چهارشنبه 19 تیر 1398 - 12:01:50

شستن موی اکستنشن شده

 

عوارض اکستنشن مو

شانه زدن موهای اکستنشن شده

 

 

شستن موی اکستنشن شده

 


اگر به تازگی موهای خود را اکستنشن کرده اید یا قصد دارید این کار را انجام دهید، باید روش صحیح شستن موی اکستنشن شده را نیز بدانید. در صورت رعایت تمام نکات نگهداری از اکستنشن مو، ماندگاری آن را تا حد قابل توجهی افزایش خواهید داد. در ادامه مقاله شستن موی اکستنشن شده به بررسی تمام نکات در این مورد خواهیم پرداخت.


اکستنشن مو چیست؟

 

اکستنشن مو، به موهای اضافه ای گفته می شود که با هدف افزایش حجم و عمق موهای طبیعی به کار برده می شود. اکستنشن مو انواع مختلفی دارد که بعد از مشاوره های لازم با متخصص مربوطه می توانید نسبت به انتخاب آن ها اقدام کنید. اکستنشن مو علاوه بر زیبایی، می تواند مشکلات دیگری همچون نازکی مو، ریزش مو و حتی طاسی را نیز برطرف کند. به طور کلی دو نوع اکستنشن طبیعی و مصنوعی وجود دارد. انواع طبیعی از موهای واقعی انسان ها ساخته می شوند. در حالی که انواع موهای اکستنشن مصنوعی در کارخانه ها تولید می شوند.


هزینه و قیمت اکستنشن کردن مو

 

هزینه اکستنشن مو به عواملی همچون جنس، کیفیت، اندازه مو و روش نصب بستگی دارد. جنس مو و اندازه آن بسیار مهم است. شاخصه اصلی موهای اکستنشن این است که طبیعی بوده و از سر انسان چیده شده باشد. قیمت اکستنشن با موهای طبیعی، بالاتر از اکستنشن با موهای مصنوعی خواهد بود. به طور کلی، هزینه اکستنشن مو به صورت شاخه های مو محسوب می شود. قیمت اکستنشن موی طبیعی برای هر شاخه، 10 هزار تومان به بالا است که با توجه به اندازه مو تایین می شود.

 

هزینه اکستنشن مو

 

ترمیم اکستنشن مو

 

موهای اکستنشن شده با مراقبت مداوم نیاز دارند. اگر کسی به شما گفت که موهای اکستنشن شده خود را می توانید بدون مراقبت و ترمیم برای 6 ماه نگه دارید، به هیچ عنوان حرف او را باور نکنید. اگر مراقبت های لازم را برای اکستنشن موها به کار ببرید، دوام اکستنشن بیشتر شده و زیباتر می ماند. به طور کلی، احتمال اینکه در ماه اول پس از انجام اکستنشن، یک یا دو عدد از اکستنشن ها باز شود، وجود دارد. بنابراین بهتر است ماهی یک بار برای ترمیم اکستنشن مو به نزد آرایشگر خود بروید تا همواره موهایی مرتب و شاداب داشته باشید. برخی افراد بر این عقیده هستند که اکستنشن موها را نباید بیش از 3 ماه روی سر نگه داشت؛ چون مو پس از این مدت کرک شده و گره می خورد.

 

اقدامات قبل از اکستنشن مو


پیش از انجام اکستنشن مو حتما موهایتان را با یک شامپوی مناسب شستشو دهید تا عاری از هر گونه آلودگی و چربی شود. به خاطر داشته باشید که برای نصب اکستنشن، موهای شما باید حداقل 7 تا 10 سانت باشد. هر چه موها بلند تر باشند، نصب اکستنشن نیز راحت تر انجام خواهد شد. قبل از انجام اکستشن مو، یک جلسه را به مشاوره با آرایشگر اختصاص دهید و دسته نازکی از موهایتان را در اختیار وی قرار دهید تا موهای همرنگ با موهای خودتان تهیه کند.
اگر موهای کوتاهی دارید، بیش از 40 سانت مو به آن اضافه نکنید؛ چرا که موها توان نگه داشتن میزان بلندتر از آن را نداشته و تحت فشار وارده دچار ریزش می شوند.

 

شستن موی اکستنشن شده


شستن موی اکستنشن شده


توصیه ما بر این است که تا 5 روز بعد از اکستنشن مو از شستشوی آن خودداری کنید. این کار به تثبیت چسب کمک بسیاری می کند. می توانید از اسپری مرطوب کننده مو استفاده کنید. توجه داشته باشید که ممکن است پوست سر شما به خارش بیفتد که امری طبیعی است. پس از گذشت چند روز، پوست سر به اکستنشن عادت کرده و احساس خارش از بین می رود. اگر قبل از خواب به حمام می روید، موهای خود را به خوبی خشک کرده و سپس بخوابید. همچنین، توصیه می شود موهای خود را در بالای سر ببندید یا ببافید و سپس بخوابید تا به هم گره نخورند.
برای شستن موی اکستنشن شده ابتدا موهای خود را شانه بزنید و سپس بشویید تا به هم گره نخورند. سعی کنید موهای خود را به یکباره زیر دوش نبرید. بدین صورت که سرتان را به عقب ببرید و آرام زیر دوش ببرید. یا این که موها را فرق از وسط باز کنید و هر قسمت را به آرامی بشویید.
سعی کنید زمان شستشوی موها، سر خود را پایین نگیرید و موها را در جلوی سر جمع نکنید. این کار باعث گره خوردن و آسیب دیدن موهای اکستنشن شده می شود. به اندازه کافی از شامپو استفاده کنید و موهایتان را چنگ نزنید. برای شستن موی اکستنشن شده کافیست تنها با دست موها را از بالا به پایین فشار دهید تا کاملا تمیز شوند. سپس به آرامی زیر دوش رفته و آبکشی کنید. استفاده از نرم کننده مو را فراموش نکنید؛ اما مواظب باشید که نرم کننده به محل اکستشن برخورد نکند. چرا که موجب شل شدن اکستنشن شده و زودتر از موعد از محل خود جدا خواهد شد.

بعد از شستن موی اکستنشن شده، حوله را به آرامی روی موها قرار داده و درون آن کمی فشار دهید. هرگز حوله را با فشار به سمت بالا و پایین نکشید. توصیه وب سایت رژلب به شما این است که حتما از شامپوهای مخصوص موهای اکستنشن شده استفاده کنید؛ چرا که شامپوهای معمولی حاوی مواد سیلیکونی بوده و به موهای شما آسیب خواهند رساند. علاوه بر این، شامپوهای حاوی سیلیکون ممکن است چسب اکستنشن را شل کند.
بهتر است اجازه دهید موها در هوای آزاد خشک شود؛ اما استفاده از باد سشوار برای خشک کردن موها مشکلی ایجاد نمی کند. ابتدا موها را با استفاده از حوله خشک کنید. سپس سشوار را رو به سمت پایین بگیرید و خیلی ملایم با استفاده از انگشت ها موهایتان را از هم جدا کنید. سپس موها را به آرامی شانه بزنید.
سعی کنید موهایتان را بیشتر از دو بار در هفته نشویید. پس از حمام نیز موهای خود را با محصولات تقویت مو و روغن های طبیعی به آهستگی ماساژ دهید. اما باز هم توجه داشته باشید که این محصولات را روی محل اکستنشن به کار نبرید. تا جای ممکن سعی کنید از مصرف محصولات حاوی الکل خودداری کنید؛ به دلیل این که موها را خشک می کنند. بهتر است از شامپوهای حجم دهنده نیز استفاده نکنید؛ این شامپوها کوتیکول های مو را بلند کرده و موجب گره خوردن آن می شود.

 

شستشوی اکستنشن مو


روش شانه زدن موهای اکستنشن شده


جهت حفظ دوام اکستنشن بهتر است از برس های مخصوص موهای اکستنشن شده استفاده نمایید. این برس ها بسیار نرم و نازک هستند و از موهای اکستنشن شده شما محافظت می کنند. برس های زبر و خشن منجر به کشیده شدن اکستنشن شده و پس از مدتی آن را باز می کند. ابتدا نوک موها را شانه بزنید تا گره ها باز شوند و سپس قسمت های بالاتر مو را شانه بزنید. سعی کنید بیش از یک بار در روز موهایتان را شانه نزنید تا مدت زمان ماندگاری آن افزایش یابد. توجه داشته باشید که ریزش مو هنگام شانه زدن موها و حمام کردن کاملا طبیعی است. این موها معمولا به اکستنشن وصل نشده و ریزش آن ها امری کاملا طبیعی تلقی می شود.

 

شانه زدن موی اکستنشن شده


مراقبت از موی اکستنشن شده در استخر


اگر می خواهید در آب استخر یا دریا شنا کنید، بهتر است سر خود را زیر آب نبرید؛ به دلیل این که کلر و نمک موجود در آن موجب خشک و مات شدن موها می شود. بهتر است از کلاه شنا استفاده کنید تا دوام اکستنشن افزایش یابد؛ در غیر این صورت می توانید موهای خود را ببافید. بعد از این که از شنا بازگشتید نیز ابتدا با موهای بافته شده به زیر دوش بروید تا کلر و نمک آن از بین برود و سپس موها را باز کرده و آبکشی نمایید.


عوارض اکستنشن مو


اکستنشن، فشار زیادی را روی موها وارد می کند که در دراز مدت می تواند موها را خشن و جنس آن را خراب کند. از این رو احتمال دارد شادابی مو از بین رفته و مو دچار ریزش شود. البته این ریزش مو در صورت استفاده مداوم پدید می آید. در واقع، اکستنشن به دلیل فشار زیادی که با بافت و بسته شدن مو وارد می آورد، تغذیه مو را دچار اختلال می کند. مو برای ادامه حیات خود به تغذیه نیاز دارد و بستن مو مانع از انجام این عمل می شود. زمانی که تغذیه مو مختل می شود، ابتدا لطافت و شادابی مو از بین رفته و سپس دچار ریزش می شود.
نکته دیگر در رابطه با عوارض اکستنشن مو، عدم جذب ویتامین است. معمولا در اکستنشن مو می توان از دو نوع موی طبیعی و مصنوعی استفاده کرد. موهای طبیعی معمولا گران تر هستند. موهای مصنوعی نیز دارای تنوع جنس و رنگ بیشتری بوده ولی به راحتی با موهای طبیعی تناسب پیدا نکرده و زود کدر می شوند. علاوه بر این، دوام آن ها در برابر حرارت کمتر بوده و زودتر آسیب می بینند.
اگر در اکستنشن از موهای طبیعی یا جنس خوب مصنوعی استفاده شده باشد، می توان آن را به راحتی حالت داد یا رنگ کرد؛ اما سعی کنید آن ها را خیلی روشن نکنید؛ چرا که شفافیت خود را از دست می دهند. توجه داشته باشید که موهای اکستنشن شده مانند موهای طبیعی نمی توانند ویتامین را از داخل بدن جذب کنند و به همین علت زودتر صدمه می بینند. بنابراین بهتر است شما از محصولات محافظت از مو به میزان کافی استفاده کنید.
زمانی که قصد صاف کردن یا فر کردن موهای خود را دارید، بهتر است از اتو مویی استفاده کنید که دارای دکنه تنظیم دما باشد. پیش از اتو کردن به خوبی موهایتان را شانه بزنید و سپس آن ها را به قسمت های کوچک تقسیم کنید. از انواع اسپری های محافظت کننده در برابر حرارت نیز می توانید استفاده کنید تا آسیب به حداقل برسد.
برخی افراد به دلیل کشش زیاد مو دچار سردرد می شوند که این موضوع به مرور زمان و رشد موها قابل حل است. این که موها پس از چه مدت از کف سر فاصله می گیرند، به رشد موهای خودتان بستگی دارد ولی به طور معمولا ماهیانه 1.5 سانت و سالیانه حدود 15 سانت رشد خواهد داشت.


نکاتی برای خوابیدن با اکستنشن


ما با معرفی انواع اکستنشن راه های زیادی را به شما دوستان معرفی کردیم. امّا این قسمت مخصوص کسانی است که اکستنشن با کراتین یا دوخت را روی سر خود دارند. اولین نکته مهمی که باید قبل از خواب انجام دهید این است که موها را به آرامی شانه کنید. اگر موها گره خورده، قبل از شانه زدن کمی به موها نرم کننده یا گره بازکن بزنید. دلیل شانه زدن موها این است شما صبح به راحتی از خواب بلند شوید و با موهای درهم و برهم مواجهه نشوید، چرا که گره خوردن موها باعث می شود، تارهای اکستنشن از همدیگر جدا شود و باعث ریزش مومی شود.

 موی خود را ببافید

اولین و ساده ترین راه، بافتن موهاست. این راه خیلی مهم و مفید است، با این کار شما از آسیب دیدن موهایتان تا حد زیادی جلوگیری خواهید کرد. میتوانید موهایتان را دو یا سه شاخه ببافید. هرچه موها سفت تر بافته شوند، حالت زیباتری به خود می گیرند.
  مویتان را داخل یک روسری ابریشمی قرار دهید
اگر دوست ندارید که موهایتان خراب شود و یا به بالش برخورد نکند، می توانید موهایتان را داخل یک روسری ابریشمی قرار دهید. حتماً توجه داشته باشید که از روسری ابریشمی یا ساتن استفاده کنید؛ چرا روسری نخی رطوبت سر را جذب می کند و باعث آسیب زدن به موها می شود. همچنین می توانید از یک رو بالشی ساتن یا ابریشم استفاده کنید. موهای خود را قبل از خواب بشویید و سپس روسری را به صورت یک مثلث روی سر ببندید. بعد از اینکه روسری را روی سر بستید، می توانید با استفاده از چند سنجاق آن را روی سر فیکس کنید تا هنگام خواب از روی سرتان باز نشود. امّا این روش بیشتر برای اکستنشن های دوختی بکار می آید.

 

نگهداری از اکستنشن مو

 

استفاده از کلاه خواب

می توانید از کلاه خواب استفاده کنید، اما سعی کنید، کلاهی که انتخاب می کنید از جنس ابریشم باشد تا به رطوبت موهایتان آسیب نزند. این روش برای اکستنشن دوخت و کراتین مؤثر است. لازم نیست که همانند روسری کلاه را سفت، روی صورت قرار دهید، بلکه تنها به حالت ساده آن را روی سر قرار دهید.

بستن موها به صورت دم اسبی

اگر قصد دارید که با موهای فر شده از خواب بیدار شوید، به راحتی موهای خود را بپیچانید و تاب دهید. سپس  آن را دم اسبی ببندید. صبح موهایتان فر و حالت دار خواهد بود. همچنین این روش از جدا شدن و از بین رفتن شاخه های مو جلوگیری می کند.

 

در مطلب شستن موی اکستنشن شده به بررسی روش هایی برای ماندگاری مدت زمان اکستنشن موها پرداختیم. همچنین، عوارض اکستنشن مو را مورد بررسی قرار دادیم که امیدواریم مورد توجه تان قرار گرفته باشد.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: