شنبه 11 فروردین 1397 - 01:13:50

سلامت مو را قربانی مو بلند نکنیم

فواید کوتاه کردن موهای بلند
مرتب کردن موها

 

سلامت مو

اندازه موها و بلندی و کوتاهی آن ها سلیقه ایست و بعضی دوست دارند موهای بلندی داشته و برخی دیگر موهای کوتاه را ترجیح می دهند. البته باورهای اجتماعی نیز در اندازه مو به خصوص موی خانم ها تاثیر گذار است. به همین دلیل نیز بسیاری از خانم ها موهای بلند را ترجیح داده و با گذر زمان به داشتن موهای بلند خود عادت کرده و نمی خواهند که موهای خود را کوتاه و یا حتی مرتب کنند. در این مقاله  از سایت آرایشی رژلب به موضوع سلامت مو را قربانی مو بلند نکنیم، پرداخته می شود.

 

مراقبت از موهای بلند

همه ما می دانیم که هر چه موها بلندتر باشند، به این معنی است که بیشتر در معرض آسیب های مختلف قرار گرفته و چه به دلیل علل طبیعی مانند، قرار گیری در معرض باد و آفتاب و چه به دلیل حرارت دادن و عدم مراقبت صحیح از موها، آسیب های زیادی می بینند. به علاوه رژیم غذایی غلط، شامپوهای مضر و محکم بستن موها نیز باعث آسیب دیدن آن ها شده و این آسیب با رشد مو تنها به قسمت های پایین تر آن منتقل می شود. به همین دلیل نیز گفته می شود که برای حفظ سلامت و شادابی موها باید آن ها را هر چند وقت یک بار مرتب کرده و قسمت هایی پایینی موها را کوتاه کرد.
به طور متوسط نرخ رشد ماهیانه موها، 25/1 سانتیمتر در ماه است و به همین دلیل نیز معمولا توصیه می شود که موها باید هر 8 هفته یک بار که حدود 5/2 سانتیمتر رشد کرده اند، مرتب و کوتاه شوند.  در صورتی که اندازه موهای فردی به اندازه دلخواه وی بوده و نخواهد موهای خود را کوتاه کند، باید حداقل یک سانت از موها را کوتاه کند تا رشد موها ادامه یافته و سلامت موها تضمین شود.
البته کسانی که می خواهند موهای خود را بلند کنند و نمی خواهند موهای خود را هر دو ماه یکبار کوتاه کنند نیز نباید فراموش کنند که از 5/7 سانتی که موها در یک سال رشد می کنند، باید کمی از آن را قربانی سلامت موهای خود کرده و پروسه بلند کردن موهای خود را طولانی تر کنند.

 

مرتب کردن مو

 

اهمیت مرتب کردن و کوتاه کردن موهای بلند

گاهی اوقات شرایط محیطی مانند قرار گیری در زیر اشعه آفتاب و گاهی اوقات استفاده بیش از اندازه از وسایل حرارتی برای حالت دادن به موها، باعث به وجود آمدن آسیب هایی روی موها می شود. برای بررسی این که موها سالم هستند و یا آسیب دیده نیز کافی است انتهای آن ها را در دست گرفته و تراکم آن ها را در کف سر و انتهای آن ها بررسی کنید. اگر احساس می کنید که انتهای موها نسبت به کف سر بیش از اندازه کم تر و کم پشت تر شده است، این به این معنی است که موها آسیب دیده اند. همچنین موخوره یا وز شدن انتهای مو نیز نشان دهنده این است که موها وضعیت مناسبی ندارند.
یکی از مشکلاتی که روی موی بسیاری افراد مشاهده می شود این است که موها به دلیلی این که در طول روز با گیره یا کش مو بسته می شوند، آسیب دیده و در مواردی دچار موخوره می شوند. متاسفانه موخوره یکی از مشکلات رایج در بین کسانی است که موهای بلندی دارند و علت آن هم بسته شدن دائمی موهاست. برای درمان موخوره می توان از کاندیشنرهای پروتئنی استفاده کرد تا پیوند موها را ترمیم کند. همچنین سرم های ضد وز نیز در بازار وجود دارند که در درمان موخوره موثرند. اما در مواردی برای درمان موخوره حتما باید موها را کوتاه کرد.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: