیدمن، بیانسه و حتی هنرپیشه مرد جرد لتو مورد استفاده قرار می گیرد.

 

آموزش رنگ کردن مو به سبک آمبره


برای رنگ کردن مو به سبک آمبره، ابتدا باید موها را به پایه 7 برسانید. برای این کار، ابتدا موها را کاملا با برس چوبی شانه کنید تا هیچ گونه گره ای در مو وجود نداشته باشد. سپس با استفاده از شانه تقسیم مو، موها را به چهار قسمت مساوی تقسیم نمایید. پودر دکلره را با توجه به حجم موها در کاسه رنگ ریخته و به اندازه یک و نیم برابر، اکسیدان 9 درصد در آن بریزید. پودر دکلره و اکسیدان را با استفاده از فرچه رنگ به خوبی ترکیب کنید. در این روش باید برخلاف دکلره معمولی، ابتدا نیمه دوم موها را رنگ کنید. پس از این که موها به پایه 7 رسیدند، آن را با آب و شامپوی مناسب شستشو داده و سپس ماسک مو به موهای خود بزنید. یک آبکشی سریع انجام داده و آب اضافی موها را به وسیله حوله و به آرامی بگیرید.
دوباره با پودر دکلره ولی این بار با استفاده از اکسیدان 6 درصد موهای خود را دکلره کنید تا به پایه 9 برسد. موها را آبکشی کرده و خشک نمایید. سعی کنید به جای شامپو از نرم کننده و ماسک مو استفاده نمایید تا رنگ به خوبی تثبیت شود.

 

آموزش آمبره کردن موها


انتخاب رنگ موی مناسب برای روش آمبره


فرقی نمی کند کدام رنگ مو را برای مدل آمبره خود بر می گزینید؛ از هر دسته رنگ باید درجات تیره تا روشن و متوسط آن را برگزینید. به عنوان مثال، بلوند اروپایی، بلوند روشن نسکافه ای، بلوند متوسط نسکافه ای و بلوند تیره نسکافه ای انتخاب های خوبی به شمار می روند. اگر به رنگ موهای گرم علاقه مندید، می توانید بلوند ماهگونی، قرمز شعله و قرمز یاقوتی را انتخاب کنید. ترکیب بلوند کاراملی روشن، بلوند شنی مدیترانه ای روشن و بلوند شنی مدیترانه ای تیره نیز ترکیب های جالب و فوق العاده ای هستند.
اگر موهای بلندی دارید، می توانید فقط در مرز دکلره رنگ مو را انجام دهید تا تضاد رنگی حالت ملایم تر و ملیح تری به خود بگیرد. اما اگر موهایتان خیلی بلند نیست، می توانید از اندکی بالاتر از مرز دکلره شروع به گذاشتن رنگ کنید. برای رنگ زدن مو به دو شیوه می توانید عمل کنید که در ادامه به بررسی هر یک خواهیم پرداخت.


روش اول برای رنگ کردن موی آمبره


پس از این که رنگ موی خود را انتخاب کردید، از مرز دکلره یا بالاتر شروع به رنگ کردن مو نمایید. از جمله مزایای این روش می توان به راحتی و سهولت رنگ مو و همچنین هزینه کمتر اشاره کرد. اما این روش معایبی نیز دارد که از جمله آن می توان به عدم جلوه تضاد رنگی اشاره کرد که اصولا دیگر آمبره و سامبره معنای خود را از دست می دهد. اگر خواهان موهای صاف و بدون فر شدن هستید، بهتر است این موضوع را قبول کنید که تضاد رنگ ها با این مدل مو اصلا به چشم نمی آید.


روش دوم برای رنگ کردن موی آمبره


حداقل سه رنگ مو از بلوند خیلی روشن یا هایلایت، بلوند روشن و بلوند متوسط انتخاب کنید و بنا به ترتیب مورد نظر، هر قسمت را به رنگ مورد نظر آغشته کنید. از جمله مزایای این روش می توان به تضاد رنگی بسیار زیبا و چشم نواز اشاره کرد که نیاز به تخصص و تجربه زیادی دارد. با این روش می توانید موهایتان را به هر حالتی که دوست دارید، حالت دهید. در هر دو حالت لخت و فر، زیباترین مدل موی آمبره از آن شما خواهد بود. این روش رنگ مو در سه مرحله انجام شده و هزینه نسبتا بالایی دارد.

 

انتخاب رنگ موی آمبره


اصول کار در روش اول و دوم رنگ کردن موی آمبره یکسان است؛ اما از آن جایی که روش دوم نیاز به مهارت بیشتری دارد، به بیان آن خواهیم پرداخت:
ابتدا سه کاسه رنگ آماده کنید و به اندازه لازم از هر رنگ موی انتخابی در سه کاسه رنگ مو بریزید. برای آن که رنگ هر کدام از این کاسه ها را با هم اشتباه نگیرید، می توانید آن ها را علامت گذاری کنید. سپس با اکسیدان 6 درصد به اندازه یک و نیم برابر از رنگ مو هر کاسه را پر کنید و با فرچه مو، رنگ و اکسیدان را ترکیب نمایید.
در مرحله بعد، موها را شانه زده و به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید. سپس با کلیپس مخصوص، چهار قسمت را ببندید. پایین ترین قسمت موها را از کلیپس در آورده و به روشن ترین رنگ مو آغشته کنید. سعی کنید کاملا با انگشتان خود و با کمک فرچه، رنگ را به تمام قسمت های مو نفوذ دهید. سپس نیمه وسط مو را در نظر بگیرید و بلوند روشن را به موهایتان آغشته کنید. در نهایت، بالاترین قسمت مو را به بلوند تیره یا متوسط آغشته نمایید.
عمل فوق را برای سه قسمت دیگر مو نیز انجام  دهید. پس از آن که موها رنگ گرفتند، آن را با آب بشویید. از هیچ مواد شوینده ای برای شستشوی موها استفاده نکنید. سپس با ماسک موی مخصوص موهای رنگ شده، موها را به خوبی ماساژ داده و پس از پنج دقیقه بشویید. سرم دو فاز به موها بزنید و با سشوار، آن را کاملا خشک کنید. در انتها می توانید با یک روغن ارگانیک، یک سانتی متری ریشه مو تا ساقه را تقویت کنید.


عوارض رنگ مو به روش آمبره


علاوه بر درد و التهاب پوست سر، مشکلات دیگری نیز با دکلره کردن موها به وجود می آید. البته، خوشبختانه در روش آمبره نیازی به دکلره ریشه مو نیست. اما به طور کلی، دکلره کردن موجب شکننده و خشک شدن ساقه مو می شود. به علاوه در صورتی که موها بلند باشند، ممکن است خشک تر از معمول شده و برای حفظ سلامت آن ها مراقبت های بیشتری به عمل آید.
روش های زیادی برای نرم کردن موها وجود دارد که ممکن است به طور موقتی مشکل خشکی موها را حل کنند ولی تنها ظاهر موها را تغییر می دهند و در طولانی مدت تاثیر چندانی ندارند. به علاوه دکلره کردن موها، احتمال شکنندگی، دوشاخگی و وز شدن موها بیشتر شده و در بسیاری از این موارد برای ترمیم موها باید قسمت دکلره شده را کوتاه کرد. علاوه بر آسیب هایی که به دلیل دکلره کردن روی موها به وجود می آید، استفاده از سشوار و اتو مو نیز موها را خشک تر کرده و با سرعت بیشتری از بین می برد.
غیراز دکلره کردن کل موها، رنگ کردن ریشه موها نیز نباید فراموش شود. زیرا معمولا پس از شش تا هشت هفته ریشه موها به رنگ اصلی آن ها در آمده و برای از بین بردن این دو رنگی باید ریشه موها را رنگ کرد. اما این کار هم زمان بر بوده و هم هزینه های زیادی دارد. به علاوه از آن جایی که رنگ کردن ریشه موها نیاز به تخصص دارد، نباید توسط افراد آماتور انجام شود. زیرا ممکن است ریشه موها و کف سر بسوزد.

 

عوارض آمبره کردن موها

 

راهکارهای مراقبت از رنگ موی آمبره


هر چند میزان آسیب رساندن رنگ موی آمبره نسبت به سایر روش ها کمتر است، اما به دلیل آن که از دکلره برای به پایه رساندن ساقه و نوک مو استفاده می شود، باز هم احتمال بروز آسیب در این نواحی وجود دارد. در ادامه راهکارهایی را برای شما گردآوری کرده ایم که با به کار گیری آن ها می توانید این احتمال را به حداقل برسانید.

استفاده از یک شامپوی ملایم

پس از این که موهای خود را به روش آمبره رنگ کردید، احتمالا دوست دارید به مدت زمان طولانی از آن بهره مند شوید و درخشش موها به مرور زمان از بین نرود. برای این کار، کافیست یک شامپوی ملایم انتخاب نمایید تا طی شستشوی روزانه، درخشش موها درست مانند روز اول حفظ شود.

تغذیه موها با انواع ماسک ها

آیا موهای شما پس از رنگ کردن دچار آسیب شده اند؟ از آن جایی که رنگ کردن می تواند به لایه چربی محافظ مو صدمه بزند، باید به فکر راه حلی برای جبران آن باشید. بهترین راهکار آن است که از انواع ماسک های موی غنی شده استفاده نمایید تا موها تغذیه شده و ظاهر زیباتری را به همراه داشته باشند.

مراجعه به سالن های تخصصی رنگ مو

برخی روش های رنگ مو مانند آمبره نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد. از این رو بهتر است به جای آن که این کار را در حمام منزل تان انجام دهید، به سالن های تخصصی رنگ مو مراجعه نمایید. همچنین از مصرف مرغوب ترین مواد اطمینان حاصل کنید.

 

مراقبت از موی آمبره شده

 

محافظت از موها

اگر موهایتان را به خوبی تغذیه کنید، در واقع بهترین زمینه برای رنگ جدید را پدید آورده اید. برای این که موهای شاداب و جذابی داشته باشید، سعی کنید از استرس های روزانه دور باشید. به خاطر داشته باشید که نمک و کلر می تواند برای موهای شما مضر باشند؛ از این رو هر گاه از استخر و دریا برگشتید، موهای خود را کاملا آبکشی کنید.

استفاده از محصولات چند کاره

برای درخشندگی موهای خود به دنبال محصولاتی باشید که هم موهایتان را به طور مناسب تغذیه کنند و هم آن را درخشان نمایند. برای این کار می توانید از نرم کننده های مخصوص کمک بگیرید که فرمولاسیون خاص آن ها، تمامی تارهای موی شما را از درون ترمیم می کند.

محافظت از موها در برابر اشعه مضر خورشید

نور خورشید می تواند به موهای شما و به ویژه رنگدانه های آن آسیب بزند. این عامل در رنگ پریدگی موها بسیار تاثیرگذار است. این امر به خصوص زمانی که شما به ایده آل ترین رنگ موی آمبره رسیده اید، بسیار ناراحت کننده خواهد بود. برای محافظت از موها در برابر نور خورشید می توانید از کلاه و روسری استفاده کنید.


30 مدل رنگ مو آمبره 2019


در ادامه با جدیدترین مدل های رنگ مو آمبره آشنا خواهید شد.

 

1. در این تصویر آمبره موی کوتاه را مشاهده می کنید.

 

2. دوستداران رنگ کاراملی می توانند آمبره زیبایی از این رنگ را مشاهده کنند.

 

3. نمونه ای از آمبره مو به رنگ نسکافه ای

 

4. آمبره مو قهوه ای و مشکی

 

5. اگر در سال 2019 تمایل به رنگ کردن موها به روش آمبره دارید، این رنگ مو را امتحان کنید.

 

6. رنگ مو آمبره فانتزی آبی

 

7. مدل آمبره با کنتراست بالا

 

8. آمبره مو به رنگ کنفی زیبا

 

9. آمبره جدید با سایه های طلایی

 

10. آمبره شکلاتی روشن

 

11. آمبره فانتزی به رنگ سرخابی

 

12. آمبره روشن 2019

 

13. آمبره موی بلند

 

14. آمبره بلوند مدل 2019

 

15. آمبره قرمز آتشین

 

16. آمبره بلوند کره ای

 

17. آمبره بلوند بیسکوییتی

 

18. آمبره شاه بلوطی 2019

 

19. آمبره عسلی 2019

 

20. رنگ مو بلوند پلاتینیومی

 

21. آمبره جدید مخصوص افراد مشکل پسند

 

22. آمبره رنگ مو مرجانی روشن

 

23. آمبره با تناژ گرم

 

24. آمبره روشن روی موی کوتاه

 

25. آمبره شکلاتی متوسط

 

26. آمبره کنفی تیره

 

27. آمبره نسکافه ای روشن

 

28. آمبره قهوه ای جدید

 

29. آمبره شیک 2019

 

30. آمبره بلوند متوسط


در مقاله همه چیز درباره رنگ مو آمبره به تعریف این سبک رنگ کردن و روش های انجام آن پرداختیم. همچنین، عوارض دکلره کردن و راهکارهای محافظت از موهای رنگ شده را نیز مورد بررسی قرار دادیم که امیدواریم به کارتان بیاید. چنانچه تجربه ای در رنگ کردن آمبره دارید، می توانید آن را با ما و سایر کاربران از طریق قسمت نظرات در میان بگذارید. همچنین، در صورت داشتن هر گونه سوال در مورد آمبره کردن موها، آن را برایمان کامنت کنید تا کارشناسان ما طی اولین فرصت، پاسخگوی شما باشند.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (2)

سه شنبه 28 آبان 1398 - 19:39:13
اطلاعات خیلی خوب و مفیدی بود متشکرم?
یکشنبه 08 اردیبهشت 1398 - 23:49:11
اوم چرا،کلیپ بالا نمیاره
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: