دوشنبه 04 آبان 1394 - 10:07:52

انتخاب رنگ لنز چشم

انتخاب رنگ لنز چشم با توجه به رنگ پوست و مو

لنزهای تماسی به دلایل زیادی مورد استقبال قرار گرفته اند. در مقایسه با عینک ،استفاده  لنزهای تماسی  راحت تر و بیشتر مد روز  هستند. لنزهای تماسی، به ویژه لنزهای تماسی رنگی می توانند ظاهر شما تا حد زیادی تغییر دهند. تاثیر لنز های تماسی رنگی روی افراد مختلف متفاوت است و این تفاوت  تا حد زیادی به رنگ لنز مورد استفاده و ترکیب رنگ پوست و موی شما بستگی دارد.  در ادامه با برخی نکاتی که در انتخاب رنگ لنز با توجه به ترکیب رنگ پوست و موی خود باید رعایت کنید اشنا می شوید:

 


 

 اگر پوست شما تن رنگی روشن Fair Skin دارد، لنز های تماسی با سایه آبی یا طوسی برای شما مناسب خواهد بود. در این موارد هم چنین رنگهای روشن و رنگ هایی که دارای درخشش هستند توصیه می شوند.  برای مثال ، لنزهای که با  رنگهای AquaAmethyst , Turquoise در بازار موجود هستند برای پوست های با تن رنگ روشن مناسب هستند.  
  

برای پوست هایی که تن رنگی انها مابین روشن و تیره است  Dusky Skinو هم چنین پوست های تیره Dark Skin، بسته به نوع انتظاری که از تاثیر لنز رنگی دارید طیف وسیعی از انتخاب ها در برابر شما خواهد بود. رنگهای گرم در این مورد بهترین تاثیر را خواهند داشت. اگر به دنبال ظاهری جذاب اما طبیعی هستید میتواند از لنزهای با رنگ Amethyst   یا هر لنز دیگری با رنگ آمیزی مشابه استفاده کنید. رنگهای دودی در این مورد جذاب و اغوا کننده هستند. اگر شما به دنبال تضمینی برای جلب نظر ها به سوی خود هستید، با داشتن پوستی بین روشن و تیره به دنبال لنزهابی با رنگ آمیزی  Honey ،   Autumn یا حتی Grey باشید. از لنزهای به رنگ روشن  دوری کنید چرا که زیبایی به چهره شما اضافه نمیکنند.برای تشخیص تن رنگی پوست خود به جدول زیر مراجعه کنید
 

 

اگر پوست برنزه Tanned skinدارید، به دنبال لنزهای به رنگ روشن یا لنزهایی که دارای درخشش هستند باشید. افراد دارای پوست برنزه معمولا از لنزهایی به رنگ navy blue، honey، green، greyو  hazel استفاده میکنند. با این حال، با داشتن پوست برنزه بهتر است به  دنبال آبی روشن نباشید. توجه داشته باشید که رنگ لنز شما باید کمی  متفاوت از رنگ آرایش شما باشد.

 

جدا از تن رنگ پوست شما، توچه به رنگ مو نیز برای انتخاب رنگ لنز مناسب دارای اهمیت است

 

موهای به رنگ بلوند زرد و قهوه ای مایل به طلایی با لنزهایی به رنگ honey،brown، green و  hazel نمایش زیبایی دارند. 

رنگ های خاص تر مو مانند آبی و مشکی یا جو گندمی  با لنزهای  violet یا ice blue  هماهنگی کامل دارند.

اگر رنگ مو های شما به رنگ بلوند توت فرنگی  strawberry blonde که ترکیبی از سرخ و بلوند است می باشد لنز شما باید به رنگهای سرد باشد. اگر موهای شما به رنگ بلوند نقره ای است Platinum blonde است لنزهای سبز زمردی  emerald green   و آبی روشن   powder blue به شما می آید. برای آشنایی با سایه های رنگ بلوند به شکل زیر مراجعه کنید.

 

اگر موهای شما به رنگ  مشکی است لنزهای به رنگ violet  و ice blue به شما می آید.
 

از پزشک یا اپتومتریست خود بخواهید تا جدول تن رنکی پوست را به شما نشان بدهد تا تن رنگی پوست خود را بشناسید. علاوه بر این  در امتحان کردن رنگ های مختلف لنز درنگ نکنید تا بهترین رنگ مناسب برای رنگ پوست و موی خود را پیدا کنید.

 

نکاتی برای ارزیابی هماهنکی رنگ لنز با رنگ چشم و پوست

 

پس از به دست آوردن اطلاعات لازم، انتخاب های خود را به دو گزینه محدود کنید.یکی از رنگها را در یک چشم خود و دیگری را در چشم دیگر خود قرار دهید. با نگاه کردن در آینه هر دو لنز را مقایسه کنید تا ببینید کدام یک با ترکیب رنگ مو و پوست شما بهتر هماهنگ است.هنگامی که این کار را انجام می دهید یک چشم خود را ببندید چرا که این کار تصویر دقیق تری از لنز مورد مقایسه به دست می دهد.

 

در نهایت ببینید هر لنز در نور پردازی های متفاوت چگونه به نظر می رسد. به نقاطی که سایه افتاده بروید تا ببینید لنز  شما در شرایط نور محدود چکونه به نظر می رسند. هم چنین ، به نقاظی که به خوبی روشن شده اند بروید تا تاثیر  لنز رنگی را روی چهره خود ببینید.و در خرید لنز با کیفیت دقت کنید چون لنزهای بی کیفیت موجب گل مژه و عفونت چشم میشود.

منبع
http://www.shop.dibalens.com

 

 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: