دوشنبه 26 آذر 1397 - 10:51:47

چگونه موهایم را اکستنشن کردم؟

 

تجربیات یک مشتری از اکستنشن مو با لیزر در سالن

بلند شدن مو رؤیا یا واقعیت؟

 

 

 

 

من سالها بود که دوست داشتم، موهای اکستنشن داشته باشم. در نهایت، به آرزویم رسیدم. حالا که این اتفاق افتاده، خیلی هیجان زده هستم و دوست دارم جزئیات مربوط به اکستنشن موهایم را با شما در میان بگذارم. با رژلب همراه باشید. سالها بود که به دلیل ریسک مربوط به آسیب به موهایم، از اکستنشن می‌ترسیدم. در عین حال، منتظر راه حلی بودم که قابل اعتماد باشد. در نهایت، به طور اتفاقی در سالن یکی از آرایشگاههایی که مشتری دائمی آن بودم، از خانوم‌هایی که اکستنشن کرده بودند در مورد اکستنشن مو با لیزر، بازخوردها و نظرات مثبتی شنیدم. آنها اطمینان می‌دادند که اگر از مو به درستی مراقبت کنید، پس از برداشتن یا ریمو اکستنشن، هیچ آسیبی به موی شما وارد نمی‌شود. در مورد قیمت اکستنشن از سالن‎دار سؤال کردم و در کمال تعجب با قیمت مناسبی روبرو شدم. بنابراین تصمیمم را گرفتم. من در 5 سال گذشته می‌خواستم تقریباً 15 سانت به قد موهای خودم اضافه کنم. پس از مدتی به این نتیجه رسیدم که دسته‌ی زیرین موهایم فقط به اندازه مشخصی، رشد می‌کند. البته برای کمک به بلند شدن موها، برخی محصولات گیاهی و دارویی به شما کمک خواهند کرد؛ امّا اگر چرخه‌ی رشد موهای شما کوتاهتر باشد، ژنتیک بر آن غلبه خواهد کرد. من تقریباً همه‌ی روشها و تقویت‌کننده‌ها را امتحان کرده‌ام و حالا که موهایم به اندازه مشخصی رسیده است، دیگر ثابت مانده و بلند نمی‌شود.

 

 بهترین روش اکستنشن مو

با تمامی این اوصاف به نظر می‌‏رسد که هیچ روشی به جز اکستنشن مو برایم باقی نمانده که بتواند قد موهای مرا به اندازه‌ی 15 سانت بلندتر کند. در حالت کلی، چند تکنولوژی برای افزودن مو به موهای طبیعی شما وجود دارد. امّا من طبق تحقیقاتی که از اینترنت کرده بودم می‌دانستم که اکستنشن مو با لیزر، دارای مزایا و ماندگاری بیشتری بوده و نصب آن راحت‌تر خواهد بود. دیگر روش‌های رایج برای اکستنشن، زیبا به نظر می‌رسید؛ امّا در نهایت منجر به شکستن مو و عوارض دیگری می‌شد که من مایل نبودم، موهای خود را قربانی کنم. بنابراین من اکستنشن مو به روش لیزر با چسب کراتین را انتخاب کردم.

چند هفته‌ از زمانی که موهای جدیدم را روی سرم دارم گذشته و من با آنها دوست هستم!
تقریباً می‌توان گفت؛ تشخیص تار موهای اکستنشن از موهای خودم ممکن نیست؛ امّا کسانی که متوجه می‌شوند از من در این باره سؤالات زیادی می‌کنند. به خصوص در مورد معایب و مزایای داشتن موهای اکستنشن در داخل موهای طبیعی خودم. تار موهای اکستنشنی که برای من استفاده می‎شد، متعلق به برند SHE بود که برگرفته از موهای واقعی است. قبل از شروع جلسه، من رنگ و اندازه‌ی مناسب موی خود را از میان گزینه‌های موجود در کاتالوگ SHE انتخاب کردم و سفارش دادم و کاملاً از سالم بودن و زیبایی موهای نمونه تحت تأثیر قرار گرفتم. شاید اغراق شود، اما از نظر من آن تار موها از موهای خود من طبیعی‌تر و مقاوم‌تر به نظر می‌رسیدند. انتهای آنها زبر و خشن نبود و تار موها براق به نظر می‌رسیدند.

 

 تجربه موهایی طبیعی با اکستنشن برند SHE

انتهای موهای من به روش بالیاژ رنگ شده بود. وقتی تار موهایی که من سفارش داده بودم رسید، آنها دقیقاً با رنگ موی خودم مطابق بودند. شما می‌توانید تار موهای هایلایت کاراملی را در زیر موهای من پس از اکستنشن در تصویر ببیند. من وقتی آنها را دیدم، خیلی هیجان زده شدم!
تعدادی از خانوم‌ها توی سالن بودند که از تار موهای برند SHE اکستنشن کرده بودند و هیچ آسیبی به موهایشان نرسیده بود. این شرکت ایتالیایی از سال 2000 تاکنون معتبرترین تأمین کننده‌ی مو در سراسر اروپا بوده است. چند تکنولوژی برای وصل تار مو به موهای طبیعی شما وجود دارد، امّا با توضیحاتی که اپراتور سالن برای اکستنشن به من داد و مطالبی که از اینترنت خوانده بودم، روش اکستنشن با لیزر که توسط دستگاه برند SHE با چسب کراتین انجام می‎شد، کاری نوآورانه بود و راحت‌تر به نظر می‌رسید. حدوداً 90 دقیقه طول کشید تا تمام تار موهای اکستنشن با استفاده از دستگاه جدید متصل شوند. فوق العاده سریع!!!

 

 

 

نمونه اکستنشن مو با لیزر



 

 آیا رابط‎های وصل کننده اکستنشن، فشاری به مو وارد می‎کنند؟

بعد از چند روز استفاده از موهای اکستنشن، من نمی‌توانستم وزن آنها را احساس کنم،حتی وقتی که دراز می‌کشیدم. علت این سبکی، رابط‎هایی بودند که جنس نایلون بوده و بسیار نازک طراحی شده‌اند. این رابط‎ها کاملاً صاف روی سر قرار می‌گیرند. آنها در اطراف موها متصل می‌شوند و به طور مستقیم با پوست سر در تماس نیستند که به جلوگیری از آسیب مو کمک می‌کند. این رابط‌ها اصلاً دیده و احساس نمی‌شوند، مگر اینکه با انگشتانم داخل موهایم کنکاش کنم.

 

 اکستنشن مو از زمان نصب تا ریموو به چه صورت است؟

من اکستنشن موهایم را دوست دارم؛ زیرا موهایم حالتی حجیم پیدا کرده و زیبایی خیره کننده‌ای به خود گرفته است. قبلاً در مورد اکستنشن‌های کلیپسی هم شنیده بودم و می‌دانستم که آنها به اندازه‌ی روش لیزری راحت نیستند. همچنین چسب کراتین آسیب کمتری به موها وارد می‌کند؛ زیرا برگرفته از ساختار مو می‏‎باشد. یکی از مزایای چسب کراتین این است که سریع خنک می‌شود. 

برای باز کردن تکه‌های اکستنشن نیز از ریموورهای مخصوص آن استفاده می‎کنند. برای ریموو اکستنشن، متخصص اکستنشن مو، طلق را دور موها پیچیده و پنبه را آغشته به ریموور می‌کند. سپس به موها چسب می‌زنند و با انبر با چسب بازی می‌کنند تا شل شود. چسب که باز شد، همان قسمت مو را با شانه‌ی ریز شانه می‌کنند تا چسب درآید. اگر از موی اکستنشن به درستی مراقبت شود، می‌تواند تا شش ماه روی سر بماند. مراقبت موی اکستنشن، واقعاً زیاد سخت نیست. کلید ماندگاری اکستنشن مو روی سر، این است که آنرا با یک برس مخصوص شانه بزنید و مواظب باشید که از مواد روغنی استفاده نکنید؛ زیرا مواد روغنی رابط‌های مو را خراب می‎کند. درست است که موهای من با اکستنشن بیشتر از سابق شده امّا، نگهداری از این موها کار بسیار راحتی است و لازم نیست برای آماده شدن صبح هنگام، زمان زیادی صرف کنم. 

 

بدون شک پس از شش ماه، وقتی که من باید اکستنشن موهایم را باز کنم، بسته‌های جدیدی از موهای اکستنشن را سفارش خواهم داد و خوشحالم که دوباره می‌توانم به موهای بلندم برگردم. هزینه‌های اکستنشن بسته به کیفیت، طول و تعداد بسته‌های تار موی خریداری متفاوت خواهد بود. من به شما نیز توصیه می‌کنم که اگر رشد موهایتان کند است یا مدتی است که موهای خود را کوتاه کرده‌اید و چند ماهی طول می‌کشد تا بلند شود، حتماً از اکستنشن مو به روش لیزری با چسب کراتین استفاده کنید و مثل من از موهای حجیم و بلند خود لذت ببرید.


 

این مقاله توسط شبنم حضرتی 

کارشناس مو، ترجمه و تدوین شده است
 

 

 

 @

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: