پنجشنبه 04 مهر 1398 - 10:41:39

میکرو اسکالپ

 


آموزش فوق تخصصی میکرواسکالپ سعادت آباد

مدرس حرفه ای اسکالپ سر

 

عکس بعد از اسکالپ سر

میکرواسکالپ چیست؟


شاید این واژه را در جاهای مختلف شنیده یا دیده باشید ولی دقیقا ندانید که چه کاری انجام می‌دهد. ما در آکادمی ایران اسکالپ علاوه بر آموزش تخصصی اسکالپ به علاقمندان، کلیه خدمات میکرو اسکالپ را شامل خدمات زیر، به صورت تخصصی در این مرکز انجام میدهیم:
1- اسکالپ سر (هاشور کف سر) یا تاپیک دائمی
2- اصلاح ریزش مو ناشی از بیماری آلوپسی
3- خط چشم دائمی و خط مژه برای تقویت مژه های کم پشت از طریق هاشور مژه
4- اصلاح شکل ابروها و قرینه سازی با تکنیک های هاشور ابرو، سایه ابرو و …
5- اصلاح فرم لب‌ها، برجسته سازی و بزرگ کردن لب‌ها، بهبود خط لب پس از ضربه یا جراحی، متعادل سازی لب شکری ها
6- تغییر رنگ تاتو های آبی و مشکی و قرمز به رنگهای قهوه ای روشن
7- از بین بردن جای بخیه روی پوست
9- از بین بردن لک، ماه گرفتگی و خال های روی پوست زیر نظر پزشک


با ما آکادمی ایران اسکالپ همراه باشید تا با شما بیشتر در مورد اسکالپ و میکرواسکالپ صحبت کنیم:


این دو کلمه را اگر بخواهیم معنی کنیم شاید بهترین معنی معادل آن، معنی کلمه به کلمه آن باشد. در این تعریف، میکرو به معنی هاشور زدن می‌باشد که مفهوم مشخصی در ذهن همه ما تداعی می‌شود، اسکالپ را هم اگر بخواهیم به صورت عامیانه تعریف کنیم، شاید بهتر از معنی کف سر برای آن پیدا نکنیم. برای همین میکرو اسکالپ در کنار هم را می‌توان هاشور زدن کف سر (پوست سر) معنی کرد.
در طول زمان همه افراد به دلایل مختلف مثل زمینه های ارثی، مراقبت کمتر از مو، استفاده از موادی که برای مو مناسب نیستند و … ممکن است دچار ریزش مو شوند و این ریزش مو به مرور باعث عدم زیبایی ظاهری شود. اما آیا میکرو اسکالپ برای همه افراد با انواع نوع کچلی مناسب است؟ در پاراگراف بعدی در این مورد بیشتر صحبت خواهیم کرد.
به طور کلی اگر بخواهیم بگوییم، اسکالپ برای افرادی مورد استفاده قرار می‌گیرد، که به هر دلیلی از تاسی و یا حتی کم پشتی مو رنج می‌برند و نمی‌توانند به کاشت یا ترمیم مو بپردازند. مثلا بسیاری از افراد از ریزش موهای مقطعی خود رنج می‌برند و مشکلشان با ریزش موهای مقطعی است، برخی مشکلات خون رسانی به بخشی از سر خود را دارند به دلیل مثلا شکستگی سر، یا مثلا کودکانی که نمی‌توانند کاشت مو انجام دهند و حتی بسیار افرادی که از بیماری آلوپسی (خالی شدن تکه ای از سر، معمولا به شکل دایره ای) نیز می‌توانند از میکرو اسکالپ برای خودشان استفاده کنند.



زمان انجام اسکالپ چقدر است؟

زمان اسکالپ به موارد متفاوتی بستگی دارد که اصلی ترین آن و البته مهم ترین آن، حجم کاری مورد نیاز است. مثلا یک شخصی که مقدار کمی موهایش کم پشت است، به اندازه یک شخص دیگر که طاس است نیاز یکسانی به اسکالپ ندارند و مطمئنا زمان اسکالپ نیز برای هر یک از این اشخاص متفاوت خواهد بود. زمان اسکالپ معمولا بسیار حائز اهمیت است، چرا که هزینه میکرو اسکالپ بر اساس ساعت محاسبه می‌شود. برای تشخیص زمان تقریبی اسکالپ سر، می‌بایست توسط متخصص معاینه و بررسی انجام گیرد، سپس زمان مورد نیاز به شما اعلام و مراحل میکرو اسکالپ شروع شود.

 


هزینه انجام اسکالپ چقدر است؟

هزینه میکرو اسکالپ همانطور که گفته شد، بر اساس ساعت است و مجموعا هزینه ای که شما برای اسکالپ خواهید کرد به طور قابل توجهی از کاشت مو کمتر است. مخصوصا که نیاز به مراقبت های آن به اندازه کاشت مو نیست، مثلا خاریدن سر شما در صورتیکه مو بکارید، حدود 2 ماه به طول می‌انجامد، ولی در میکرو اسکالپ این مقدار فقط 3 روز است! یا مثلا پس از کاشت مو تا حدود 2 ماه نبایستی ورزش های سنگین مانند کوهنوردی بکنید، ولی در اسکالپ، پس از گذشت یک هفته از زمان اسکالپ می‌توانید به ورزش های سنگین نیز بپردازید. هم چنین موردی که باید به آن توجه خاصی کرد، این است که شما در اسکالپ، نتیجه کار را به صورت سریع و در عرض چند هفته با اتمام جلسات مشاهده خواهید کرد، ولی در کاشت مو این چنین نیست. به طور کلی اگر بخواهیم برای شما به صورت خلاصه نتیجه گیری کنیم، اسکالپ روشی سریع و کم هزینه است که جایگزین کاشت مو خواهد بود و تقریبا برای تمام موارد می‌توان از آن استفاده کرد.

 


پیش از اسکالپ باید چه کار کنیم؟

این یکی از سوالات رایج است که برای همه پیش می‌آید چرا که مطمئنا پیش از اسکالپ با رعایت برخی نکات ساده و کلیدی، می‌توان رنگ اسکالپ را بهتر و نتیجه نهایی را به نتیجه دلخواه نزدیک تر کرد. پیش از اسکالپ باید چه کار کنیم؟
• به مدت 3 روز یا 72 ساعت پیش از اسکالپ مصرف دخانیات اعم از سیگار، قلیان و … ممنوع است.
• الکل بر روی رنگ پذیری پوست تاثیر منفی بسیار زیادی دارد، برای همین باید از چند روز پیش از انجام اسکالپ، از مصرف نوشیدنی های الکلی امتناع کرد.
• مصرف دمنوش های گیاهی مثل گل گاو زبان، چای سبز و غیره در ده روز آخر شاید چندان برای شما مناسب نباشد.
• هیچگونه قرص هورمونی و یا قرص هایی که منجر به رقیق شدن خون شما می‌شوند، نباید مصرف شوند.
• بانوان برای رنگ دهی بهتر اسکالپ پیشنهاد می‌شود تا 3 روز قبل و 5 روز بعد از زمان قاعدگی مراجعه داشته باشند.
• تا ده روز پس از اتمام اسکالپ در معرض نور شدید خورشید نباشید و یا اقداماتی مانند سولار نباید انجام شود. این کار باعث پوسته شدن سر و مشکلاتی در پی آن خواهد شد.
• از ده روز قبل از شروع، استفاده از محرک های مو مثل ماینوکسیدیل یا… ممنوع است.
• حتما از یک هفته پیش از شروع، مصرف داروهایی مثل قرص تیروئید و اوراتان را متوقف کنید.

 


مراقبت از اسکالپ

مراقبت از اسکالپ یکی از موارد و نکات مثبت اسکالپ در برابر کاشت مو می‌باشد. همیشه پس از اتمام فرآیند اسکالپ، مانند هر کار دیگری بر روی پوست و مو، شما باید مراقبت هایی از مو و پوست سر خود داشته باشید. مثلا یکی از کار هایی که نباید در چند روز اول (3 روز پس از اسکالپ) انجام دهید، نداشتن استحمام می‌باشد. بدیهی است که این نداشتن استحمام شامل عدم استفاده از سونا، استخر و به طور کلی آب می‌باشد. در طی این سه روز برای مراقبت از اسکالپ هم چنین نباید تحت آفتاب مستقیم باشید تا دچار مشکل نشوید.
مورد دیگری که بسیار سوال می‌شود، شامپوی مناسب برای استفاده پس از اسکالپ است. پس از اتمام میکرو اسکالپ، شما بایستی از شامپو بچه برای سر خود استفاده کنید، این شامپو شاید مناسب ترین شامپو برای مراقبت از اسکالپ باشد. از پماد ها خیلی برای سرتان استفاده نکنید. به طور کلی تمامی سر ها خصوصا کسانی که موهای چرب (سر چربی) دارند، چربی تولید می‌کنند و این پماد ها باعث افزایش هرچه بیشتر چربی نیز می‌شود که چندان مناسب اسکالپ نیست. برای تمیز کردن سر می‌توانید از الکل نیز استفاده کنید تا چربی های سرتان کاملا تمیز شود. به طور کلی مراقبت از اسکالپ کار چندان پیچیده و سختی نیست و همین مورد یکی از اصلی ترین دلایل برتری اسکالپ نسبت به کاشت مو می‌باشد.
پس به طور خلاصه، برای مراقبت تا 3 روز استحمام و زیر نور آفتاب بودن برای شما ممنوع است. برای استحمام هنگامی که از این بازه 3 روزه خارج شدید نیز سر خود را فقط با شامپو بچه بشویید و حتی المقدور از پماد ها زیاد استفاده نکنید. اگر پوست سرتان چرب بود هم می‌توانید با استفاده از الکل سر خود را تمیز کنید.

 

 

آموزش تخصصی میکرواسکالپ 


  میکرواسکالپ  یا هاشور سر در میکروپیگمنتیشن جنبه درمانی دارد.

 میکرواسکالپ برای افرادی که بیماری آلوپسی دارند و پیاز مو ندارند، برای افرادی که در اثر استرس دچار ریزش موی سکه ای شده اند و برای افرادی که در سانحه ای دچار زخم و اسکار و ریزش قسمتی از مو شده اند، مناسب است.

 در آقایان که تا حدی مو دارند، بصورت هاشور و پوینت کار میشود.

 افرادی که اصلا مو ندارند، کاملا شیو میشوند و با توجه به رنگدانه های پوست، رنگ اسکالپ سر انتخاب میشود.

 افرادی که تا حدودی مو دارند با توجه به خواب مو، اسکالپ سر انجام میشود.

 برای کسانی که مو دارند و نواحی خالی سر شان زیر مو پوشش داده میشود سرعت عمل را بالا میبرد

 

 

دوره آموزش تخصصی اسکالپ سرتوسط مدرس بین المللی دارای مدرک بین المللی از QAL انگلستان، آمیای آلمان، فیبروز اروپا، بایوتاچ آمریکا ، الوریانگ کانادا  خانم نرگس علیپور برگزار میکند.



 آموزش تخصصی میکرواسکالپ با مباحث زیر


نکات کلیدی روز دنیا و تکنیکهای بدون درد و خونریزی
شناسایی تجهیزات و مواد اولیه
آشنایی با اصول اولیه
شناسایی لایه های مختلف پوست سر و آشنایی با انواع پوست و مو
طراحی و قرینه سازی هدلاین
تکنیک های منطقه های مختلف سر
ترکیب رنگها برای رنگ پوست و موهای مختلف
تکنیک اسکالپ سه بعدی
 

ورکشاپ فوق تخصصی میکرواسکالپ  آکادمی ایران اسکالپ به مدیریت نرگس علیپور 24 و 25 شهریورماه

ظرفیت کاملا محدود

تلفن مرکزآکادمی ایران اسکالپ سعادت آباد

09122268648

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: