سه شنبه 17 مهر 1397 - 16:20:47

اشتباهات رایج در میکروپیگمنتیشن چیست؟

علت  پخش رنگ در میکروپیگمنتیشن چیست؟

عدم ماندگاری رنگ تاتو چیست؟

 

آموزش میکروپیگمنتیشن 

اشتباهات رایج پیگمنترها در میکروپیگمنتیشن می تواند باعث ایجاد مشکلاتی مانند به خطر انداختن سلامت مشتری، پخش رنگ، عدم ماندگاری نتیجه، آسیب به بافت پوست و در نتیجه عدم رضایت مشتری از کار پیگمنتر شود. معمولاً این اشتباهات شامل نکات بسیار ریز و ظریفی هستند که در دوره های آموزش میکروپیگمنتیشن که در آموزشگاه های نا معتبر برگزار می شود، به هنرجویان آموزش داده نمیشود. در این مقاله می خواهیم برخی از این نکات ظریف و مهم را با شما به اشتراک بگذاریم.



اشتباهات رایج پیگمنترها در میکروپیگمنتیشن چیست؟

یک پیگمنتر در قدم اول باید تجهیزات و ملزوماتی را برای میکروپیگمنتیشن انتخاب کند که استاندارد و ایمن باشند. در مرحله بعد باید تکنیک های صحیح میکروپیگمنتیشن را بکار گیرد. برای انتخاب دستگاه و ملزومات استاندارد می توانید به سایت های مرتبط با وزارت بهداشت مانند اداره کل تجهیزات پزشکی مراجعه نمایید و دستگاه ها و برندهایی که از نظر وزارت بهداشت مورد تایید هستند را جستجو کنید. همچنین جهت یادگیری تکنیک های صحیح بهتر است به آموزشگاه های معتبر و یا شرکت هایی که زیر نظر کمپانی های معتبر بین المللی فعالیت می کنند مراجعه کنید.

 

1. انتخاب تجهیزات و ملزومات مناسب در میکروپیگمنتیشن

انتخاب تجهیزات و ملزومات میکروپیگمنتیشن نه تنها در سلامت و بهداشت مشتری و پیگمنتر مؤثر است بلکه در کیفیت نتایج نهایی کار نیز تاثیر می گذارد. دستگاه و ملزوماتی که برای میکروپیگمنتیشن انتخاب می کنید باید تاییدیه های پزشکی بین المللی را داشته و همچنین مورد تایید اداره تجهیزات پزشکی ایران باشد. کارتریج های مورد استفاده باید حتماً استریل باشند و برای هر مشتری از کارتریج جداگانه ای استفاده شود.
بسیاری از کارتریج های موجود در بازار بدون استریل شدن و یا حتی ضمانت استریل بودن بسته بندی شده و به خریدار تحویل داده می شوند. یکی از اشتباهاتی که خیلی از پیگمنترها انجام می دهند، تحویل دادن کارتریج بعد از انجام کار به مشتری برای استفاده در جلسات بعدی میکروپیگمنتیشن همان مشتری است. این کار از لحاظ بهداشتی درست نیست و احتمال ایجاد عفونت  در استفاده های بعدی را به همراه خواهد داشت.
از اشتباهات رایج دیگر، استفاده مجدد از همان کارتریج بعد از تمییز کردن با الکل می باشد. دانستن این نکته که کارتریج ها یک بار مصرف بوده و امکان استریل کردن آن ها وجود ندارد ضروری است . همچنین استفاده از دستگاه ها و کارتریج های استاندارد و دقیق به شما در کسب نتایج ظریف تر و زیباتر کمک می کند.

 

2. خطر استفاده از دستگاه ها و کارتریج های غیر استاندارد

یکی از خطراتی که در دستگاه های غیر استاندارد، مشتری و پیگمنتر را تهدید می کند Back flow است. Back flow به بازگشت خون و لنف از کارتریج به هند پیس گفته می شود. در صورتی که در کارتریج ها از ممبران استفاده نشده باشد، خون و لنفی که از پوست خارج می شوند با حرکت رفت و برگشت سوزن، از کارتریج به هندپیس منتقل شده، و زمانی که برای مشتری بعدی کار میکروپیگمنتیشن انجام می دهید این خون و لنف از هندپیس به کارتریج جدید و پوست مشتری وارد خواهد شد.
به همین دلیل خون آلوده یک مشتری به راحتی به افراد دیگر منتقل شده و اگر یکی از هزاران مشتری شما بیماری هایی مثل ایدز و یا هپاتیت داشته باشد به راحتی این بیماری به افراد دیگر منتقل می شود. لازم است بدانید شیوع بیماری هایی نامبرده از راه میکروپیگمنتیشن بسیار رایج می باشد و از آن جا که این بیماری ها به راحتی به افراد دیگر نیز قابل انتقال هستند، طیف وسیعی از اطرافیان فرد مبتلا نیز در معرض خطر قرار خواهند گرفت.
اما این خطر به اینجا ختم نمیشود، اگر حین کار دست شما نیدل استیک شود (وارد شدن سوزن به پوست) احتمال انتقال این بیماری ها از مشتری به شما نیز وجود دارد. پس برای حفظ سلامت خود و مشتریان خود حتما از دستگاه ها و کارتریج های استاندارد استفاده کنید.

 

3. آموزش های صحیح میکروپیگمنتیشن

بعد از انتخاب دستگاه و ملزومات مناسب، نوبت به یادگیری تکنیک های میکروپیگمنتیشن میرسد. در صورتی که تکنیک ها و آموزش های صحیح میکروپیگمنتیشن را کسب نکنید، نتایجی که در کار بدست می آورید به طور حتم خالی از اشکال نخواهد بود. از مشکلاتی که به دلیل عدم استفاده از تکنیک های صحیح به وجود می آید به پخش رنگ و عدم ماندگاری رنگ می توان اشاره کرد.


چه چیزی باعث پخش رنگ در پوست می شود؟

اولین نکته که در هنگام حرکت دادن هندپیس روی پوست به آن باید توجه کنید، زاویه حرکت دست است. اگر دست را در زاویه درست حرکت ندهید با ایجاد فضای بیشتری در پوست امکان پخش رنگ را بیشتر می کنید.
دومین نکته عمق نفوذ سوزن در پوست می باشد. برخی از پیگمنتر ها به اشتباه تصور می کنند که هرچه رنگدانه را در عمق بیشتری از پوست قرار دهند، ماندگاری رنگ میکروپیگمنتیشن بیشتر میشود. درحالی که این تصور کاملاً اشتباه بوده و عمیق کارکردن با وارد کردن رنگدانه در رگ های خونی باعث پخش رنگ در زیر پوست می شود.
جنس رنگی که در میکروپیگمنتیشن استفاده می کنید نیز در پخش رنگ مؤثر است. اگر از رنگ هایی که پایه روغنی دارند استفاده کنید، این رنگ ها به راحتی در بافت پوست حرکت می کنند و پخش می شود. اما رنگ های میکروپیگمنتیشنی که بر پایه آب هستند در مقایسه با این رنگ ها پخش رنگ کمتری دارند.

 

عدم ماندگاری رنگ به چه عواملی بستگی دارد؟

بسیاری از پیگمنتر ها از ماندگاری کمِ رنگ های میکروپیگمنتیشن شکایت دارند و تصور می کنند این عدم ماندگاری به ماهیت رنگ ها مربوط است. در صورتی که مهمترین عوامل در ماندگاری رنگ به تکنیک بکار برده شده در میکروپیگمنتیشن بر میگردد. سطحی کار کردن یکی از عواملی است که باعث ماندگاری کوتاه مدت رنگ می شود. چون در این حالت با تولید سلول های جدید و ریختن سلول های مرده بافت پوست، رنگدانه ها نیز از پوست خارج می شود.
اگر تصور می کنید که عمیق کار کردن باعث ماندگاری رنگ می شود کاملاً در اشتباهید! با عمیق کار کردن، رنگدانه ها وارد جریان خون می شوند و بعد از مدتی توسط بدن دفع می شوند.
سرعت و فشار دست در حین کار، انتخاب رنگ مناسب، شناخت پوست مشتری و مراقبت های بعد از میکروپیگمنتیشن از دیگر عوامل مؤثر در ماندگاری رنگ هستند که باید تکنیک های آن ها را در دوره های آموزشی میکروپیگمنتیشن به صورت صحیح آموزش ببینید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

سه شنبه 17 مهر 1397 - 20:48:40
بسیار مفید.من رو دستم تتو زده بودم.اما چون مراقبت نکردم.زخم شد.هوا سرد شد.لباس کلفت پوشیدم.ساییدگی ایجاد کرد.الان بعد از نه ماه هنوز کمی برجسته مونده.دیگه بهتر نمیشه؟چیکار بهترش میکنه؟
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: