دوشنبه 20 فروردین 1397 - 15:22:26

برداشتن ابرو با بند مرحله به مرحله

مراحل برداشتن ابرو با بند
ابرو برداشتن با بند

برداشتن ابرو 

بند انداختن ابروها روشی است که با استفاده از آن می توان ابروها را به زیبایی حالت داد. هنگامی که ابروها با بند برداشته می شوند مدت زمان بیشتری تمیز مانده و حالت خود را حفظ می کنند. این در حالی است که در بیشتر موارد با برداشتن ابروها با موچین و یا تیغ، پس از چند روز نیاز به مرتب کردن و تمیز کردن دوباره ابروها احساس می شود. به علاوه برای بند انداختن ابروها نیازی به وسایل و ابزار خاصی نیست. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب،  برداشتن ابروها با بند مرحله به مرحله آموزش داده می شود.

 

بخش اول: وسایل ضروری برداشتن ابرو


مرحله اول: نخ برای برداشتن ابرو

برای بند اختن ابروها باید از نخ پنبه ای استفاده کرده و به اندازه 35 سانتیمتر از نخ را برید.
لازم به ذکر است که بهتر است به جای نخ پلاستیکی از نخ پنبه ای استفاده شود.

 

مرحله دوم: قیچی ابرو کوچک

برای مرتب کردن ابروها علاوه بر نخ به قیچی کوچکی هم نیاز است.

 

مرحله سوم: براش ابرو

برای مرتب کردن ابروها، می توان قبل از هر کاری موهای ابرو را با براش مرتب کرد. البته برای این کار می توان از مسواک یا یک شانه دندانه ریز هم استفاده کرده و علاوه بر شانه کردن موهای ابرو، آلودگی های آن را از بین برد تا در بند انداختن مشکلی به وجود نیاید.

 

مرحله سوم: مداد ابرو

قبل از این که ابروها بند انداخته شوند، باید داخل آن ها را با مداد ابرو حالت داد و با توجه به همان حالت موهای اضافی ابرو را برداشت.

 

مرحله چهارم: مراقبت بعد از برداشتن ابرو

پس از بند انداختن معمولا پوست ملتهب و حساس می شود، به همین دلیل بهتر است یک بسته یخ یا ژل آلوئه ورا در دست باشد تا پس از اتمام بند انداختن بتوان با کمک آن ها از التهاب پوست کاست.

 

برداشتن ابرو با نخ


بخش دوم: آماده کردن ابروها برای بند انداختن


مرحله اول: قرار گرفتن در جلوی آینه

برای بند انداختن ابروها باید در مقابل آینه قرار بگیرید. دقت داشته باشید که محلی که برای این کار انتخاب می کنید، نور کافی داشته باشد.

 

مرحله دوم: شانه کردن و مرتب کردن اولیه ابروها

با شانه ابرو، ابروها را به سمت بالا شانه کرده و پس از نگه داشتن هر دسته، با قیچی آن دسته از ابروها را قیچی کنید. پس از این که این کار روی همه ابروها انجام شد، بار دیگر این کار را انجام دهید با این تفاوت که این بار ابروها را به سمت پایین شانه کرده و قسمت های اضافی را قیچی کنید.

 

مرحله سوم: کشیدن حالت ابرو با مداد ابرو

پس از مرتب کردن ابروها با قیچی، بار دیگر ابروها را شانه کرده و با مداد ابرو، حالت مورد نظر خود را بکشید. حالت ابرو بستگی به سلیقه هر فرد دارد ولی قاعدتا باید ابرو به گونه ای برداشته شود که قسمت ابتدای ابرو ضخیم تر از بقیه قسمت ها بوده و در قسمت 3/1 خارجی آن کمانی مشاهده شود.

 

بخش سوم:  آموزش بند انداختن ابرو


مرحله اول: گره زدن نخ

انتهای نخی که از قبل آماده کرده بودید را به هم گره زده و یک حلقه تشکیل دهید. دقت داشته باشید که گره تان به اندازه کافی محکم است.

 

مرحله دوم: پیچاندن حلقه

با نگه داشتن نخ حلقه شده بین انگشت شصت و اشاره، آن را چهار تا پنج بار بپیچانید.
پس از این کار باید شاهد یک قسمت گره خورده در وسط نخ باشید که شبیه یک پاپیون است.

 

مرحله سوم: تمرین

قبل از شروع کار ابتدا حرکت نخ را تمرین کنید. به این صورت که شصت و انگشت اشاره یک دست را باز کرده و در عین حال انگشتان دست دیگر را ببندید. این کار را با دست دیگر تکرار کنید. مشاهده می کنید که با هر بار باز و بسته شدن انگشتان یک دست، محل گره در وسط حلقه جابجا می شود که همین موضوع برداشتن ابروها را ممکن می سازد.

 

مرحله چهارم: قرار دادن نخ کنار ابرو

پس از چند بار تمرین، قسمت پیچ خورده وسط را دقیقا روی موهایی قرار دهید که می خواهید آن ها را بند بیندازید. انگشتان باید محکم روی پوست قرار داشته و با حرکت انگشتان بلند نشوند تا موهای اضافی برداشته شود.

 

مرحله پنجم: باز و بسته کردن حلقه

پس از قرار دادن مرکز پیچ خورده حلقه روی موی اضافی مورد نظر، دست خود را به آرامی باز کنید تا مو کنده شود. در صورت نیاز این کار چند بار انجام دهید.
دقت داشته باشید که ابرو را باید در خلاف جهت رویش آن بردارید.
همچنین نخ را بیش از اندازه روی پوست فشار ندهید تا باعث التهاب پوست نشود.

 

مرحله ششم: ادامه پروسه

پس از این که موهای یک قسمت را برداشتید، قسمت وسطی پیچ خورده وسط را روی موهای اضافی دیگری قرار داده و این پروسه را روی آن تکرار کنید. به همین ترتیب کار را ادامه دهید تا موهای اضافی ابرو در همه قسمت ها کاملا برداشته شوند.

 

مرحله هفتم: قرار دادن ژل آلوئه ورا یا یخ روی محل

پس از این که بند انداختن هر دو ابرو تمام شد، می توانید روی پوست ملتهب اطراف آن ژل آلوئه ورا مالیده و یا یخ قرار دهید تا این قرمزی و التهاب از بین برود.
پس از رفع قرمزی و التهاب ابرو، آن را بررسی کرده و در صورت مشاهده موی زائد در هر قسمت آن را با موچین بردارید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: