سه شنبه 17 اسفند 1395 - 11:13:39

خوراکی هایی برای جلوگیری از چروک

 

چروک صورت

کاهش چین و چروک

خوراکی هایی برای کاهش چین و چروک


کارشناسان تغذیه همواره توصیه می‌کنند که استفاده از فرآورده‌های طبیعی و محصولات گیاهی بهترین روش برای جوانتر و شاداب‌ تر ماندن پوست و کاهش چین و چروک‌های صورت است.
این کارشناسان در مقاله ای جدید فهرستی از این محصولات طبیعی را ارائه کرده‌اند که استفاده از آنها روند پیروی پوست را به تعویق می‌اندازد و چهره را جوانتر نگه می‌دارد
این محصولات طبیعی عبارتند از :


1 – سبزیجات با برگ‌های بزرگ و سبزرنگ مانند اسفناج و کاهو که منابع غنی از لوتین و زیاکزانتین‌ هستند. مطالعات نشان می‌دهد که مواد غذایی غنی از این دو نوع آنتی‌ اکسیدان خطر ابتلا به عارضه تحلیل نقطه ماکولار چشم ناشی از افزایش سن را کاهش می‌دهند و همچنین با مقابله با رادیکال‌های آزاد از آسیب دیدن پوست جلوگیری می‌کنند.
2 - تمشک آبی نیز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که مانع از پیری زودرس می‌شوند و در عین حال از بروز سرطان نیز جلوگیری می‌کنند. همچنین آنتوسیانین‌های موجود در تمشک آبی برای مقابله با استرس اکسیدیته که یکی از عوامل مهم پیری است، مفید است.
3 - ریشه‌های خوراکی زرد و نارنجی رنگ مانند هویج سرشار از بتاکاروتن هستند. این سوپر آنتی اکسیدان‌ها نیز برای حفظ سلامت پوست و چشم‌ها موثرند. سیب‌زمینی شیرین و کدو حلوایی نیز از این جمله منابع غذایی هستند.
4 - کلم بروکلی نیز به دلیل دارا بودن یک آنتی‌اکسیدان قوی موسوم به کورستین خاصیت ضد التهابی بالایی دارد و با فاکتورهای ایجاد کننده پیری مقابله می‌کند.
5 - تخم‌مرغ ارگانیک نیز در پیشگیری از پیری زودرس مفید است. هر عدد تخم‌مرغ حاوی 9 اسید آمینه ضروری و همچنین غنی از پروتئین‌ها و ویتامین D طبیعی است که مصرف انواع سالم و غیر آلوده آن به صورت خام در حفظ جوانی و شادابی پوست موثر است.
6 – آلوورا نیز خواص ضد پیری فوق‌العاده‌ای دارد و مکملی مناسب برای دوران سالمندی است. آب این گیاه پوست را ترمیم می‌کند و حتی آثار پیری پوست را از بین می‌برد. مصرف آب آلو‌ورا باعث کاهش چروک‌های عمیق پوستی می‌شود و خاصیت انعطاف‌پذیری پوست را افزایش می‌دهد.
7 – سیر نیز حاوی آنتی‌ اکسیدانی قوی موسوم به آلیوم است که در مقابله با مولکول‌های مضر رادیکال آزاد، حفظ سلامت پوست و تقویت سیستم دفاعی بدن بسیار مفید و موثر است.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: