چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394 - 15:18:45

نکات آرایشی برای صورت های کک و مک دار

معمولا افرادی که روی صورت شان کک  و مک دارند بسیار ناراحت هستند. به خصوص خانم های جوانی که صورت های لک داری دارند به دنبال راه کارهایی هستند که به نحوی آن ها را بپوشانند.

اگر صورت شما هم لکه و کک و مک دارد ممکن است اقداماتی را برای پنهان کردن آن ها انجام داده باشید، اما بسیاری از افراد معتقدند که با این لکه ها صورت دیگران کاملا زیبا و منحصر به فرد می شود. با این حال ما نکاتی را در رابطه با پوشاندن این لکه ها برای شما توضیح خواهیم داد.

 

اول باید بدانید که کک و مک ها جزء ضایعات پوستی محسوب نمی شوند. آن ها فقط لکه های تیره ای هستند که می توانند روی پوست های روشن و گاها پوست های تیره بروز پیدا کنند. اگرچه پیدایش این لکه ها ممکن است وابسته به ژنتیک باشند اما با قرار گرفتن زیر نور مستقیم خورشید، ممکن است آن ها پررنگ تر شده و یا بیشتر شوند. اگر صورت شما هم کک و مک دارد باید همیشه از ضد آفتاب استفاده کنید زیرا کسانی که صورت های شان لکه دار است بیشتر مستعد دریافت اشعه ها و امواج خورشید هستند. به علاوه اگر شما از داشتن لکه های روی صورت تان بدتان می آید، استفاده از کرم ضد آفتاب با حداقل SPF 30 از زیاد شدن آن ها جلوگیری می کند.

اگر پوست لکه دارتان شما را واقعا آزار می دهد، راه کارهایی برای از بین بردن آن ها وجود دارند. در صورت مراجعه به یک متخصص پوست، ممکن است برای شما لوسیون های موضعی مانند Retin-A تجویز شود زیرا این نوع داروها سرعت بازسازی سلول های پوستی را افزایش می دهند که همین باعث کمتر شدن کک و مک می شود. به علاوه درمان با امواج برق قوی (IPL) در مراکز پزشکی می تواند پوست شما را یکدست کند اما کمی پرهزینه خواهد بود.

اگر شما کک و مک صورت تان را دوست دارید، در این قسمت می گوییم که چگونه باید از آن ها مراقبت کنید. در گذشته، آرایشگر ها از کرم های زیر ساز زیاد و کانسیلر ها برای پنهان کردن این لکه ها استفاده می کردند. امروزه این کار کمی از مد افتاده به نظر می رسد. از دیدگاه آرایشی مدرن، هیچ نیازی به کرم های زیاد برای پوشاندن لکه ها نیست، فقط کافی است از یک لایه کرم زیر ساز ملایم برای لطیف تر نشان دادن پوست تان بهره بگیرید. با این حال اگر دوست دارید مقداری از لک های صورت تان را بپوشانید از زیرساز های معدنی استفاده کنید، زیرا این نوع مواد آرایشی به خوبی نور را منعکس کرده و از ماسیدن لایه های کرم از روی صورت شما جلوگیری می کنند. در کل کک ومک ها، صورت شما را با مزه تر نشان می دهند پس آن ها را دوست داشته باشید.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: