دوشنبه 16 آذر 1394 - 01:10:06

درمان وزی مو

جلوگیری از وز شدن موها در زمستان

درمان موهای خشک و آسیب دیده



وز شدن موها به این معنی است که رطوبت کافی به آن ها نرسیده و خشک و آسیب دیده شده اند. پس موها سعی می کنند که از محیط اطراف خود رطوبت جذب کرده و به این ترتیب رطوبت از دست رفته را جبران کنند. به همین دلیل پدیده وز شدگی روی موها اتفاق می افتد. وز شدن موها برای هیچ خانمی خوشایند نبوده و خانم ها در سرتاسر جهان سعی بر از بین بردن آن دارند. به همین دلیل در این مقاله به 4 روش موثر که وز موها را از بین می برد، پرداخته شده است.
1. ماسک مو

 



همیشه قبل و یا بعد از شستن موها روی آن ها از ماسک مو استفاده کنید. در مطالب گذشته همین سایت برخی از ماسک های مو مناسب انواع موها آموزش داده شده است. برای گرفتن نتیجه بهتر ماسک های مو را در هنگام شب و قبل از خواب روی موها گذاشته و سپس آن ها را صبح هنگام بشوید.

2. استفاده از کاندیشنر leave-in

 



برخی از کاندیشنر ها روی موها می مانند و به سلامت موها کمک می کنند. به همین دلیل در برخی از سالن های آرایشی پس از شستن موها روی آن ها کاندیشنری که روی آن عبارت leave-in  ذکر شده است را می گذارند. اگر چنین کاندیشنری در دسترس خود ندارید می توانید از روغن نارگیل استفاده و با این کار به موها رطوبت لازمه را رسانده و همچنین باعث رشد بهتر موها شوید.
برای رشد بهتر موها روغن نارگیل یکی از مواد طبیعی بسیار مناسب بوده و می توان با توجه به اندازه موها آن را مانند یک سرم مو روی سر زد. سپس با انگشتان روغن نارگیل را روی سر پخش کرده و سر را با آن ماساژ دهید. برای پخش کردن  بهتر روغن در بین موها می توانید از یک مسواک تمیز هم استفاده کنید.

3. فرهای نرم و طبیعی

 



به خصوص در فصل زمستان موهای خود را سشوار نکشید. زیرا سشوار کشیدن در این فصل باعث وز شدن بیشتر موها و به خصوص موهای مستعد وز شدن، می شود. برای جلوگیری از این اتفاق موهای خود را با حوله و در هوای آزاد خشک کنید. اگر با این کار باز هم روی موهایتان وز به وجود می آید می توانید با استفاده از پیچیدن موها در بیگودی آن ها را حالت دار و به دور از هرگونه وزی بکنید. استفاده از بیگودی به موها حجم بیشتری هم می دهد.
برای پیچاندن موها در بیگودی، هر بار یک دسته از موها را در دست گرفته و آن را شانه کنید. سپس موها را دور بیگودی پیچیده و با سنجاق روی سر محکم کنید.

4. یک نکته عجیب
یک نکته عجیب وجود دارد که به خصوص روی موهای فر زیبا می شود. این نکته به اینگونه است که پس از این که از حمام خارج شده و موهایتان هنوز خیس است، آن ها را دوباره نم دار کرده و شانه کنید. فراموش نکنید که نم دار کردن به این معنی نیست که همه موها باید خیس شوند، بلکه باید دست خود را کمی خیس کرده و روی موهای خود که از قبل هنوز نم دار هستند بکشید. سپس موها را با انگشتان خود به آرامی شانه کنید. فراموش نکنید که موهای خیس حساس تر هستند، پس برای مرتب کردن آن ها از محکم کشین شانه روی موها خودداری کنید.  این کار باعث می شود که وز موها گرفته شده و در هر فصلی از سال که قرار داشته باشید موهای نرم و زیبا داشته باشید.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

دوشنبه 16 آذر 1394 - 17:58:45
عالیه
ممنون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: