جمعه 18 تیر 1395 - 19:15:46

وز مو

جلوگیری از وز شدن موها در آب و هوای مرطوب

وزشدن مو

وز مو

فصل تابستان نویدبخش تفریح، مسافرت و فعالیت های هیجان انگیزی است که در خارج از خانه انجام می شود. این در حالی است که بسیاری از خانم ها و به خصوص خانم هایی که در مناطق شرجی تر زندگی می کنند، از فرا رسیدن فصل تابستان نگران می شوند. زیرا در این فصل موهای آن ها وز شده و زیبایی و جلوه همیشگی خود را از دست می دهد. این مشکل حتی برای افرادی که  به این نواحی سفر می کنند هم وجود داشته و می تواند مشکل ساز باشد. به همین دلیل در این مقاله از سایت رژلب به این موضوع بیشتر پرداخته شده و چند راه حل ساده ارائه شده است تا همه خانم ها در هر نوع آب و هوایی بتوانند بدون هیچ نوع نگرانی از تعطیلات خود لذت ببرند.

 

کراتینه کردن موها
در صورتی که فردی به دنبال داشتن موهای صاف و موهایی باشد که در هر نوع آب و هوای مرطوبی هم در مقابل وز شدگی بیمه شده باشد، می تواند موهای خود را کراتینه کند. این روش هزینه چندانی ندارد ولی در آن تا چند روز بعد نباید موها شسته شوند. این روش به خصوص برای خانم هایی مناسب است که هر روز از منزل خارج شده و همیشه با مشکل وز موهایشان مشکل دارند. یکی از بزرگ ترین مزیت های کراتینه کردن موها این است که تا 2 تا 3 ماه بعد نیز موثر است و این به این معنی است که در طول تابستان مشکل وز موها به طور کلی حل خواهد شد.

 

 سشوار برزیلی
یکی از روش های زمان بر و هزینه بر در مقایسه با کراتینه کردن سشوار برزیلی است. این روش هم زمان بیشتری نیاز دارد وهم هزینه بر است. اما از مزیت های این روش این است که موها را می توان به سرعت هم شسته و می توان گفت که این روش موثر ترین روش موجود برای جلوگیری از وز موها در هر نوع آب و هوایی است. به علاوه در این پروسه از آمینو اسید استفاده می شود که خود باعث تقویت موها می شود.

وزی مو

شامپوی کمتر، کاندیشنر بیشتر
درست است که برای تمیز کردن موها بهتر است از شامپو استفاده شود، ولی استفاده بیش از اندازه شامپو چربی طبیعی موجود در موها را از بین برده و باعث وز بیشتر موها می شود. بنابراین بهتر است شامپو کردن موها به 1 تا 2 بار در هفته محدود شده و در عوض 4 تا 7 بار از کاندیشنر استفاده کنید. کاندیشنر موها را مرطوب کرده و وز موها را از بین می برد.

 جمع کردن موها در بالای سر
در صورتی که یک خانم وقت چندانی برای از بین بردن وز موهای خود نداشته باشد، می تواند به سادگی آن ها را بافته و یا در بالای سر خود به صورت یک دم اسبی و یا بان جمع کند. این روش هیچ هزینه ای ندارد ولی در مواردی که وز موها بیش از حد باشد و حتی جلوی موها هم وز باشد تاثیر چندانی نخواهد داشت.

 همراه داشتن وسایل کمکی
از آن جایی که آب و هوای گوناگون ممکن است تاثیرات متفاوتی روی موها داشته باشد، به همین دلیل بهتر است همیشه وسایل لازم برای از  بین بردن وز موها همراه یک خانم باشد تا این مشکل را به سادگی حل کند. این وسایل کمکی می تواند شامل سرم های مو و leave-in کاندیشنر هایی باشد که می توانند بدون شسته شدن روی موها باقی بمانند.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: