یکشنبه 16 اردیبهشت 1397 - 14:10:41

2 روش پیتاژ کردن مو

کوتاه کردن موها با تیغ

آموزش پیتاژ کردن مو

 

پیتاژ کردن مو

پیتاژ موها با تیغ تکنیک ها و روش های مختلفی دارد و روی موی آقایان و هم روی موی خانم ها قابل انجام است. با استفاده از تیغ، موها حجم بیشتری می گیرند، اما اگر این کار به درستی انجام نشود، آسیب های زیادی به مو وارد می شود. در این مقاله از سایت آرایشگری رژ لب، 2روش پیتاژ کردن مو آموزش داده میشود.

 

 

 روش اول- پیتاژ کردن مو

 

 پیتاژ کردن مو در 11 مرحله

1. شروع با موهای به طول چند سانتیمتر، این روش برای کسانی مناسب است که خود موهای کوتاهی دارند  و تنها می خواهند حجم موها را بیشتر کنند. به همین دلیل بهتر است اگر موها بلند است، کمی آن ها را با قیچی کوتاه کنند.

2. در صورتی که موها فر یا مجعد  هستند، بهتر است آن ها را کمی نمدار کرد تا آسیب کمتری به انتهای موها وارد شود.

3. بالا نگه داشتن دسته ای از موها، یعنی با انگشت اشاره و وسط، دسته ای از موها را به صورت V جدا کرده و به سمت بالا و سپس جلوی صورت ببرید. این کار را به گونه ای انجام دهید که مو به صورت عمودی بین انگشتان قرار گرفته باشد. همچنین دقت کنید که دسته موی مورد نظرتان نازک تر از انگشت ها باشد.

4.  تیغ پیتاژ را در دست دیگر گرفته و دقیقا آن را زیر انگشتانتان قرار دهید. کمی موها را تاب داده و اجازه دهید که پس از کوتاهی روی صورت بریزند.

5. این کار را به صورت افقی در بالای سر ادامه داده و هر بار با انگشت اشاره و وسط دسته مویی را جدا کرده و تیغ پیتاژ را از زیر انگشت رد کرده و موها را کوتاه کنید. سپس موها را به صورت ردیف افقی دیگری در دست گرفته و این کار را تکرار کنید.

6. برای کوتاهی موهای کوتاه تر پشت سر، کمی به انگشتان خود زاویه داده و مو را به گونه ای در دست گیرید که این بار تیغ  پیتاژ، مو را از بالای انگشتان کوتاه کند.

دقت داشته باشید که این زاویه باید با توجه به شکل سر فرد و مطابق به انحنای پشت سر وی باشد.

7. زاویه دادن انگشتان برای کوتاهی موهای کنار سر، برای کوتاهی موهای کنار سر نیز کمی به انگشتان زاویه داده و موها را به گونه ای در دست گیرید که موهای بالایی و پایینی هم اندازه دسته موی موجود در دستان شما باشد. این کار را دور تا دور سر ادامه داده و این بار با تیغ موهای زیر انگشتان را کوتاه کنید.

8. برای کوتاه کردن چتری ها با تیغ پیتاژ، آن ها را به جلوی سر شانه کرده و پس از این که دسته ای را جدا کردید، آن را کمی تاب داده و سپس تیغ را به آرامی در محل مورد نظر خود به صورت افقی حرکت دهید.

9. با یک شانه معمولی موهای مشتری را در جهت طبیعی خود شانه کرده و سپس آن ها را با کمک شانه پیتاژ حجم دهید. دقت داشته باشید که این کار را از موهای بالای سر شروع کرده وسپس به کناره ها و در نهایت پشت سر بروید.

10. در صورتی که موی مشتری کوتاه است، باید برای وی خط ریش ایجاد کرده و کناره موهایش را هم مرتب کنید. برای این کار دقت کنید که گوش را به پایین خم کنید تا تیغ گوش را خراش ندهد.

11.از آن جایی که کوتاهی موها با تیغ باعث ریختن مو ریزه های زیادی می شود، حتما این موها را از روی شانه و بدن مشتری خود پاک کرده و در صورت نیاز موی آن ها را سشوار یا اتو مو بکشید.

 

آموزش کوتاهی مو با تیغ پیتاژ

 

 

روش اول- پیتاژ کردن مو مدل پیکسی

 

 پیتاژ کردن مو مدل پیکسی در 8 مرحله

 

1. برای مرتب کردن هر مدل مویی می توان از تیغ پیتاژ استفاده کرد. حتی مدل موی پیکسی یا فید که موهای کنار و پشت سر به طور محسوسی کوتاه تر از بقیه قسمت های سر هستند.

2. برای پیتاژ کردن موی پیکسی یا فید با تیغ، ابتدا موها را نم دار کنید. به خاطر داشته باشید که کوتاه کردن موهای خشک با تیغ باعث آسیب رساندن به موها می شود. البته این آسیب بیشتر برای موهای مجعد و فر بوده و موهای صاف را می توان به صورت خشک نیز با تیغ کوتاه کرد.

3. بسیاری از شانه های پیتاژ دندانه های کوتاهی دارند، ولی برخی از آن ها نیز بلندتر بوده و کنترل بهتری روی موها به وجود می آورند. همچنین برخی از شانه ها انحنا یا حالت دار هستند و موهای کمتری را کوتاه می کنند.

4. برای پیتاژ کردن و مرتب کردن مدل موی پیکسی یا فید، باید موهای بلند بالای سر را از موهای کوتاه کناره ها و پشت سر جدا کرد.

5. شانه را از بالا تا پایین کشده و موها را شانه کرده و مطابق تصویر حالت موها را از جلو به عقب کنید. با استفاده از شانه پیتاژ دندانه بلند خود موها را به آرامی شانه کرده و آن ها را مرتب کنید.

6. برای مرتب کردن موی کنار خط ریش، می توانید از قیچی معمولی استفاده کرده و یا با تیغ یا شانه پیتاژ این کار را انجام دهید.

7. در صورت لزوم موهایی که از قبل جمع کرده بودید را باز کرده و بار دیگر با قیچی پیتاژ آن ها را مرتب کنید.

8. در آخر موها را شسته و با توجه به مدل موی فرد، آن ها را سشوار ی اتو مو کشیده و حالت دهید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

پنجشنبه 10 خرداد 1397 - 18:51:37
بدون تصویر اصلا متوجه نشدم چی میگید دو دفعه هم با دقت خوندم
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: