جمعه 10 اردیبهشت 1395 - 00:49:57

عوارض رنگ مو

عوارض رنگ کردن موها

رنگ مو و عوارض آن

 

رنگ مو

موها یکی از قسمت های بدن هستند که نقش مهمی در زیبایی یک فرد داشته و به همین دلیل همه افراد به دنبال موهایی پر پشت، درخشان و خوش رنگ هستند. این در حالی است که گاهی اوقات خانم ها و یا آقایان برای دستیابی به چنین موهایی زیاده روی کرده و با استفاده مستمر از مواد شیمیایی مضر و یا رنگ کردن موها سلامت آن ها را به خطر می اندازند.
شکی وجود ندارد که رنگ کردن موها وسوسه انگیز است اما گاهی اوقات انجام یک کار که برای مدت کوتاهی لذت بخش است، تا مدت ها اثرات جبران ناپذیر خود را باقی می گذارد.
به همین دلیل در این مقاله از سایت رژلب به بررسی عوارض جانبی رنگ کردن مو پرداخته شده است.

 

رنگ کردن مو

 

 

رنگ کردن موها یک پروسه شیمیایی است و درصورتی که کسی بخواهد موهای تیره خود را روشن کند، باید از دکلره استفاده شود که آن هم یک پروسه بسیار قوی شمیایی است.
تمام رنگ موها حاوی آمونیا هستند و اگر کسی در مورد رنگ موی خاصی بگوید که این طور نیست شک نکنید که اطلاعات آن فرد کافی نیست و یا در مورد این موضوع دروغ می گوید. شاید هم آن رنگ مو حاوی موادی شبیه آمونیا است که آن مواد هم بدون شک مضرند. آمونیا یا مواد شیمیایی مشابه آن باعث جذب شدن رنگ مو به موها می شوند. به همین دلیل وجود آن ها در رنگ مو یک امر کاملا بدیهی است.
قرار گرفتن هر ماده شیمیایی بر روی موها می تواند موها را خشک و وز دار کرده و احتمال آسیب پذیری موها را هم بیشتر کند. از طرفی مواد شمیایی انعطاف پذیری موها را از بین برده و در برخی از موارد باعث سوختن کف سر و یا از بین بردن سلول های روی پوست سر هم می شوند.

زدن هر ماده شیمیایی به موها روی قد آن ها، ریشه موها و فولیکول های آن اثر می گذارد. از آن جایی که در رنگ کردن موها نیز از مواد شیمیایی استفاده می شود، چنین عواقبی روی موها وجود داشته و مصرف بیش از اندازه و نفوذ این مواد شیمایی به پوست سر حتی می تواند سرطان زا باشد. به همین دلیل رنگ کردن موها و یا استفاده از مواد شیمیایی دیگر برای صاف کردن و یا فر کردن موها مضرات بی شماری دارند.
پس از رنگ کردن موها نتیجه به دست آمده در ابتدا بسیار زیباست اما در طولانی مدت رنگ کردن بی رویه موها باعث بروز شوره، موخوره یا دو شاخه شدن موها و حتی ریزش مو می شود. از طرفی پس از رشد مجدد موها رنگ قبلی موها با آن هایی که رنگ شده اند یکی نیستند و به همین دلیل باید بازهم ریشه موها رنگ شده و به رنگ بقیه موها در آیند. این کار باعث می شود تا فرد مجبور باشد تا موهای خود را مجددا رنگ کند.
علاوه بر این سفید شدن موها در بین خانم هایی که موهای خود را رنگ می کنند بیشتر دیده شده است. پس از این که کسی موهای خود را رنگ کرد نیز زمان زیادی نیاز دارد تا رنگ اصلی موها برگردد.
همچنین موهای رنگ شده نیاز به مراقبت بیشتری دارند و برای این که آسیب دیدگی های مو به کمترین حد ممکن خود برسند می بایست از کاندیشنرهای مختلف، شامپوهای خاص و ماسک موهای مناسبی استفاده کرد که این مراقبت ها نیز خود هزینه بر هستند.
بنابراین اگر تصمیم به رنگ کردن موهای خود گرفته اید، ابتدا تمام عوارض جانبی آن را در نظر گرفته و پس از بررسی تمام جوانب تصمیم گیری کنید.

 

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: