یکشنبه 18 مرداد 1394 - 12:05:07

3 نرم کننده طبیعی برای موهای خشک

 

داشتن موهای زبر و خشک یکی از مشکلاتی است که بسیاری از خانم ها و آقایان گریبانگیر آن هستند. از آنجایی که خشکی مو باعث می شود که موها زبر نیز شده و بد حالت بگیرند، به همین دلیل تمام کسانی که موهای خشکی دارند به دنبال روش هایی هستند که موهای خود را نرم کنند. امروزه همگی سعی بر این است که به جای محصولات شیمیایی، از مواد طبیعی برای پوست و موی خود استفاده کنند. در این مقاله با ارائه نرم کننده هایی که طبیعی بوده و می توان گفت مادربزرگان ما از آن استفاده می کرده اند، سعی بر آن است موهای زبر را درمان کنیم.
علاوه بر روغن هایی که برای رفع خشکی مو می توان استفاده کرد، مصرف این نرم کننده های طبیعی به سلامت موها کمک کرده و خشکی و زبری موها را از بین می برند. استفاده از نرم کننده های مناسب مو بهترین درمان برای موهای آسیب دیده نیز هست. زیرا استفاده از نرم کننده های مناسب خشکی مو را از بین برده و باعث می شود که به موغذای کافی رسیده و سلامت خود را باز یابد.
برای کمک به تغذیه مو می توان از محصولات شیمیایی نیز استفاده کرد ولی اگر به دنبال روش های طبیعی مراقبت از مو هستید می توانید از 3 نرم کننده زیر استفاده کنید.


1. نرم کننده عسل و روغن زیتون برای موهای خشک

 

مواد لازم:
• عسل
• روغن زیتون
دستورالعمل:
در یک ظرف 3 قاشق عسل و 3 قاشق روغن زیتون ریخته و آن ها را با قاشق مخلوط کنید. سپس مخلوط به دست آمده را با انگشتان خود به موها و کف سر خود بمالید. برای جلوگیری از هرگونه کثیفی موهای خود را گوجه ای بسته وبه مدت 2 ساعت بگذارید به همین حالت بماند. بعد از 2 ساعت موها را با شامپو بشویید.


2. نرم کننده خامه یا سرشیر و تخم مرغ برای موهای خشک

 

مواد مورد نیاز:
• 1 عدد تخم مرغ
• مقداری خامه و یا سر شیر
دستورالعمل:
یک تخم مرغ را در ظرفی شکسته و آن را با قاشق هم بزنید. سپس 2 قاشق خامه یا سرشیر را به تخم مرغ اضافه کرده و این دو ماده را نیز دوباره با قاشق هم بزنید. با دست مقداری از آن را برداشته و  روی موها و کف سر ماساژ دهید. بعد از 2 ساعت موها را با آب سرد شسته و از یک شامپوی ملایم و خوشبو استفاده کنید تا بوی تخم مرغ را از بین ببرد. دقت کنید که وقتی از ماسک تخم مرغ استفاده می کنید آن را با آب سرد نشویید زیرا تخم مرغ زیر آب گرم می بندد و کندن آن از روی موها دشوار می شود. به علاوه بوی آن نیز روی موها باقی می ماند. برای جلوگیری از این کار کافیست موها را با آب سرد بشویید.

 

3. نرم کننده روغن زیتون و روغن بادام برای موهای خشک


مواد لازم:
• روغن نارگیل
• روغ بادام
دستورالعمل:
3 قاشق روغن نارگیل و 3 قاشق روغن بادام را در یک ظرف با هم مخلوط کرده و این مخلوط را روی موهای خشک قرار دهید. سپس موها را به صورت گوجه ای بسته و آن ها را جمع کنید. اگر موهایتان برای این کار کوتاه است نرم کننده به دست آمده را به اندازه ای به موهای خود بزنید که از موها چکه نکند. بعد از 3 تا 4 ساعت و یا بعد از دو ساعت مو ها را بشویید.
از این نرم کننده ها باید 2 بار در هفته استفاده شود تا موهای خشک را از زبری در آورده و به آن ها حالت دهد. اگر می خواهید موهایی نرم تر داشته باشید نیز می توانید 3 بار در هفته این کار ها را انجام دهید.

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: