سه شنبه 28 اردیبهشت 1395 - 23:21:28

برنزه کردن پوست

روغن نارگیل و برنزه کردن

پوست برنزه

پوست برنزه
 

در فصل بهار و تابستان طرفداران برنزه کردن پوست بیشتر به این کار می پردازند و با قرار گیری زیر خورشید پوست خود را برنزه می کنند. پوست برنزه بین بسیاری از خانم ها محبوبیت داشته و بسیاری از خانم ها تمایل دارند که رنگ پوست خود را برنزه و زیباتر کنند. اما متاسفانه تمام روش های برنزه کردن پوست ایمن نبوده و بسیاری از این روش ها آسیب های جبران ناپذیری به پوست می رسانند. در این مقاله از سایت رژلب نیز به این موضوع بیشتر پرداخته شده و با در نظر گرفتن اشعه های UV خورشید روشی مطمئن برای این کار توصیه شده است.


استفاده از روغن نارگیل برای برنزه کردن پوست
بسیاری از افراد از روغن نارگیل روی پوست و موی خود استفاده کرده و سلامت و زیبایی پوست  و موی  خود را تضمین می کنند. اما از مزایای دیگر روغن نارگیل امکان استفاده آن در هنگام برنزه کردن پوست و جلوگیری از اثرات جبران ناپذیر خورشید است.

 

پوست برنزه

برنزه شدن

در زیر چند مزیت این روغن بر شمرده شده است:

1. بدون مواد شیمیایی
درست است که بسیاری از ضد آفتاب ها برای جلوگیری از آسیب های خوشید مفیدند ولی همگی آن ها حاوی مواد شیمیایی هستند و به همین دلیل ممکن است با اثرات جانبی مختلفی همراه باشند. به طور مثال ممکن است افرادی که پوست حساسی دارند به ضد آفتاب حساسیت داشته باشند و یا حتی استفاده از ضد آفتاب نیز نتواند از پوست آن ها در برابر خورشید محافظت کند. این در حالی است که روغن نارگیل هیچ عوارض جانبی نداشته و می تواند بدون آسیب رساندن به پوست آن را در مقابل اشعه های خورشید حفظ کند.

2. تغذیه پوست
برخلاف ضد آفتاب های معمول روغن نارگیل پوست را در هنگام گرفتن حمام آفتاب مرطوب نگه داشته و از آن جایی که حاوی اسیدهای چرب است، این رطوبت را تا ساعت ها حفظ می کند. به همین دلیل توصیه می شود در صورتی که تصمیم دارید برنزه کنید قبل از هرکاری از روغن نارگیل استفاده کنید. زیرا روغن نارگیل هم پوست را مرطوب نگه می دارد و هم از اثرات ناشی از اشعه های خورشید جلوگیری می کند.

3. ساخت یک لایه
چه از روغن نارگیل به تنهایی استفاده کنید و چه آن را با روغن های دیگر ترکیب کنید، روغن نارگیل پس از مصرف یک لایه روی پوست شما به وجود می آورد و به همین دلیل از نفوذ اشعه های مضر خورشید به پوست جلوگیری می کند.

4. جلوگیری از عفونت
اگر تصمیم دارید که در کنار ساحل برنزه کنید، باید بدانید که زمین حاوی انواع میکروب ها و آلودگی ها بوده و بدون این که متوجه شوید بدن خود را در معرض این آلودگی ها قرار می دهید. اما روغن نارگیل از ورود این جرم ها و آلودگی ها به پوست جلوگیری کرده و مانند یک ماده ضد میکروب و ضد قارچ روی پوست شما عمل می کند.

5. درخشش پوست
قرار گرفتن بیش از اندازه در معرض آفتاب باعث کدری پوست می شود. اما اگر از روغن نارگیل استفاده کنید نه تنها پوست تان کدر نشده بلکه حتی پس از برنزه شدن نیز درخشان باقی می ماند.

6. سریع تر برنزه شدن

روغن نارگیل به سرعت جذب پوست شده و تولید کننده های ملانین را تحت تاثیر قرار می دهد. به همین دلیل با قرار گرفتن حتی یک زمان کوتاه در زیر آفتاب هم می توانید به سادگی پوست خود را برنزه کنید.

7. جذب ویتامین د
همان طور که می دانید استفاده از ضد آفتاب باعث می شود که پوست نتواند ویتامین لازم خود را از خورشید تامین کند. به همین دلیل مصرف روغن نارگیل توصیه می شود که علاوه بر گرفتن حمام آفتاب می توانید بدون نگرانی حمام ویتامین د هم بگیرید.

نحوه استفاده از روغن نارگیل برای برنزه کردن
استفاده از روغن نارگیل به منظور برنزه کردن پوست بسیار ساده است. برای این کار کافیست مقدار زیادی روغن نارگیل را روی سرتاسر پوست بدن خود مالیده و این کار را تا جایی که احساس کنید روغن به خوبی جذب پوست تان شده است، ادامه دهید. در صورتی که پوست حساسی دارید می توانید از چتر و یا کلاه روی صورت خود استفاده کرده و یا یک لباس خنک و آزاد بپوشید. برای گرفتن نتیجه بهتر هر نیم ساعت یک بار روغن نارگیل روی پوست خود را تمدید کرده و ترجیحا از روغن های نارگیل غیر معطر و طبیعی تر استفاده کنید.
فراموش نکنید که روغن نارگیل ضد آفتاب نیست و اگر می خواهید از پوست خود در برابر اشعه های خورشید محافظت کنید می توانید قبل از هر کاری یک ضد آفتاب با SPF 30 روی پوست خود بمالید. یا این که روغن نارگیل را با ضد آفتاب مخلوط کرده و مخلوط به دست آمده را روی بدن بمالید. سپس چند دقیقه صبر کرده و سپس در معرض آفتاب قرار گیرید.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

چهارشنبه 29 اردیبهشت 1395 - 11:55:30
عالی بود
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: