شنبه 15 خرداد 1395 - 09:56:41

عوارض صاف کردن مو

عوارض صاف کردن موها

صاف کردن مو

موی صاف

موی صاف


از گذشته تاکنون مد روز برای بسیاری از خانم ها و آقایان جذاب بوده و نسل های مختلف تحت تاثیر مد روز روش های مختلفی برای هماهنگی با مد دوره خود پیدا می کردند. امروزه نیز یکی از مدل موهای مرسوم و جذاب در بین خانم ها که تبدیل به یکی از مدهای روز شده است، داشتن موهای صاف و لخت است. این مد روز در بین دخترخانم های جوان تا خانم های میانسال طرفداران بیشماری پیدا کرده و بسیاری از خانم ها با استفاده از روش های مختلف موهای خود را صاف می کنند.
اما نکته مهمی وجود دارد که بسیاری از خانم ها و حتی آقایان به آن توجه نمی کنند و آن هم این است که صاف کردن موها اثرات نامطلوبی روی موها گذاشته و باعث آسیب دیدن تار موها می شود.
به خصوص این که بسیاری از روش های صاف کردن موها با استفاده از حرارت و یا با کمک محصولات شیمیایی است و نمی توان منکر این امر شد که هردو این روش ها به موها آسیب های جبران ناپذیری وارد می کنند.
به طور مثال استفاده از این روش ها باعث زبری و به وجود آمدن وز روی موها شده و به دلیل استفاده از این روش ها کنترل و حالت دادن موها دشوار تر می شود. البته روش های طبیعی دیگری وجود دارد که در طی مدت زمان طولانی تری موها را صاف می کند و هیچ عوارض جانبی خطرناکی هم ندارد.
در این مقاله از سایت رژلب به بررسی چند مورد از اثرات جانبی صاف کردن موها به صورت شیمیایی و یا حرارتی پرداخته شده و روش های مناسب تر برای انجام این کار نیز برشمرده شده است.


• حالت تهوع، سرگیجه و التهاب چشم ها
مواد شیمیایی به کار رفته در محصولات  شیمیایی که برای صاف کردن موها به کار می روند خطرات بسیاری داشته و در صورتی که محصولات مناسبی برای این کار استفاده نشود، می توانند منجر به حالت تهوع، احساس سوزش در کف سر و چشم ها شوند.

• مواد شیمیایی سلول های مو را دچار تغییر می کنند.
مواد شیمیایی به کار رفته در پروسه های صاف کردن موها می توانند به اندازه ای قوی باشند که ساختار مو را دچار تغییر کرده و حتی نوع موها را نیز دستخوش تغییراتی کنند. سلول های مو می توانند آسیب دیده و به خصوص ریشه آن ها تحت تاثیر مواد شیمیایی آسیب ببیند. از طرفی مواد شیمیایی به کار رفته در این مواد می تواند در داخل پوست سر نفوذ کرده و وارد بدن شود. این مواد می توانند در ریشه و در کف سر باقی مانده و تا مدت ها اثرات نامطلوبی روی سلامت موها باقی بگذارند.

 

سلامت مو

اتو مو

• سرم ها و چرب کردن نوع موها
سرم های مو که معمولا پس از صاف کردن موها به کار برده می شوند می توانند باعث آسیب دیدن موها شوند. مصرف بیش از اندازه این سرم ها می تواند غدد چربی روی سر را تحریک کرده و باعث بی حالتی موها شود. البته سرم مو همیشه چنین مشکلی را به وجود نمی آورد و نحوه استفاده از آن روی موها در چرب کردن مو ها تاثیر به سزایی دارد. بنابراین از مصرف سرم ها روی موهای خیس خودداری کرده و برای به کار بردن آن ها به یک فرد متخصص مراجعه کنید.

• سر شدن انگشت ها
در اثر استفاده بی رویه از مواد شیمیایی در صاف کردن موها، عضلات بدن نیز می توانند آسیب ببینند. زمانی که برای صاف کردن موها نیاز است زیاد بوده و به همین دلیل بدن برای یک مدت زمان طولانی تحت تاثیر این مواد قرار خواهد گرفت. به همین دلیل علاوه بر موها عضلات بدن و انگشتان نیز سست شده و تحت تاثیر قرار می گیرند.

• ریزش و کم پشت شدن موها
یکی از مهم ترین عوارض صاف کردن موها که در بین بسیاری از خانم ها نیز مشاهده می شود کم پشت شدن موهای سر به دلیل استفاده بیش از اندازه از محصولات حرارتی و شیمیایی است. این محصولات موها را نازک کرده و باعث ریزش آن ها نیز می شوند.

یکی از روش های طبیعی برای صاف کردن موها استفاده از تخم مرغ و روغن زیتون است. این مواد را کافی است با یکدیگر ترکیب کرده و روی موها بمالید. برای استفاده از این مواد نیز نیازی به نگرانی در مورد عوارض مختلف مواد شیمیایی روی بدن و موهای خود نخواهید داشت.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: