یکشنبه 24 مرداد 1395 - 09:03:01

عقب رفتن خط رویش موها

عقب رفتن خط رویش موها و جلوگیری از آن

خط رویش مو

خط رویش مو


یکی از عواملی که معمولا با بالا رفتن سن روی موها دیده شده و آزاردهنده است، عقب رفتن خط رویش موها و کمتر شدن آن ها در این منطقه است. ریزش موها هم ناراحت کننده است ولی از آن جایی که موها رشد کرده و موهای جدیدی جایگزین قبلی ها می شود، ممکن است این ریزش به چشم نیاید ولی عقب رفتن خط رویش موها این گونه نیست و نه تنها به چشم می آید بلکه توجه بیشتری هم به پیشانی جلب می کند. در این مقاله از سایت رژلب به علل ریزش موها در این نقطه و روش هایی برای جلوگیری از بروز این اتفاق پرداخته شده است.

علل عقب رفتن خط رویش موها
ریزش موها در جلوی سر علل زیادی دارد که در ادامه به برخی از آن ها پرداخته می شود.

• تولید بیش از اندازه DHT
یکی از علل ریزش موی آقایان تولید بیش از اندازه هورمون DHT در بدن آن هاست و تولید بیش از اندازه این هورمون در بدن آن ها می تواند موجب ریختن موها و عقب رفتن خط رویش موها در بالای پیشانی شود.

• وراثت
یکی دیگر از علل ریزش مو در جلوی سر وراثت است که علت اصلی آن هم تغییرات هورمونی و عدم بالانس هورمون هاست. ژن خاصی که موجب این امر می شود هم به نام ژن اندروگن رسپتر شناخته می شود که این ژن از والدین به فرزندان منتقل می شود.

• سن
یکی دیگر از علل ریزش موهای جلوی سر بالا رفتن سن است، که هم موجب ریزش موهای آقایان و هم موجب نازک شدن و کم شدن موهای خانم ها می شود. به خصوص کسانی که در سنین جوانی از موهای خود مراقبت نکرده باشند با این مشکل بیشتر روبرو می شوند.

• بیماری ها و دارو ها
استفاده بیش از حد از داروها و یا بیماری هایی که در آن ها از شیمی درمانی استفاده می شود هم می تواند موجب ریزش موها در بالای پیشانی شود. کلسترول بالا و فشار خون بالا هم از دیگر علل ریزش موها می باشد.


درمان عقب رفتن خط رویش موها در جلوی سر

ریزش مو


در صورتی که فردی سریع و در سن پایین متوجه این مشکل شود می تواند آن را به سادگی و با درمان های ساده حل کند. برای این کار هم از روش های زیر می توان کمک گرفت:

• تغذیه مناسب
ریزش موها در قسمت جلویی سر را می توان با مصرف مواد مغذی و با رشد موهای جدید متوقف کرد. برای این کار هم می توان از ماهی که سرشار از امگا 3 است استفاده کرده و موهای جدید روی سر تولید کرد. تخم مرغ و گوشت هم این کار را انجام داده و غذاهایی که آهن زیادی هم داشته باشند به این موضوع کمک می کنند. همچنین مصرف شکر باید به حداقل مقدار خود رسیده و در عوض از میوه و سبزیجات بیشتری استفاده شود.

• محصولات غیر الکلی
محصولات حاوی الکل و استفاده آن ها روی موها خود باعث ریزش موها می شود. به همین دلیل توصیه می شود که از محصولات آرایشی بهداشتی غیر الکلی استفاده شوند زیرا الکل موها را خشک کرده و باعث ریزش آن ها می شود.

• مدل موی مناسب
در بسیاری از موارد می توان عقب رفتن موهای جلوی سر را با یک مدل موی زیبا پوشاند. به علاوه بهتر است از شامپوهای مناسب ریزش مو استفاده کرده و به کار بردن کاندیشنر را فراموش نکنید.

• کاشت مو
یکی از گزینه هایی که برای درمان ریزش موهای جلوی سر به کار می رود، جراحی و کاشت مواست.  اما این پروسه کمی هزینه بر بوده و ممکن است نتیجه دلخواه را ندهد. به علاوه برای انجام این کار باید به فرد متخصص و متبحری مراجعه کرد زیر این نوع جراحی می تواند موجب بروز عفونت هایی روی سر شود.

 


جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

من یک چیز را فهمیدم.عقب رفتن مو در واقع پیش روی استخوان پیشانی است که دلیل کشیده شدن پوست میشود..و مو مرز بندی میکند.بگویید ایا سن هم در رشد دلیل دارد.در امریکا . اروپا هم همین گونه است.درقسمت سر مفصلی.وجناق دوطرف پیشانی در پیش روی وجود دارد که مو را عقب میکشد ومرزبندی میکند.حتی دو طرف مو. با جلو مو مرزبندی میشود.در حالی که موازی بودن.دریک راستا بودن.در نهایت من کمک میخاهم.فردی به من بگویید که پیشانی صاف بودن پیشانی چرا پیش روی میکند.ایا استخوان است. یا ریزش مو.انتظار پاسخ سخت است. منتظرم./1214speed@gmail.com/
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: